Plex Debrid: torrents "streamen" via Real-Debrid binnen Plex

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Via kun je torrents “streamen” naar Plex!

You must be registered for see medias

Ik of mijn vrienden kunnen via Overseerr films en series aanvragen, Plex Debrid gaat vervolgens zoeken via Real-Debrid of er gecachte torrents beschikbaar zijn. Met het programma "Rclone" wordt vervolgens een extra schijf toegevoegd aan je besturingssysteem waardoor deze denkt dat je de bestanden zelf host terwijl je ze van Real-Debrid streamt.

Om dit op te zetten is enige kennis vereist. Tevens heb je een server of computer nodig waar de boel op kan draaien. Je kunt dit heel simpel opzetten via je eigen Windows PC! Zo kun je rustig gaan testen of het bevalt. Handleiding om Plex Debrid op te zetten voor Windows vind je . Plex sever kun je via plex.tv downloaden.

Mocht je nog geen hebben dan kun je deze gratis aanmaken via mijn affiliate link :).


You must be registered for see images attach

Mijn "servertje" is een Dell Optiplex met 16GB ram en een 10e generatie i5 die op UNRAID draait. Hier draai ik vervolgens dockers onder voor Plex, Overseer, Plex Debrid etc. Ik heb bijna geen opslag nodig omdat ik niks zelf host. Mogelijk ga ik er in de toekomst nog wat schijven aanhangen via USB.

You must be registered for see images attach

De Plex server in bovenstaande afbeelding bevat al meer dan 272 films en 38 series zonder dat die zelf data hoeft te hosten, alles wordt gestreamd via Real-Debrid naar Plex.

Via Overseerr kunnen vrienden of familie content aanvragen, dit is dan binnen 2 minuten beschikbaar in Plex. Je kunt zo heel makkelijk en snel (legaal) content aanvragen en beschikbaar stellen binnen Plex zonder dat je zelf ruimte aan opslag kwijt bent.
 

Bijlagen

  • 1676207342334.png
    1676207342334.png
    3,9 MB · Weergaven: 180
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: R173555
Super interessant en mooi gedaan. Ik wil hetzelfde gaan doen alleen draait alles bij mij op een Android box. Zie je daarin mogelijkheden of zeg je niet aan beginnen? Ik heb wel een pc welke ik kan gebruiken voor installatie alleen wil ik die niet gebruiken voor het streamen.
 
Super interessant en mooi gedaan. Ik wil hetzelfde gaan doen alleen draait alles bij mij op een Android box. Zie je daarin mogelijkheden of zeg je niet aan beginnen? Ik heb wel een pc welke ik kan gebruiken voor installatie alleen wil ik die niet gebruiken voor het streamen.
Ik zag dat je Plex Debrid wel op een geroote Nvidia Shield werkend kunt krijgen maar dit vergt enige kennis en zal vermoedelijk niet goed draaien.
Ik zou als ik jou was het op je Windows PC proberen en als het bevalt een goeie 2e hands NUC (mini pc) aanschaffen via marktplaats.

Houd hierbij rekening dat je een Intel processor neemt die quick sync ondersteund in combinatie met Plex zodat je kunt transcoden indien nodig (4k of full hd content downscalen naar een lagere kwaliteit)
 
Via kun je torrents “streamen” naar Plex!

You must be registered for see medias

Ik of mijn vrienden kunnen via Overseerr films en series aanvragen, Plex Debrid gaat vervolgens zoeken via Real-Debrid of er gecachte torrents beschikbaar zijn. Met het programma "Rclone" wordt vervolgens een extra schijf toegevoegd aan je besturingssysteem waardoor deze denkt dat je de bestanden zelf host terwijl je ze van Real-Debrid streamt.

Om dit op te zetten is enige kennis vereist. Tevens heb je een server of computer nodig waar de boel op kan draaien. Je kunt dit heel simpel opzetten via je eigen Windows PC! Zo kun je rustig gaan testen of het bevalt. Handleiding om Plex Debrid op te zetten voor Windows vind je . Plex sever kun je via plex.tv downloaden.

Mocht je nog geen hebben dan kun je deze gratis aanmaken via mijn affiliate link :).


You must be registered for see images attach

Mijn "servertje" is een Dell Optiplex met 16GB ram en een 10e generatie i5 die op UNRAID draait. Hier draai ik vervolgens dockers onder voor Plex, Overseer, Plex Debrid etc. Ik heb bijna geen opslag nodig omdat ik niks zelf host. Mogelijk ga ik er in de toekomst nog wat schijven aanhangen via USB.

You must be registered for see images attach

De Plex server in bovenstaande afbeelding bevat al meer dan 272 films en 38 series zonder dat die zelf data hoeft te hosten, alles wordt gestreamd via Real-Debrid naar Plex.

Via Overseerr kunnen vrienden of familie content aanvragen, dit is dan binnen 2 minuten beschikbaar in Plex. Je kunt zo heel makkelijk en snel (legaal) content aanvragen en beschikbaar stellen binnen Plex zonder dat je zelf ruimte aan opslag kwijt bent.
Vond dit artikel en was hoogst nieuwsgierig om het ook eens te bekijken, en wel totale oudere noob.
In eerste instantie geprobeerd om het op mijn windows server met mijn plexsserver draaiend te krijgen. dit lukte mij niet.
Heb het toen anders aangepakt, had nog een intel nuc liggen en heb daarop openmediavault 6 gezet, met alss basis debian 12.
gelijk een mooie gelegenheid om linux een beetje te oefenen ;-) wist tot heden ook niet wat docker was enz, dus ook daar eens wat ingelezen.

heb nu openmediavault 6 draaien, heb daar nu ook docker en portainer in geinstalleerd, dit werkt ook.
heb daar nu een docker in draaien met plex server, dit werkt ook ( moet alleen nog uit zien te vissen hoe of ik mijn NAS in de libery krijg). deze zal ik waarschijnlijk moeten mounten?

