Pas op met apps zoals Smart IPTV (siptv.eu)

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25

Ik krijg de laatste tijd veel klachten en problemen te horen van mensen die IPTV kijken via een app op hun smart tv. Apps zoals SIPTV maken ook gebruik van een eigen EPG i.p.v. die van de IPTV provider zelf. Een nadeel hiervan is dat de programma gids dus vaak niet compleet is of niet klopt.

Ook hebben mensen die gebruik maken van een IPTV app via hun smart tv vaker last van storingen of zenders die niet werken.
Pas dus op met zulke apps en gebruik ze niet als hoofd player voor je IPTV abonnement. Hiervoor kun je het beste Kodi of een andere app op je Android box gebruiken aangezien deze over het algemeen beter werken.
Dus voordat je een klacht hebt over een IPTV provider kijk dan vooral of die deze klachten ook op andere IPTV players afspeelt. (Zoals Kodi of VLC player).

Ik zelf kan trouwens met mijn Samsung tv wel redelijk via SIPTV kijken dit is echter verschillend per tv, de 1 doet het beter dan de ander.
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
EPG van SIPTV is niet heel slecht, ik mis er maar 5 als het gaat om de Nederlandse kanalen. Meeste kanalen hebben ook up to date logo's.
Ik gebruik SIPTV samen met mij HIPTV abo en kan zeggen dat het goed werkt, alleen dingen zoals live F1 / Eredivisie werken niet echt goed voor mij met SIPTV. Teveel buffer. Als ik dan overschakel naar Android / PC is het stukken beter!
 
Moet zeggen dat we hier weinig problemen ondervinden met de app siptv. Alleen sinds enkele dagen hebben we last dat bij sommige Engels zenders een extra voice over horen voor slecht ziende.

edit: autocorrectie van de tablet aangepast.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Eric Hebs
Bij HIPTV krijgen we ook veel klachten die later veroorzaakt blijken door het gebruik van Smart IPTV / siptv.eu en dus niet onze schuld waren.

De streams van een IPTV aanbieder lopen bij het gebruik van siptv.eu's app niet rechtstreeks naar jouw apparatuur maar gaan eerst via hun netwerk en server (portal) wat regelmatig een flink obstakel blijkt te zijn.

Meestal zal het wel aardig werken maar dan nog is je TV geen computer en minder snel en krachtig, dus de combinatie van een app die zorgt voor een omweg en minder krachtige hardware zorgt ervoor dat gebruikers van Smart IPTV veel váker hinder of zelfs storing ervaren waar de feitelijke IPTV aanbieder niets aan kan doen omdat de streams daar dus goed ' de deur uit gaan '.

Mocht je nou zelf thuis die app van siptv.eu gebruiken en ook storing meemaken, probeer als experiment dan eens of je wél goed beeld hebt met Kodi op bijvoorbeeld een normale windows computer alvorens je bij je aanbieder klaagt.

Nog een nadeel van siptv.eu is dat er daar regelmatig iets fout gaat bij het laden van jouw m3u playlist, wat met enige regelmaat zorgt voor IP BAN's.

In feite verstrek je je m3u link, inclusief username én wachtwoord, aan derden door deze in te vullen op , vervolgens als daar een kleine kink in de kabel plaatsvindt kan het zo maar zijn dat per ongeluk er meer dan 1 stream tegelijk wordt geopend waardoor de firewall van de IPTV aanbieder ter beveiliging automatisch een IP BAN geeft, zo hebben wij proefondervindelijk ontdekt.

Tot slot nogmaals de opmerking dat de EPG van siptv.eu door hen zelf wordt gemaakt en ook die niet van de werkelijke aanbieder komt, dus heb je geen of een incomplete tv gids is dat niet de schuld van de provider maar wederom Smart IPTV. (zo hebben wij soms meermaals op een dag voor iemand een ip ban moeten verwijderen)

Begrijp me niet verkeerd , ik heb die app zelf in het begin ook vaak gebruikt en het concept is prachtig , daarnaast is het niet kostbaar, een eenmalige betaling van een paar euro en je hebt levenslang toegang tot de portal van siptv.
Ik wil de app dus niet afkraken, maar omdat er periodes zijn dat het klachten regent bij de diverse iptv providers (niet alleen bij hiptv) welke later bleken samen te gaan met de zoveelste storing bij siptv.eu vond ik het tijd mijn ervaringen met jullie te delen.

