Politie Enschede doet inval in winkel die (illegale) Dreamboxen verkoopt

Zonder VPN is jouw IP alsnog te traceren vanaf de CCCAM servers hoor dus kunnen ze je net zo hard opsporen.
Zie alle berichten tussen die van jou en deze,
en ik voeg nog toe: als ze al toegang hebben tot de CCCAM server....
 
Zie alle berichten tussen die van jou en deze,
en ik voeg nog toe: als ze al toegang hebben tot de CCCAM server....
Ze kunnen wel toegang hebben tot de server maar daar zie je niet veel meer als de config met een username en password er zal echt geen enkele user meer kunnen inloggen op die server :p zonder nieuwe koppeling van het huidige ipadres aan de DNS die hun gebruiken.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Ze kunnen wel toegang hebben tot de server maar daar zie je niet veel meer als de config met een username en password er zal echt geen enkele user meer kunnen inloggen op die server :p zonder nieuwe koppeling van het huidige ipadres aan de DNS die hun gebruiken.

Maar zal er niet iets van een log zijn dan van het evt kijken voor de inval logt zo`n server niet iets ivm storingen bijvoorbeeld ?
Omdat men spreekt over de servers van Global ?
 
Maar zal er niet iets van een log zijn dan van het evt kijken voor de inval logt zo`n server niet iets ivm storingen bijvoorbeeld ?
Omdat men spreekt over de servers van Global ?

In die log zie je de client en de laatste zap maar geen ipadres van de client.
Servers zal duiden op 1 voor Canaldigitaal en 1 voor Ziggo.
Ze hebben ook niet verteld hoeveel kaarten er nu daadwerkelijk aan de servers hingen..ik vraag me daarom ook af of ze wel een actieve cardserver hebben opgerold of gewoon een Hop server?
 
In die log zie je de client en de laatste zap maar geen ipadres van de client.
Servers zal duiden op 1 voor Canaldigitaal en 1 voor Ziggo.
Ze hebben ook niet verteld hoeveel kaarten er nu daadwerkelijk aan de servers hingen..ik vraag me daarom ook af of ze wel een actieve cardserver hebben opgerold of gewoon een Hop server?

Dus bij standby altijd even naar een paar FTA zenders achter elkaar zappen en wat nou illegaal gekeken ;)
 
Maar je kan het juridisch ook zo stellen dat je een tv box hebt gekocht waarop illegaal spul staat. Ik meen dat dit in de wet als zodanig vermeld staat dat dit strafbaar is. Dan hoeft het OM niet bovenstaande uitleg te bewijzen, dat is wvstrrecht. Dat met die ip adressen etc is volgens mij civiel en een ander domein. :unsure:
 
Maar je kan het juridisch ook zo stellen dat je een tv box hebt gekocht waarop illegaal spul staat. Ik meen dat dit in de wet als zodanig vermeld staat dat dit strafbaar is. Dan hoeft het OM niet bovenstaande uitleg te bewijzen, dat is wvstrrecht. Dat met die ip adressen etc is volgens mij civiel en een ander domein. :unsure:

Hun waren officieel distributeur / importeur van Mutant tevens draaiden ze een groothandel ik geloof niet dat op die ontvangers "illegale" software aanwezig was..
Dan zou Cardwriter - Astrasat - Electro-sat ook illegaal bezig zijn en 100 kleinere webshops ook die dezelfde soort ontvangers verkopen.
In mijn beleving is alles voorzien van standaard software zonder enige softcam voor geinstalleerd en er wordt pas iets geïnstalleerd als er vraag naar is...anders zouden ze dubbel werk moeten doen.Kijk maar bij de webshops en andere leveranciers software installatie varieert van 5€ tot 10€ en dan nog is dit niet illegaal want het enigste wat je er dan mee kunt doen is kijken met een originele kaart.
Zouden ze de ontvangers wel van tevoren installeren dan is de user en pwd unknown...en niet gekoppeld aan een persoon en dus alleen te tracen via een ipadres maar zonder koppeling van het DNS adres is er niets zichtbaar...
Laat de Politie toch gewoon echte boefjes gaan vangen in Den Haag en Brussel zitten er genoeg.
 
Hun waren officieel distributeur / importeur van Mutant tevens draaiden ze een groothandel ik geloof niet dat op die ontvangers "illegale" software aanwezig was..

Volgens het artikel, voor zover het waard is, werd er een product verkocht met illegale software. Het kopen van een pc mag. Daarna illegale software erop zetten is schimmige (mag niet maar kan je thuis doen). Het verlopen van een pc met illegale software is strafbaar, het is te bestrijden dat de men dit niet wist. Een voorbeeld dus.
 