Ook overseerr heb ik nu een docker van draaien en deze zie ik ook en kan ik benaderen, moet het alleen nog verder finetunen in de instellingen.

rclone draait ook en volgens de webiste op github moest je eerst realdebrid mounten dit is gedaan en ik zag een hoop torrent files voorbij komen op het scherm, dus ik ga er van uit dat dit ook werkt.

dan komt nu stap 2, het aanpassen van de docker compose file van de plexserver. en hier raak ik het spoor een beetje kwijt.
in de uitleg staat dat ik dit moet invoegen:

  1. attach the realdebrid volume to your plex docker container using the flag -v=realdebrid:/torrents in your plex containers "run" command. If you are using compose for your plex container, add the realdebrid volume similar to this:
version: '3'
services:
pms-docker:
image: plexinc/pms-docker:plexpass
container_name: plex
ports:
- ...
volumes:
- ...
- realdebrid:/torrents

volumes:
realdebrid:
external: true

waar moet ik dit precies invoegen en met ik er nog iets op aanvullen?

Dit is mijn docker file:

---
version: "2.1"
services:
plex:
image: lscr.io/linuxserver/plex
container_name: plex
network_mode: host
environment:
- PUID=0 # OMV by default has numerical ID 1000 for your user.
- PGID=0 # OMV by default has group "users" (100) to which you belong among all other normal users,
# and group 1000 which is a group named just like your username to which only you belong.
- VERSION=docker
volumes: # The volumes sections binds OMV paths to paths within the docker environment. Separated by colon.
# Left: Your "plex" share. Right: Corresponding docker path. Leave it as literally "/config"!
- /srv/dev-disk-by-uuid-9094f2ed-4afd-40fc-9314-fdf2333a1d7a/plex:/config

# Left: Your "videos" share. Right: Corresponding docker path. Can be any meaningful name you want.
# - /srv/dev-disk-by-uuid-9094f2ed-4afd-40fc-9314-fdf2333a1d7a/videos:/videos
- /srv/dev-disk-by-uuid-d0107d6d-beef-439e-a066-fb32d06b8d68/multimedia:/multimedia
- /srv/dev-disk-by-uuid-e77f9f27-3557-411a-adb0-4f46d97ce482/fotos:/fotos





# Note: If you have all your different content like "Movies", "Shows", "Documentaries", "Kids", "Personal"
# all under one root like "Videos". Then just stating "Video" here is fine.
# Plex allows to choose very fine grained which folder to map to which of the many libraries you can have.
# The only reason to use multiple paths here is, if they have entirely different locations.

# Left: tmpfs (which lives in RAM, preconfigured on OMS to use max. 50% of RAM) Right: Docker path there
- /tmp:/tmpfs-host

restart: unless-stopped

Wie helpt mij verder?
 
  • Like
Reacties: Spinix
@3SDoc Je moet de Rclone Real Debrid schijf die je binnen Linux hebt gemount toewijzen aan je Plex Docker zodat Plex hem kan uitlezen. De folder die jij dus binnen Linux kan benaderen met alle torrents moet je mounten aan je Plex docker als volume. Kom je daar uit? Anders kan ik wel een keer meekijken. Tip: gebruik ChatGPT ook voor vragen, die weet veel 😃
 
@3SDoc Je moet de Rclone Real Debrid schijf die je binnen Linux hebt gemount toewijzen aan je Plex Docker zodat Plex hem kan uitlezen. De folder die jij dus binnen Linux kan benaderen met alle torrents moet je mounten aan je Plex docker als volume. Kom je daar uit? Anders kan ik wel een keer meekijken. Tip: gebruik ChatGPT ook voor vragen, die weet veel 😃
@Spinix Bedankt voor je reactie. Ik ben al wat ouder en nog steeds lerend ;-) ben ooit begonnen met usenet posten en downloaden, later naar Kodi overgestapt, met al tijden een real debrid account. plex media server gebruik ik voor o.a. films en de muziek. ben nu nog steeds aan downloaden en vervolgens vanaf mijn nas de films te kijken. Vroeg me toen al af of dit niet anders kon en vervolgens kwam ik dit topic tegen enben me daar eens wat in gaan lezen.

Goed ik ben inmiddels weer wat veranderd, en ik had nog een mini pc liggen en heb die naast de open media vault gezet, en daar nu Unraid op laten draaien. heb inmiddels (kende ik ook niet) diverse containers draaien en ik moet zeggen dat ik Unraid overzichtelijker vind dan OMV.

Goed ik heb nu dus de instructie van github gevold met de docker uitleg.
Plex media server draait en werkt prima.
Het 1e gedeelte ging ook weer prima, en dit draait ook.
Nu punt 2, plex dus. ik moet u dus de virtuele schijf mounten in plex. attach the realdebrid volume to your plex docker container using the flag -v=realdebrid:/torrents in your plex containers "run" command.