Nogmaals; prima app ! maar onthoudt bovenstaande en zorg ook voor alternatieven als backup en schroom niet om ook eens bij de makers van Smart IPTV ( ) óf Samsung te klagen, je hebt er immers voor betaald en Samsung heeft SS IPTV bijvoorbeeld al uit hun store gehaald dus laat dat gegeven een stok achter de deur zijn voor de heren van SIPTV.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: raymie en Spinix
Denk dat je gezien de apps specifiek op de Samsung tv niet veel keuze hebt, maar wie weet dat iemand anders daar nog tips over heeft.
Wat ik ook heb gemerkt dat het aantal buffers bij Kodi 17 al een stuk minder is dan bij 16. Heb IPTV lopen via DVBLink, opname en timeshift, en dat loopt een stuk stabieler dan via Kodi 16 (Android) Heb nu LibreElec 8.02 met Kodi 17.3 op de Wetek Core en kijk meerendeels bufferloos TV.
 
Veel mensen weten niet dat je in SmartIPTV de buffer kan verhogen wat 99% van de problemen wegneemt.
Ik gebruik SmartIPTV op al mijn apparaten (LG tv, Shield en de androidboxen die ik verkocht...). Nooit problemen mee gehad behalve een sporadische storing bij SIPTV zelf.
Vooral op de Shield is de app nog sneller dan mijn reguliere kabeltv box.
Er zijn nog wel wat verbeter puntjes mbt subs en VOD maar zijn ze op dit moment druk mee bezig.
Als ik van klanten problemen gemeld krijg mbt SmartIPTV betreft het altijd Samsung tv's (en dus niet de Android boxen of LG). Schijnbaar loopt er iets in de Samsung software niet altijd goed. Oplossing is dan meestel de playlist niet als "URL" opvoeren in SIPTV, maar als bestand uploaden en vinkje aanzetten om hem online te houden.
In sommige gevallen moesten we bij samsung de app echt verwijderen en opnieuw installeren.

Voor mij blijft het de fijnste en meest gebruikersvriendelijke software om mee te werken.
Zelf op een 10 dollar Android box met 1GB ram loopt het soepel. Als je dat vergelijkt met het inladen van een kanaallijst in Kodi op een 1GB box, dat is soms drama icm EPG...

Hier een filmpje van even geleden welke ik gemaakt heb op een 10 dollar 1GB box...:

You must be registered for see medias
 
  • Like
Reacties: Spinix
Ik heb zelf iptv op me trending z pro 4k
Gezet het werkte prima en ineens doet hij niets meer
Iemand een idee waarom hij niet meer werkt
Ben nieuw en weet nog niet zo goed waar ik moet zijn
 
  • Like
Reacties: Nataschavdzwan
Veel mensen weten niet dat je in SmartIPTV de buffer kan verhogen wat 99% van de problemen wegneemt.
Ik gebruik SmartIPTV op al mijn apparaten (LG tv, Shield en de androidboxen die ik verkocht...). Nooit problemen mee gehad behalve een sporadische storing bij SIPTV zelf.
Vooral op de Shield is de app nog sneller dan mijn reguliere kabeltv box.
Er zijn nog wel wat verbeter puntjes mbt subs en VOD maar zijn ze op dit moment druk mee bezig.
Als ik van klanten problemen gemeld krijg mbt SmartIPTV betreft het altijd Samsung tv's (en dus niet de Android boxen of LG). Schijnbaar loopt er iets in de Samsung software niet altijd goed. Oplossing is dan meestel de playlist niet als "URL" opvoeren in SIPTV, maar als bestand uploaden en vinkje aanzetten om hem online te houden.
In sommige gevallen moesten we bij samsung de app echt verwijderen en opnieuw installeren.

