Paars/groen beeld bij Philips/Sony TV

artdreamer

Gevorderd
18 dec 2016
78
19
6
80
Sinds gister ben ik in het bezit van een T95K PRO 4K Android TV Media Box, een mooi kleurig kastje en ik heb hem meteen aangesloten op mijn Philips TV (smart TV) uit 2009, de Philips LCD-TV 37PFL8694H/12.
Tot nu toe ben ik niet blij met die T95K PRO, helaas. :test:

Hier en daar lees je op internet het probleem van een groen/paars flets scherm wat ineens optreedt op TV's en daar heb ik ook last van met de Philips TV.
De oplossing bij een Media Box TVBOX PRO zou zijn de 'Color Space' op RGB zetten, maar mijn T95K Pro heeft daar geen mogelijkheid voor.
Ik kan op de instellingen van de TV ook niets vinden om hem op RGB in te stellen.

Is er iemand die een oplossing voor dit probleem weet?:vraag:
Bij voorbaat mijn dank!
Bij een andere box, de tvboxpro, heb ik voor dit zelfde probleem wel een oplossing gevonden, maar helaas heeft die van mij de T95K PRO die mogelijkheid niet. Ik kan hem bij de beeld weergave niet op RGB zetten, ik heb domweg die knop niet.
Maar misschien heeft iemand anders die met hetzelfde worstelt er iets aan?

Ik vroeg mij af hoe ik deze knop, deze mogelijkheid om te kiezen, er wel in zou kunnen krijgen... Iemand een idee?
 
Bedankt, Fijn om te horen!
Het gaat wel om een andere soort kastje maar wel met het zelfde probleem. Gaat ik een Mag524 IPTV. Hoop dat je me daar ook mee wil helpen..
De tv is een Philips 32PFL5404H/12
Ik zie dat het de omvormer kastje van alle kabels.nl niet meer leverbaar is. Is hier een alternatief voor. En klopt het dat je via zo omvormer de HDMI erin stop en dat veder naar de tv met tulp kabels gaat? Is de kwaliteit beeld nog wel goed dan ?

Hoop op een antwoord.
Bedankt alvast,
Gr Thomas