Waar in Unraid doe ik dit precies? als ik kijk op het tabblad docker, en dan voor op het symbol van de plex server klik dan kan ik daar in edit dingen veranderen.
Als ik onderaan kijk dn zie ik daar staan

+ Add another Path, Port, Variable, Label or Device moet ik heet hier invullen? of moet ik de config file in mijn USB stick met Unraid aanpasssen? Ik zie daar namelijk een xml config file staan. Kun jij hier iets over uitleggen aan de deze ouwe newbie aub.

Bedankt voor je tip over ChatGPT (nu ook eerst daar weer over lezen :) want ook dit ken ik nog niet
 
  • Like
Reacties: Spinix
Goed bezig! En als ik het zo lees ben je al ver gekomen, mag je trots op zijn!

+ Add another Path, Port, Variable, Label or Device moet ik heet hier invullen? of moet ik de config file in mijn USB stick met Unraid aanpasssen? Ik zie daar namelijk een xml config file staan. Kun jij hier iets over uitleggen aan de deze ouwe newbie aub.
Yes! Dit heb ik binnen mijn Plex container, als je dit overneemt moet het goed komen. Binnen Plex is de Real Debrid mount dan beschikbaar onder de map “/torrents”
You must be registered for see images attach
 
Goed bezig! En als ik het zo lees ben je al ver gekomen, mag je trots op zijn!


Yes! Dit heb ik binnen mijn Plex container, als je dit overneemt moet het goed komen. Binnen Plex is de Real Debrid mount dan beschikbaar onder de map “/torrents”
Goed bezig! En als ik het zo lees ben je al ver gekomen, mag je trots op zijn!


Yes! Dit heb ik binnen mijn Plex container, als je dit overneemt moet het goed komen. Binnen Plex is de Real Debrid mount dan beschikbaar onder de map “/torrents”
You must be registered for see images attach
@ Spinix

Blijkbaar heb ik iets niet goed gedaan, of ik zie iets over het hoofd. Ik probeerde je voorbeeld te volgen maar als ik het hostpath realdebrid wil invoegen zie ik wel allerlei mappen, maar niet de realdebrid. Als ik het toch intik en daarna op add klik wordt het niet verwerkt.

Als ik in de terminal kijk en ik run docker images en daarna docker ps zie ik dit: enig idee hoe ik verder kom? Blijkbaar is de realdebrid container niet (meer) gestart? Als ik echter het laatste commando uit de docker uitleg volg:

to check if the volume has been created successfully, run docker run --rm -i -v=realdebrid:/tmp/myvolume busybox find /tmp/myvolume - you should see your torrent files from realdebrid.com/torrents being printed.

dan krijg ik alleen nog maar: /tmp/myvolume als output terug

Mijn linux is nu ook beperkt zoals ik al eerder vertelde dus ben nu even het spoor bijster, moet ik nu nog een map aanmaken met als realdebrid?

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
 
Update: Na enig gepuzzel is stap ook eindelijk gelukt, ik zie in mijn plex server nu al films en TV shows verschijnen :) Nu alleen nog stap 3 voltooien.

maar eens kijken of dit nu ook nog lukt.

Gebruik jij naast realdebrid nog andere bronnen? Zoals radarr en of sonarr

Inmiddels in plex server open subtitels ook al kunnen activeren.

Nu nog eens gaan verdiepen in overseer en trakt.

ik zag trouwens op je screenshot nog iets staan over vpn? ik gebruik ipvanisch op mijn windows laptop en ook firetv heb ik het draaien. Heb je hier nog advies over? Zag nog wel meer dockers op jouw screenshot staan zal daar ook eens in duiken kijken of ik daar ook wat mee kan :)
 
  • Like
Reacties: Spinix
Gebruik jij naast realdebrid nog andere bronnen? Zoals radarr en of sonarr
Nee, wil in de toekomst nog Bazarr opzetten voor ondertiteling die automatisch gedownload wordt bij mijn Real-Debrid content. Hiervoor moet ik een Rclone union mount opzetten zodat die de ondertiteling kan schrijven naar een map binnen Unraid en later koppelt aan de “read only” webdav van RD via de “Realdebrid” volume. Hierdoor kan Bazarr schrijven naar de Realdebrid volume en ondertiteling wegzetten. Ik ben hier nog niet uitgekomen… Mocht iemand me hier bij kunnen helpen, graag!!

ik zag trouwens op je screenshot nog iets staan over vpn?
ik heb geen externe VPN alleen een VPN via WireGuard zodat ik met mijn thuis netwerk kan verbinden vanaf extern.

Ik draai verder nog “User Scripts” binnen Unraid via Community Plugins zodat die na een herstart van Unraid de RD rclone weer mount:
At First Array Start Only:
Code:
#!/bin/bash
sleep 5
docker volume remove realdebrid
docker volume create realdebrid -d rclone -o type=realdebrid -o realdebrid-api_key=GEHEIMESLEUTELAPI -o allow-other=true -o dir-cache-time=10s
 
Nee, wil in de toekomst nog Bazarr opzetten voor ondertiteling die automatisch gedownload wordt bij mijn Real-Debrid content. Hiervoor moet ik een Rclone union mount opzetten zodat die de ondertiteling kan schrijven naar een map binnen Unraid en later koppelt aan de “read only” webdav van RD via de “Realdebrid” volume. Hierdoor kan Bazarr schrijven naar de Realdebrid volume en ondertiteling wegzetten. Ik ben hier nog niet uitgekomen… Mocht iemand me hier bij kunnen helpen, graag!!


ik heb geen externe VPN alleen een VPN via WireGuard zodat ik met mijn thuis netwerk kan verbinden vanaf extern.

