Philips tv met Android, Kodi hapert

  • Topicstarter Deleted member 27831
  • Startdatum

D

Deleted member 27831

Gast
Even een vraagje
Wij hebben een philips tv met Android en hebben Kodi er op gezet. We hebben de addon yoda erop en een real-debrid account. Maar als we een film af willen spelen, hapert het beeld, wat kan dit zijn?
 
Oei Angelietje, je geeft wel wat info, maar het is nog iets te summier, wat probeer je te streamen? 4K? Hoe is de tv verbonden met internet? Via WiFi of bekabeld?, indien via wifi welke wifi standaard? N of AC wifi? Welk type tv? (Typenummer)

Dit zijn allemaal dingen die van invloed kunnen zijn op jouw probleem.

Als je die info kunt geven, dan kunnen we je (hopelijk) wat beter helpen?

Wat je ook nog even kan doen is kijken of binnen de instellingen van Kodi de hardwareversnelling aan staat, zo ja, zet die eens uit, wat doet ie dan?

Hoor het graag van je??
 
ik heb een gelijkaardig probleem. De films haperen, alsof de buffering niet kan volgen, of alsof het netwerk het niet aankan. Nochtans worden ze afgespeeld via een HDD (TOSHIBA HDD USB 3.0) welk rechtsreeks aan de tv is aangesloten.
Enkele full HD films willen absoluut niet deftig werken. Concreet haperen de films van Harry Potter en Matrix. Heb ze ook al vernieuwd en veranderd, dus aan het bestand ligt het ook niet.

Weliswaar doen vele films het wel goed. Zelfs 4K films draaien heel soepel, met DTS-HD geluid erbij.

Aangezien het bij de rest van mijn filmcollectie geen probleem is, blijft het voor mij een raadsel. Iemand een oplossing hiervoor?


Android TV versie 8.0
Kodi versie 18.3
Philips TV (49PUS7502/12) versie: TMP171E_R.107.001.038.000
 
Bekijk via het Youtubefilmpjes hoe het werkt.
Er zijn meer manieren, heel Google en Youtube staat er vol mee.
Mocht Google niks opleveren, sodemieter Google eraf en download Brave met extension DuckDuck Go voor Private browsing en stopt alle tracers en reclame meuk en vesnelt je systeem.

Fix buffering in kodi!!
Ik heb dezelfde TV, alhoewel ik er zelf geen Kodi op heb staan.

Voorbeeld wat mogelijk je probleem al verhelpt,
You must be registered for see medias
 
Laatst bewerkt:
Probeer er eens WBMC (wonderbox Mediacenter op te zetten)
Ik vind die persoonlijk fijner werken.
het is idd een beetje vreemd. ...en jammer, en zou ook niet 123 weten wat er dan aan de hand is.
Ik weet dat niet iedere bron even snel is met het terug geven van een signaal.
Als de ping te traag is op een link van een stream, kan het ook raar gaan doen.
Probeer WBMC, mogelijk moet je de gehele naam intypen in de playstore.

Heb beide geprobeerd en er verandert niets. Het rare blijft dat ik geen buffering probleem heb, bij zwaardere films type 4K.