Overzetten instellingen en programma's van dezelfde TV box naar nieuwe TV box.

Misschien even een frisse start..Als alles naar wens verloopt, kijk je er in meer dan een jaar niet meer naar om. De USB stick kwestie: Wissen en formatteren als apparaatopslag? Als ik het goed begrijp, kan je dan de gegevens op deze USB stick niet gebruiken op een andere TV box.
 

Bijlagen

  • X-plore.jpg
    X-plore.jpg
    108,4 KB · Weergaven: 3
Ik stelde me de vraag, of dit de oorzaak kon zijn dat ik bv geen mappen kon aanmaken of files kan kopiëren. Nu op de oude TV box het backup app gestart, kan wel een backup directory aanmaken op de interne harde schijf en hier de backup naar toe laten gaan. Maar niet naar de USB stick, omwille van geen rechten..vreemd..Nu in X-plore kan ik wel de backup directory overzetten naar de USB stick..Veel logica zit hier niet in.
Je kan nu dus wel met x-plore bestanden overzetten naar je usb stick?

Is je probleem nu opgelost? Heb je succesvol de instelling van een kodi installatie overgezet naar een ander toestel?
Post automatically merged:

Misschien even een frisse start..Als alles naar wens verloopt, kijk je er in meer dan een jaar niet meer naar om. De USB stick kwestie: Wissen en formatteren als apparaatopslag? Als ik het goed begrijp, kan je dan de gegevens op deze USB stick niet gebruiken op een andere TV box.
Formateren als apparaat opslag zorgt er inderdaad voor dat de usb stick enkel bij dat apparaat te gebruiken is, dient vooral om apps te installeren als je schijf bijna vol is.
 
Helaas is het overzetten van bestanden, die op het interne gedeelde staan, niet mogelijk om deze over te zetten, ook kan ik geen mappen aanmaken. Ik vermoed dat ik misschien iets fout doe met de formattering van de USB stick die in de TV box zit. Ik heb al gemerkt dat ik hier zeer voorzichtig moet mee zijn, of alle interne gegevens zijn verdwenen. In een ander geval, zie ik de USB stick niet in de X-plore lijst. Als ik dan weer via de instellingen van de TV box kijk, zie ik dat er verschillende mappen staan op de geformatteerde USB stick en dat zelfs app's als Kodi hierin voorkomen, maar ik kan ze niet benaderen in X-plorer.
 
Helaas is het overzetten van bestanden, die op het interne gedeelde staan, niet mogelijk om deze over te zetten, ook kan ik geen mappen aanmaken. Ik vermoed dat ik misschien iets fout doe met de formattering van de USB stick die in de TV box zit. Ik heb al gemerkt dat ik hier zeer voorzichtig moet mee zijn, of alle interne gegevens zijn verdwenen. In een ander geval, zie ik de USB stick niet in de X-plore lijst. Als ik dan weer via de instellingen van de TV box kijk, zie ik dat er verschillende mappen staan op de geformatteerde USB stick en dat zelfs app's als Kodi hierin voorkomen, maar ik kan ze niet benaderen in X-plorer.
Ik weet niet waar jouw probleem ligt, je kan eens een andere file explorer proberen, bijvoorbeeld fx file explorer.

Misschien dat een ander forumlid hier meer inzicht in heeft en je verder kan helpen.
 
Volgens mij zou het aan de USB stick formattering kunnen liggen. Als ik de Backup app gebruik, kan ik de gewenste backup ook niet wegschrijven naar de USB stick..en als ik de stick anders formatteer, dan kan ik het bestand er wel naar toe saven, maar dan kan ik de USB stick weer niet terug vinden of openen in X-plorer..Ik heb ook een ander programma geprobeerd, maar daar blijft het probleem hetzelfde. Verder merk ik ook op dat de vertoning te groot zit in het tv scherm, ondanks dat ik het had gekalibreerd in Kodi.