Ik draai verder nog “User Scripts” binnen Unraid via Community Plugins zodat die na een herstart van Unraid de RD rclone weer mount:
At First Array Start Only:
Code:
#!/bin/bash
sleep 5
docker volume remove realdebrid
docker volume create realdebrid -d rclone -o type=realdebrid -o realdebrid-api_key=GEHEIMESLEUTELAPI -o allow-other=true -o dir-cache-time=10s
Tnx voor je reactie en wat fijn dat je dat je het user script uitlegt, ik vvroeg me al af hoe dit kon, zat zelf ook al te denken hoe of dit moest :)
mocht je in de toekomst er uit zijn met bazarr dan hoor ik dat graag, voorlopig hoe ik het maar bij handmatig via opensubtitels :)

ben nu de testopstelling aan het uitproberen, wil nog even kijken hoe of het realdebrid script nu precies werkt, wou mijn trakt account koppelen, maar kun je dan ook overseer er nog bij zetten?
 
Tnx voor je reactie en wat fijn dat je dat je het user script uitlegt, ik vvroeg me al af hoe dit kon, zat zelf ook al te denken hoe of dit moest :)
mocht je in de toekomst er uit zijn met bazarr dan hoor ik dat graag, voorlopig hoe ik het maar bij handmatig via opensubtitels :)

ben nu de testopstelling aan het uitproberen, wil nog even kijken hoe of het realdebrid script nu precies werkt, wou mijn trakt account koppelen, maar kun je dan ook overseer er nog bij zetten?
Ik heb alleen mijn Plex Watchlist en Overseerr gekoppeld, dit is mijn Plex Debrid config, het voordeel van deze config is dat die zowel een 4K als Full HD versie binnenhaalt, zo heb je dus altijd de keuze (handig voor vrienden die ook via mijn Plex streamen en geen 4K TV of voldoende snelheid hebben) ;).

