Paar vraagjes

MrBaloe

Nieuwkomer
18 jun 2017
4
2
6
Goedemorgen iedereen!

(1)Ik ben nieuw hier, en nieuw met Kodi, Exodus en in het bezit van een MXQ Pro 4K kastje. Afgelopen week aangeschaft. En en aardig wat mee gespeeld en geprobeerd.
Zo heb ik online al filmpjes en handleidingen gevonden om (Nederlandse) ondertitelingen in te stellen en te regelen.
Daarvoor heb ik "Opensubtitles" geïnstalleerd mij bij geregistreerd. Ook heb ik NLondertiteling geinstalleerd en en nog 2 of 3 ondertiteling add ons. So far so good.
Ik heb Suicide Squad (2016) gekeken, John Wick (2017) en Logan (2017) gekeken. Maar bij alle 3 de films vind het kastje en de add ons geen Nederlandse ondertiteling. Wel Engelse en Duitse. Ik kan me enigszins voorstellen dat films uit 2017 (nog) geen Nederlandse ondertiteling hebben, maar een film uit 2016 toch wel???
Ik keek op de site van Opensubtitles, en daar geeft ie wel aan dat Logan NL ondertiteling heeft. Maar waarom vind het kastje, de Add on het dan niet??

(2)En met enige regelmaat spring het tv beeld op groen/roze/rood/blauw beeld. Schijnt te komen omdat ik een oudere model Philips (of Sony) tv heb.
Online zoeken leverde het resultaat op dat ik via de instellingen --> weergave en dan naar RGB moet gaan. Maar mijn instellingen geeft geen vakje met RGB aan.
Iemand enig idee hoe ik dat dan kan fixxen?

(3)Nu gebruik ik de bijgeleverde afstandbediening, en dan via de toetsenbord op het beeld om de titels van films in te toetsen.
Is het ook mogelijk om mijn telefoon daarvoor te gebruiken? Dat typt namelijk fijner en vooral sneller.

Alvast heel erg bedankt op deze zonnige dag
 
Goedemorgen MrBaloe!

Betreft ondertiteling, kan het wellicht waard zijn om bij de instellingen te kijken om te zien of 'Dutch' als voorkeurstaal ingesteld staat.
D.w.z. de instellingen van de ondertiteling-addons die je hebt geinstalleerd. (Systeem -> Addons -> Ondertiteling -> ?? -> Configureren)
Verder kan je daarna ook proberen eventueel een handmatige zoekopdracht te doen, dit staat gebruikelijk in het ondertitelingsmenu boven de lijst van verschillende addons de je hebt bij het kijken van een film.

Over RGB, kan ik mij voorstellen dat het helpt om even te vermelden welk exacte versie van Kodi geinstalleerd staat - evenals android versie.

Tot slot, dat kan zeker - hoewel ik er persoonlijk geen ervaring mee hebt wegens het gebruik van een Mini-Toetsenbord van Gearbest/Ali-Express. (c.a. 10eur~ / echt een aanrader)
Kijk op de google play store even naar Kore of Yatse.

Succes!
 
  • Like
Reacties: Spinix
@LeX , thanks voor de link. Schijn een goede oplossing te zijn, zo`n converter....maar erg prijzig vind ik.
@DaRRaX Jouw oplossingen die je aandraagt voor de ondertiteling had ik al geprobeerd, die vond ik elders al online, maar zonder succes.
Kodi versie weet ik zoe niet. Maar ik las dat versie 17 sinds kort uit is, en neem dan aan dat die nog niet geinstalleerd is. Daar zal ik, als kan, morgen eens naar kijken en updaten.
Android versie is wel 5.1

Wat betreft toetsenbord, dank je voor de tip
Heel erg sorry voor mijn erg late reactie, maar er kwamen even belangrijkere zaken tussen.

Tussenstand so far: Kastje gisteren op andere Philips televisie aangesloten, en daar geen last van kleur problemen. (na 1 film en 2 serie delen kijken) Schijnbaar een iets nieuwer model tv.
VWB de ondertiteling...blijkbaar had ik onbewust "Nederlands" uitgeschakeld als ondertiteling....dat ontdekte ik dus pas gisteren....dus gewoon dom dom dom

Overigens draait ie op Android versie 5.1.1
En Kodi versie V16.1 Hoe kan ik de kodi versie updaten na versie 17?

En als ik een film laad, krijg ik geregeld de melding in een pup-up schermpje dat ik moet registreren + een site link. Wanneer ik op annuleren klik, laadt ie de film weer verder. Is daar een oplossing voor?
 
Ga naar Playstore en haal daar de nieuwste kodi 17.3
Mogelijk is dan ook dat pup-up schermpje verleden tijd .
 
Oude kodi 16.1 verwijderen, nieuwe installeren via play store, die pop-up met link krijg je inderdaad bij sommige gekozen streams, dit kan je verwijderen door deze bron uit te schakelen of anderzijds gebruik te maken van Real Debrid, informatie is er genoeg terug te vinden op deze forum. Bij gebruik van Real Debrid krijg je een groter aanbod van 1080P streams en dolby 5.1 sound.
Als je Kodi verwijdert en de nieuwe versie installeerd moet je ook volledig opnieuw de addons installeren, eigenlijk opnieuw beginnen.
 
Thanks all!
Ga ik binnenkort die update uitvoeren!
Kijken naar remote vanaf mijn telefoon en of dat fijn werkt voor mij.
Ondertiteling probleem is opgelost: Blijkbaar had ik "Nederlandse ondertiteling" uitgeschakeld in het lijstje van de te downloaden talen....stupid mistake ;-)
 
  • Like
Reacties: Spinix
Offcourse
Thanks guys!!!
Kodi geupdate naar 17.3, daarna weer verschillende addons geinstalleerd. Moet wel zeggen dat ik het via de nieuwe Kodi een omweg vind naar de video addon te gaan dan voorheen. Of dat ligt aan mij. Omdat de app een andere opbouw heeft, is de route er naar toe ook anders.
Ondertiteling is ook goed en in het Nederlands! Alleen dat synchroniseren breek ik mijn hersens nog wel over. Net keek ik even een film, die ik opzocht via Kore op mijn telefoon, heel handig! Thanks daarvoor. Ik zocht dus sentimenteel als ik ben: American Ninja (met Michael Dudikoff) Oude film, geen best acting movie ;-) Maar daarbij liep het geluid en de ondertiteling wel erg ver uit elkaar....heeft mij ik denk een kwart film gekost om het gelijk af te stemmen. Dat kan toch wel handiger?

Maar verder heel erg bedankt voor jullie hulp! Ik ben echt geholpen so far.
 
  • Like
Reacties: Spinix