Piep zei de muis..............(geen grap)

vissertw

Forumlid
26 feb 2017
6
0
1
75
Goedemiddag, toch weer eens met Kodi begonnen, het blijft boeien.
Maar ik weet nu meteen weer waarom ik eerder afgehaakt ben, af en toe ben ik zomaar de muisaanwijzer in Kodi kwijt.
Om het Kodi venster heen heb ik muis, dus de enige manier de boel weer aan de gang te krijgen is browser en andere programma's afsluiten en de PC opnieuw opstarten.
Wat kan dat voor oorzaak hebben?

Systeem welke ik gebruik is Linux Mint.

Wie weet raad?

Groeten,

Ton.
 
Waarom kun je kodi niet afsluiten als je er omheen wel een muispijl hebt?
Kan eventueel toch in je systeemmonitor.

Eh, wat bedoel je met systeemmonitor? Kodi staat dan nog wel onderin de werkbalk maar laat zich daar niet afsluiten.
Blijft het feit dat af en toe de muis verdwijnt in Kodi.
 
You must be registered for see images attach


Of anders in een terminal.

$ ps -A | grep kodi

dan krijg je een aantal processen van kodi te zien, je kiest dan het getal wat staat bij kodi-x11
en dan $ kill ( en dit getal)

You must be registered for see images attach


Maar waarom de muispijl weg is weet ik niet.
 
Zelf gebruik ik de Kore app op mijn telefoon om Kodi te bedienen. Je moet beide toestellen wel op hetzelfde netwerk hebben. En een vast IP adres op je Kodi device zorgt ervoor dat je de app niet elke keer opnieuw hoeft te koppelen als je Kodi device een nieuw DHCP adres toegewezen krijgt. Maar alle functies zijn gemakkelijk te bedienen als je er eenmaal een beetje handigheid in hebt.
 
Ik gebruik zelf nooit een muis in kodi, kodi is echt heel handig met een toetsenbord te besturen, maar met de muis vond ik het *** met peren. Dat gezegd hebbende, staat de mouse support wel aan?
You must be registered for see images attach
 
Ja, de muisondersteuning staat aan. En nu zie ik inderdaad dat ik Kodi met de pijltjestoetsen kan bedienen.
Waarbij ik meteen kan melden dat die niet meer werken als de muis verdwenen is, want dat heb ik dan wel geprobeerd.
Lijkt het er nu meer op dat het niet direct een muis probleem is maar dat Kodi gewoon op zeker moment vast zit bij mij?