JSON:
{
    "Content Services": [
        "Plex",
        "Trakt",
        "Overseerr"
    ],
    "Plex users": [
        [
            "usernameplex",
            "plexsessietoken"
        ]
    ],
    "Plex auto remove": "movie",
    "Trakt users": [],
    "Trakt lists": [],
    "Trakt auto remove": "movie",
    "Trakt early movie releases": "false",
    "Overseerr users": [
        "all"
    ],
    "Overseerr API Key": "Overseerapikey",
    "Overseerr Base URL": "http://localhost:5055",
    "Library collection service": [
        "Plex Library"
    ],
    "Library update services": [
        "Plex Libraries"
    ],
    "Library ignore services": [
        "Local Ignore List"
    ],
    "Trakt library user": [],
    "Trakt refresh user": [],
    "Plex library refresh": [
        "1",
        "2"
    ],
    "Plex library partial scan": "true",
    "Plex library refresh delay": "2",
    "Plex server address": "http://localhost:32400",
    "Plex library check": [],
    "Plex ignore user": "",
    "Trakt ignore user": "",
    "Local ignore list path": "/",
    "Jellyfin API Key": "",
    "Jellyfin server address": "http://localhost:8096",
    "Sources": [
        "torrentio",
        "jackett"
    ],
    "Versions": [
        [
            "Movies (4K)",
            [
                [
                    "media type",
                    "movies",
                    ""
                ],
                [
                    "retries",
                    "<=",
                    "3"
                ],
                [
                    "airtime offset",
                    "==",
                    "4"
                ]
            ],
            "en",
            [
                [
                    "cache status",
                    "preference",
                    "cached",
                    ""
                ],
                [
                    "file names",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.M2TS|\\.TS)$"
                ],
                [
                    "resolution",
                    "requirement",
                    "==",
                    "2160"
                ],
                [
                    "size",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "0.1"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.3D\\.|\\[3D\\]|\\.H?D?.?CAM\\.|\\[CAM\\]|\\.CAM\\.|HDCAM|HDTS|\\.DV\\.)"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "([ .-]Season[ .-][0-9]?[0-9]\\.|[ .-]S[0-9]?[0-9]E[0-9]?[0-9][ .-]|[ .-]S[0-9]?[0-9][ .-]|Complete|Batch)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(DISNEY|DSNY[ .-/+]|DSNP|AMAZON|AMZN|HULU|NFLX|NETFLIX|[ .-]NF[ .-])"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "exclude",
                    "(CHINESE|FRENCH|GERMAN|HINDI|ITALIAN|KOREAN|SPANISH|JAPANESE|NORWEGIAN)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(EXTENDED|[HX]265|HEVC|IMAX|REMASTERED|REPACK)"
                ],
                [
                    "size",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ],
                [
                    "seeders",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ]
            ]
        ],
        [
            "Movies",
            [
                [
                    "media type",
                    "movies",
                    ""
                ],
                [
                    "retries",
                    "<=",
                    "12"
                ],
                [
                    "airtime offset",
                    "==",
                    "4"
                ]
            ],
            "en",
            [
                [
                    "cache status",
                    "preference",
                    "cached",
                    ""
                ],
                [
                    "file names",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.M2TS|\\.TS)$"
                ],
                [
                    "resolution",
                    "requirement",
                    "<=",
                    "1080"
                ],
                [
                    "size",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "0.1"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.3D\\.|\\[3D\\]|\\.H?D?.?CAM\\.|\\[CAM\\]|\\.CAM\\.|HDCAM|HDTS|\\.DV\\.)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(EXTENDED|[HX]265|HEVC|IMAX|REMASTERED|REPACK)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(DISNEY|DSNY[ .-/+]|DSNP|AMAZON|AMZN|HULU|NFLX|NETFLIX|[ .-]NF[ .-])"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "exclude",
                    "(CHINESE|FRENCH|GERMAN|HINDI|ITALIAN|KOREAN|SPANISH|JAPANESE|NORWEGIAN)"
                ],
                [
                    "size",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ],
                [
                    "seeders",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ]
            ]
        ],
        [
            "TV Shows (4K)",
            [
                [
                    "media type",
                    "shows",
                    ""
                ],
                [
                    "retries",
                    "<=",
                    "12"
                ],
                [
                    "airtime offset",
                    "==",
                    "4"
                ]
            ],
            "en",
            [
                [
                    "cache status",
                    "requirement",
                    "cached",
                    ""
                ],
                [
                    "file names",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.M2TS|\\.TS)$"
                ],
                [
                    "resolution",
                    "requirement",
                    "==",
                    "2160"
                ],
                [
                    "size",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "0.1"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.3D\\.|\\[3D\\]|\\.H?D?.?CAM\\.|\\[CAM\\]|\\.CAM\\.|HDCAM|HDTS|\\.DV\\.)"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(CHINESE|FRENCH|GERMAN|HINDI|ITALIAN|KOREAN|SPANISH|JAPANESE|NORWEGIAN)"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "include",
                    "([ .-]Season[ .-][0-9]?[0-9]\\.|[ .-]S[0-9]?[0-9]E[0-9]?[0-9][ .-]|[ .-]S[0-9]?[0-9][ .-]|Complete|Batch)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(EXTENDED|[HX]265|HEVC|IMAX|REMASTERED|REPACK)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(DISNEY|DSNY[ .-/+]|DSNP|AMAZON|AMZN|HULU|NFLX|NETFLIX|[ .-]NF[ .-])"
                ],
                [
                    "size",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ],
                [
                    "seeders",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "1"
                ],
                [
                    "seeders",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ]
            ]
        ],
        [
            "TV Shows",
            [
                [
                    "media type",
                    "shows",
                    ""
                ],
                [
                    "retries",
                    "<=",
                    "12"
                ],
                [
                    "airtime offset",
                    "==",
                    "4"
                ]
            ],
            "en",
            [
                [
                    "cache status",
                    "requirement",
                    "cached",
                    ""
                ],
                [
                    "file names",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.M2TS|\\.TS)$"
                ],
                [
                    "resolution",
                    "requirement",
                    "<=",
                    "1080"
                ],
                [
                    "size",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "0.1"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.3D\\.|\\[3D\\]|\\.H?D?.?CAM\\.|\\[CAM\\]|\\.CAM\\.|HDCAM|HDTS|\\.DV\\.)"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(CHINESE|FRENCH|GERMAN|HINDI|ITALIAN|KOREAN|SPANISH|JAPANESE|NORWEGIAN)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "([ .-]Season[ .-][0-9]?[0-9]\\.|[ .-]S[0-9]?[0-9]E[0-9]?[0-9][ .-]|[ .-]S[0-9]?[0-9][ .-]|Complete|Batch)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(DISNEY|DSNY[ .-/+]|DSNP|AMAZON|AMZN|HULU|NFLX|NETFLIX|[ .-]NF[ .-])"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(EXTENDED|[HX]265|HEVC|IMAX|REMASTERED|REPACK)"
                ],
                [
                    "size",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ],
                [
                    "seeders",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ],
                [
                    "seeders",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "1"
                ]
            ]
        ]
    ],
    "Special character renaming": [
        [
            "&",
            "and"
        ],
        [
            "\u00fc",
            "ue"
        ],
        [
            "\u00e4",
            "ae"
        ],
        [
            "\u00e2",
            "a"
        ],
        [
            "\u00e1",
            "a"
        ],
        [
            "\u00e0",
            "a"
        ],
        [
            "\u00f6",
            "oe"
        ],
        [
            "\u00f4",
            "o"
        ],
        [
            "\u00df",
            "ss"
        ],
        [
            "\u00e9",
            "e"
        ],
        [
            "\u00e8",
            "e"
        ],
        [
            "\u00ee",
            "i"
        ],
        [
            "sh!t",
            "shit"
        ],
        [
            "f**k",
            "fuck"
        ],
        [
            "f**king",
            "fucking"
        ],
        [
            ":",
            ""
        ],
        [
            "(",
            ""
        ],
        [
            ")",
            ""
        ],
        [
            "`",
            ""
        ],
        [
            "\u00b4",
            ""
        ],
        [
            ",",
            ""
        ],
        [
            "!",
            ""
        ],
        [
            "?",
            ""
        ],
        [
            " - ",
            " "
        ],
        [
            "'",
            ""
        ],
        [
            "\u200b",
            ""
        ],
        [
            "*",
            ""
        ],
        [
            " ",
            "."
        ]
    ],
    "Rarbg API Key": "RarbgAPIkey",
    "Jackett Base URL": "http://127.0.0.1:9117",
    "Jackett API Key": "Jacketapikey",
    "Jackett resolver timeout": "1",
    "Jackett indexer filter": "!status:failing,test:passed",
    "Prowlarr Base URL": "http://127.0.0.1:9696",
    "Prowlarr API Key": "",
    "Orionoid API Key": "",
    "Orionoid Scraper Parameters": [
        [
            "limitcount",
            "5"
        ],
        [
            "sortvalue",
            "popularity"
        ],
        [
            "streamtype",
            "torrent"
        ],
        [
            "filename",
            "true"
        ]
    ],
    "Nyaa parameters": "&c=1_0&s=seeders&o=desc",
    "Nyaa sleep time": "5",
    "Nyaa proxy": "nyaa.si",
    "Torrentio Scraper Parameters": "https://TORENTIO STREMIO URL MOET HIER/sort=qualitysize|qualityfilter=480p,other,scr,cam,unknown/manifest.json",
    "Debrid Services": [
        "Real Debrid"
    ],
    "Tracker specific Debrid Services": [],
    "Real Debrid API Key": "Realdebridapikey",
    "All Debrid API Key": "",
    "Premiumize API Key": "",
    "Debrid Link API Key": "",
    "Put.io API Key": "",
    "Show Menu on Startup": "false",
    "Debug printing": "false",
    "Log to file": "false",
    "version": [
        "2.94",
        "Settings compatible update",
        []
    ]
}