Voor mij blijft het de fijnste en meest gebruikersvriendelijke software om mee te werken.
Zelf op een 10 dollar Android box met 1GB ram loopt het soepel. Als je dat vergelijkt met het inladen van een kanaallijst in Kodi op een 1GB box, dat is soms drama icm EPG...

Hier een filmpje van even geleden welke ik gemaakt heb op een 10 dollar 1GB box...:

You must be registered for see medias
Hallo Dude-nl
Hoe kan ik de buffer in SmartIPTV verhogen?
Alvast bedankt !!
 
Helemaal mee eens Dude-nl. De LG geeft geen problemen met smartIPTV.
Instelling op Sream player type: webOS staan en geen buffering
Tot nu toe perfect!
 
Totaal geen problemen met de werking van Smart IPTV. Alleen vertrouw ik de mensen die erachter zitten wat minder. Heb weleens gemerkt dat klanten van mij plots ergens anders op de wereld online waren.
 
Een van de redenen dit jaar een Samsung TV te kopen was de mogelijkheid om direct IPTV streams te bekijken, zonder extra apparaten. Na het uitpakken etc. direct Smart IPTV geïnstalleerd. De eerste verrassing was dat er een account gekocht moest worden bij siptv.eu. Zo gedaan en de HIPTV-streams geïnstalleerd en ook bekeken. Het kijken ging weliswaar niet vlekkeloos (haperingen, bufferen, schokken) maar het werkte, tot voor kort. Op eens kwam de verbinding met de HIPTV server niet meer tot stand. Na enig mail verkeer, heen en weer, bleek dat het manco door de server van siptv.eu veroorzaakt werd en dat siptv.eu weigerde hieraan iets te doen. Jammer dan voor de gebruiker (ik dus). Ze hebben wel de aankoop van het account bij siptv.eu terug gestort. Nu dus toch maar een android box gekocht (X96), KODI geïnstallerd en kan weer volop van HIPTV genieten.
 
Een van de redenen dit jaar een Samsung TV te kopen was de mogelijkheid om direct IPTV streams te bekijken, zonder extra apparaten. Na het uitpakken etc. direct Smart IPTV geïnstalleerd. De eerste verrassing was dat er een account gekocht moest worden bij siptv.eu. Zo gedaan en de HIPTV-streams geïnstalleerd en ook bekeken. Het kijken ging weliswaar niet vlekkeloos (haperingen, bufferen, schokken) maar het werkte, tot voor kort. Op eens kwam de verbinding met de HIPTV server niet meer tot stand. Na enig mail verkeer, heen en weer, bleek dat het manco door de server van siptv.eu veroorzaakt werd en dat siptv.eu weigerde hieraan iets te doen. Jammer dan voor de gebruiker (ik dus). Ze hebben wel de aankoop van het account bij siptv.eu terug gestort. Nu dus toch maar een android box gekocht (X96), KODI geïnstallerd en kan weer volop van HIPTV genieten.
Met een kodi kastje en met 17.4 is je hiptv een stuk beter.
 
Heb nergens problemen mee!!
Kijk met een Philips 49PUS6501
En heb een iptv Abbo bij
 
Heb nergens problemen mee!!
Kijk met een Philips 49PUS6501
En heb een iptv Abbo bij
Al vragen ze daar 5 euro voor een testlijn van 12 uur .In het weekend oke maar door de week waanzin.
 
  • Like
Reacties: SenRav en Reidinga
Inderdaad, is wel erg duur. Begrijp dat veel mensen vaak testen aanvragen, maar is ook te beperken tot bijvoorbeeld enkel maar 2/3 dagen per week mogelijkheid voor een test te doen, om misbruik te voorkomen. Vind €5 voor een test wel veel, zeker als maar voor 12uur is. Als nu voor 3 dagen was zou t Ok zijn, dan hebben gebruikers kans om op verschillende momenten te kijken/testen
 
  • Like
Reacties: Lex en SenRav
Ik heb er vele geprobeerd maar vond het mooiste beeld hebben en bufferen heb ik nog niet meegemaakt!! Makkelijk betalen via ideaal. Ik ben er zeer tevreden over!! Maar dat is ieder voor zich.