Heb begrepen dat er wel meer zaken zijn die zich hier mee bezig houden/hielden.
Zelf tussen 2000 en 2012 tv via de sateliet gekeken eerst een humax 5400 later een dreambox 500.
Een ieder actief op dat gebied weet waarom je deze ontvangers aanschaft.
Beiden werden gewoon met standaard software geleverd, bij de aanschaf van de 5400 in 2000 zij de man je krijgt van mij er een programeerkabel bij vermoed dat je die wel nodig zal hebben. Bij de aanschaf zat overigens ook een keurig en het goedkoopste abonnementje op CD.
Op forums was voldoende informatie en handleidingen te vinden. Bij de aanschaft van een cardwriter demostreerde de verkoper hoe de software werkte met een fake file, zelf dat thuis herhaal met het juiste bestand. Dreambox via de post aangeschaft en ook volgens de instructie op internet van aanvullende software voorzien, toen was het nog met een editor je configs aanpassen heb begrepen dat dit nu al vaak gewoon via de afstandsbediening in een special menu kan.

Tja waar is die tijd toch gebleven, de open dagen van Duck en Satellitefun? Een Mastera kopen en thuis met MKF een Canal Digital-kaart open zetten.... Tot dat CD op bezoek kwam bij 1 van onze open dagen en ons de mond snoerde............... Duck en Fun zijn toen 'gekrompen"maar wij bestaan nog steeds, de database die opgebouwd is in die jaren zal nooit verloren gaan! Maar ik raak een beetje off topic, het gaat hier over de nieuwe hobby, en dat is Kodi, satelliet-kijken zal nooit meer worden wat het geweest is.
 
Cccam oscam en andere emu’s zijn niet illegaal. Er is dus geen sprake van illegale software.
 
Cccam oscam en andere emu’s zijn niet illegaal. Er is dus geen sprake van illegale software.

Ik ben het daar niet helemaal mee eens..in Duitsland mag je b.v geen softcams in Nederland is het een "grijs" gebied.
Maar ik weet wel dat Kudelski (Nagravision) hard optreed tegen dit soort Emulatoren die die vrij schakelen.
Waarom moesten ze de boel dan staken volgens jou?

Ik denk dat er bedoeld wordt "alleen" het gebruik van Emulatoren is in Nederland niet strafbaar..
Maar op het moment dat er een config zo wordt aangepast dat het mogelijk maakt van het kijken naar b.v Canaldigitaal zonder officieel(kaart) abonnement je in overtreding bent.En illegale dingen aan het doen bent..
 
Ik ben het daar niet helemaal mee eens..in Duitsland mag je b.v geen softcams in Nederland is het een "grijs" gebied.
Maar ik weet wel dat Kudelski (Nagravision) hard optreed tegen dit soort Emulatoren die die vrij schakelen.


Ik denk dat er bedoeld wordt "alleen" het gebruik van Emulatoren is in Nederland niet strafbaar..
Maar op het moment dat er een config zo wordt aangepast dat het mogelijk maakt van het kijken naar b.v Canaldigitaal zonder officieel(kaart) abonnement je in overtreding bent.En illegale dingen aan het doen bent..
Idd als je een apparaat verkoopt die zo gebruikt kan worden dat je contenten kan zien waarvoor er niet betaald wordt dan is dat strafbaar. Dit kan natuurlijk in elkaar geknutsel zijn doormiddel van legale software. En zo gebruikt kan worden, dat het kant en klaar is. Natuurlijk kan je een discussie maken of een Windows computer bv ook niet strafbaar is. Dan zitten we in het hele juridische afdeling die we niet met enkele regels kunnen afdoen :D
 
Cccam/ oscam en andere emu's zijn idd geen illegale software, maar, tja, ga je rommelen met f en c-lijntjes....
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Leuk dat ze dat Dreamboxen noemen hoor, maar mijn Dreambox is toch gewoon mijn satelietontvanger (type dreambox van producent dream multimedia), hiermee kan ik TV kijken, FTA danwel met een card, maar niet streamen, misschien dat nieuwere versies dat wel kunnen maar mijn 800 en zijn voorgangers in ieder geval niet
Maar als je alle apparaten waarmee je illegale content kunt bekijken moet inleveren dan wordt ie leuk, mediabox, chromecast, Raspberry, pc, laptop, tablet, mobieltje, xbox ...
 
  • Like
Reacties: Plenkske en Micko