Ik wil mijn Plex Debrid config nog uitbreiden zodat die ook af en toe controle doet of er betere kwaliteit beschikbaar is van een film of serie (nieuwe feature van Plex Debrid).
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: 3SDoc
Ik heb alleen mijn Plex Watchlist en Overseerr gekoppeld, dit is mijn Plex Debrid config, het voordeel van deze config is dat die zowel een 4K als Full HD versie binnenhaalt, zo heb je dus altijd de keuze (handig voor vrienden die ook via mijn Plex streamen en geen 4K TV of voldoende snelheid hebben) ;).

JSON:
{
    "Content Services": [
        "Plex",
        "Trakt",
        "Overseerr"
    ],
    "Plex users": [
        [
            "usernameplex",
            "plexsessietoken"
        ]
    ],
    "Plex auto remove": "movie",
    "Trakt users": [],
    "Trakt lists": [],
    "Trakt auto remove": "movie",
    "Trakt early movie releases": "false",
    "Overseerr users": [
        "all"
    ],
    "Overseerr API Key": "Overseerapikey",
    "Overseerr Base URL": "http://localhost:5055",
    "Library collection service": [
        "Plex Library"
    ],
    "Library update services": [
        "Plex Libraries"
    ],
    "Library ignore services": [
        "Local Ignore List"
    ],
    "Trakt library user": [],
    "Trakt refresh user": [],
    "Plex library refresh": [
        "1",
        "2"
    ],
    "Plex library partial scan": "true",
    "Plex library refresh delay": "2",
    "Plex server address": "http://localhost:32400",
    "Plex library check": [],
    "Plex ignore user": "",
    "Trakt ignore user": "",
    "Local ignore list path": "/",
    "Jellyfin API Key": "",
    "Jellyfin server address": "http://localhost:8096",
    "Sources": [
        "torrentio",
        "jackett"
    ],
    "Versions": [
        [
            "Movies (4K)",
            [
                [
                    "media type",
                    "movies",
                    ""
                ],
                [
                    "retries",
                    "<=",
                    "3"
                ],
                [
                    "airtime offset",
                    "==",
                    "4"
                ]
            ],
            "en",
            [
                [
                    "cache status",
                    "preference",
                    "cached",
                    ""
                ],
                [
                    "file names",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.M2TS|\\.TS)$"
                ],
                [
                    "resolution",
                    "requirement",
                    "==",
                    "2160"
                ],
                [
                    "size",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "0.1"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.3D\\.|\\[3D\\]|\\.H?D?.?CAM\\.|\\[CAM\\]|\\.CAM\\.|HDCAM|HDTS|\\.DV\\.)"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "([ .-]Season[ .-][0-9]?[0-9]\\.|[ .-]S[0-9]?[0-9]E[0-9]?[0-9][ .-]|[ .-]S[0-9]?[0-9][ .-]|Complete|Batch)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(DISNEY|DSNY[ .-/+]|DSNP|AMAZON|AMZN|HULU|NFLX|NETFLIX|[ .-]NF[ .-])"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "exclude",
                    "(CHINESE|FRENCH|GERMAN|HINDI|ITALIAN|KOREAN|SPANISH|JAPANESE|NORWEGIAN)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(EXTENDED|[HX]265|HEVC|IMAX|REMASTERED|REPACK)"
                ],
                [
                    "size",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ],
                [
                    "seeders",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ]
            ]
        ],
        [
            "Movies",
            [
                [
                    "media type",
                    "movies",
                    ""
                ],
                [
                    "retries",
                    "<=",
                    "12"
                ],
                [
                    "airtime offset",
                    "==",
                    "4"
                ]
            ],
            "en",
            [
                [
                    "cache status",
                    "preference",
                    "cached",
                    ""
                ],
                [
                    "file names",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.M2TS|\\.TS)$"
                ],
                [
                    "resolution",
                    "requirement",
                    "<=",
                    "1080"
                ],
                [
                    "size",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "0.1"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.3D\\.|\\[3D\\]|\\.H?D?.?CAM\\.|\\[CAM\\]|\\.CAM\\.|HDCAM|HDTS|\\.DV\\.)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(EXTENDED|[HX]265|HEVC|IMAX|REMASTERED|REPACK)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(DISNEY|DSNY[ .-/+]|DSNP|AMAZON|AMZN|HULU|NFLX|NETFLIX|[ .-]NF[ .-])"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "exclude",
                    "(CHINESE|FRENCH|GERMAN|HINDI|ITALIAN|KOREAN|SPANISH|JAPANESE|NORWEGIAN)"
                ],
                [
                    "size",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ],
                [
                    "seeders",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ]
            ]
        ],
        [
            "TV Shows (4K)",
            [
                [
                    "media type",
                    "shows",
                    ""
                ],
                [
                    "retries",
                    "<=",
                    "12"
                ],
                [
                    "airtime offset",
                    "==",
                    "4"
                ]
            ],
            "en",
            [
                [
                    "cache status",
                    "requirement",
                    "cached",
                    ""
                ],
                [
                    "file names",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.M2TS|\\.TS)$"
                ],
                [
                    "resolution",
                    "requirement",
                    "==",
                    "2160"
                ],
                [
                    "size",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "0.1"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.3D\\.|\\[3D\\]|\\.H?D?.?CAM\\.|\\[CAM\\]|\\.CAM\\.|HDCAM|HDTS|\\.DV\\.)"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(CHINESE|FRENCH|GERMAN|HINDI|ITALIAN|KOREAN|SPANISH|JAPANESE|NORWEGIAN)"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "include",
                    "([ .-]Season[ .-][0-9]?[0-9]\\.|[ .-]S[0-9]?[0-9]E[0-9]?[0-9][ .-]|[ .-]S[0-9]?[0-9][ .-]|Complete|Batch)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(EXTENDED|[HX]265|HEVC|IMAX|REMASTERED|REPACK)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(DISNEY|DSNY[ .-/+]|DSNP|AMAZON|AMZN|HULU|NFLX|NETFLIX|[ .-]NF[ .-])"
                ],
                [
                    "size",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ],
                [
                    "seeders",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "1"
                ],
                [
                    "seeders",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ]
            ]
        ],
        [
            "TV Shows",
            [
                [
                    "media type",
                    "shows",
                    ""
                ],
                [
                    "retries",
                    "<=",
                    "12"
                ],
                [
                    "airtime offset",
                    "==",
                    "4"
                ]
            ],
            "en",
            [
                [
                    "cache status",
                    "requirement",
                    "cached",
                    ""
                ],
                [
                    "file names",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.M2TS|\\.TS)$"
                ],
                [
                    "resolution",
                    "requirement",
                    "<=",
                    "1080"
                ],
                [
                    "size",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "0.1"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(\\.3D\\.|\\[3D\\]|\\.H?D?.?CAM\\.|\\[CAM\\]|\\.CAM\\.|HDCAM|HDTS|\\.DV\\.)"
                ],
                [
                    "title",
                    "requirement",
                    "exclude",
                    "(CHINESE|FRENCH|GERMAN|HINDI|ITALIAN|KOREAN|SPANISH|JAPANESE|NORWEGIAN)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "([ .-]Season[ .-][0-9]?[0-9]\\.|[ .-]S[0-9]?[0-9]E[0-9]?[0-9][ .-]|[ .-]S[0-9]?[0-9][ .-]|Complete|Batch)"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(DISNEY|DSNY[ .-/+]|DSNP|AMAZON|AMZN|HULU|NFLX|NETFLIX|[ .-]NF[ .-])"
                ],
                [
                    "title",
                    "preference",
                    "include",
                    "(EXTENDED|[HX]265|HEVC|IMAX|REMASTERED|REPACK)"
                ],
                [
                    "size",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ],
                [
                    "seeders",
                    "preference",
                    "highest",
                    ""
                ],
                [
                    "seeders",
                    "requirement",
                    ">=",
                    "1"
                ]
            ]
        ]
    ],
    "Special character renaming": [
        [
            "&",
            "and"
        ],
        [
            "\u00fc",
            "ue"
        ],
        [
            "\u00e4",
            "ae"
        ],
        [
            "\u00e2",
            "a"
        ],
        [
            "\u00e1",
            "a"
        ],
        [
            "\u00e0",
            "a"
        ],
        [
            "\u00f6",
            "oe"
        ],
        [
            "\u00f4",
            "o"
        ],
        [
            "\u00df",
            "ss"
        ],
        [
            "\u00e9",
            "e"
        ],
        [
            "\u00e8",
            "e"
        ],
        [
            "\u00ee",
            "i"
        ],
        [
            "sh!t",
            "shit"
        ],
        [
            "f**k",
            "fuck"
        ],
        [
            "f**king",
            "fucking"
        ],
        [
            ":",
            ""
        ],
        [
            "(",
            ""
        ],
        [
            ")",
            ""
        ],
        [
            "`",
            ""
        ],
        [
            "\u00b4",
            ""
        ],
        [
            ",",
            ""
        ],
        [
            "!",
            ""
        ],
        [
            "?",
            ""
        ],
        [
            " - ",
            " "
        ],
        [
            "'",
            ""
        ],
        [
            "\u200b",
            ""
        ],
        [
            "*",
            ""
        ],
        [
            " ",
            "."
        ]
    ],
    "Rarbg API Key": "RarbgAPIkey",
    "Jackett Base URL": "http://127.0.0.1:9117",
    "Jackett API Key": "Jacketapikey",
    "Jackett resolver timeout": "1",
    "Jackett indexer filter": "!status:failing,test:passed",
    "Prowlarr Base URL": "http://127.0.0.1:9696",
    "Prowlarr API Key": "",
    "Orionoid API Key": "",
    "Orionoid Scraper Parameters": [
        [
            "limitcount",
            "5"
        ],
        [
            "sortvalue",
            "popularity"
        ],
        [
            "streamtype",
            "torrent"
        ],
        [
            "filename",
            "true"
        ]
    ],
    "Nyaa parameters": "&c=1_0&s=seeders&o=desc",
    "Nyaa sleep time": "5",
    "Nyaa proxy": "nyaa.si",
    "Torrentio Scraper Parameters": "https://TORENTIO STREMIO URL MOET HIER/sort=qualitysize|qualityfilter=480p,other,scr,cam,unknown/manifest.json",
    "Debrid Services": [
        "Real Debrid"
    ],
    "Tracker specific Debrid Services": [],
    "Real Debrid API Key": "Realdebridapikey",
    "All Debrid API Key": "",
    "Premiumize API Key": "",
    "Debrid Link API Key": "",
    "Put.io API Key": "",
    "Show Menu on Startup": "false",
    "Debug printing": "false",
    "Log to file": "false",
    "version": [
        "2.94",
        "Settings compatible update",
        []
    ]
}

Ik wil mijn Plex Debrid config nog uitbreiden zodat die ook af en toe controle doet of er betere kwaliteit beschikbaar is van een film of serie (nieuwe feature van Plex Debrid).


Harstikke fijn, bedankt voor je uitleg en voorbeeld, ga ik zeker vergelijken met de mijne en waar nodig aanpassen :)

vanavond nog eens verder gaan kijken, ben er even een paar dagen tussenuit geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Reacties: Spinix
Hoi ik heb de testopstelling nu draaien, en het werkt feilloos, tenminste feilloos :). Na een paar films gezocht te hebben in plex, deze toegevoegd. om te kijken of het werkte, wel dat deed het. Ik heb toen op een gegeven moment een film weer verwijderd, dacht deze hoef ik toch niet. Tot 's avonds 1 van de huisgenoten vroeg, kun je die toevoegen aub? Wel ik kan die film vinden, ik kan hem toevoegen aan de watchlist, maar verder doet het dan niets, dus die film wordt niet meer aan movies toegevoegd. Heb je enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb ook nog een NAS met daarop diverse films en verder heel veel muziek, hoe kan ik die nu mounten in de plex docker? moet ik dan een extra pad toevoegen net als dat ik eerder deed met de virtuele schijf?
 
Ik heb ook nog een NAS met daarop diverse films en verder heel veel muziek, hoe kan ik die nu mounten in de plex docker? moet ik dan een extra pad toevoegen net als dat ik eerder deed met de virtuele schijf?
Ja, je kunt je NAS mounten binnen je OS en vervolgens toevoegen aan de Docker zodat Plex deze kan benaderen. Je moet in Plex dan een nieuwe bibliotheek toevoegen die verwijst naar het juiste path.

Wel ik kan die film vinden, ik kan hem toevoegen aan de watchlist, maar verder doet het dan niets, dus die film wordt niet meer aan movies toegevoegd. Heb je enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Geen idee. Misschien heeft Plex Debrid even tijd nodig om te verwerken dat de film niet meer in je Plex Library staat? Ik zelf gebruik Overseerr voor film en serie verzoeken, deze scant mijn Plex library elke x minuten.
 
Ja, je kunt je NAS mounten binnen je OS en vervolgens toevoegen aan de Docker zodat Plex deze kan benaderen. Je moet in Plex dan een nieuwe bibliotheek toevoegen die verwijst naar het juiste path.


Geen idee. Misschien heeft Plex Debrid even tijd nodig om te verwerken dat de film niet meer in je Plex Library staat? Ik zelf gebruik Overseerr voor film en serie verzoeken, deze scant mijn Plex library elke x minuten.
Het was even puzzelen maar het was me al gelukt, ik had de plugin Unassigned Devices geinstalleerd, en vervolgens mijn mediamap op de NAS gemount.
En inderdaad in plex het juiste pad ingevoerd en een nieuwe library aangemaakt.

Er zijn nu een paar films welke ik niet zie verschijnen om de een of andere reden, waarom weet ik (nog) niet, het gaat nu ook niet om een heel nieuwe film maar 1 uit de Harry Potter reeks. Ik heb het geprobeerd met Plex zelf, met Trakt en met Overseerr, maar het gaat niet. Zou dit kunnen liggen aan real debrid zelf?

Ik had nu nog een vraagje, in je eerdere reacties vermelde je dat je eigenlijk 2 versies van een film hebt, te weten een 4K en een non 4K.
Is dit puur een kwestie van je config file veranderen, of moet er nog meer veranderd worden?
Op de website github.com/itsToggle/plex_debrid beschrijft men het als volgt:

4K & HD libraries:
  • Using rclone filtering, you can split your library into 4k and non-4k content.
  • start one instance of rclone by adding the flag --exclude **2160** to your mount command, mount to a folder named "HD"
  • start another instance of rclone by adding the flag --include **2160** to your mount command, mount to a folder named "4K"

Is het dan bv ook mogelijk om een aparte Kids library te maken waarin het content dan ook in die aparte library komt, en bv een aparte voor Animatie?

Kun jij hier nog tips voor geven misschien?