Probleem kodi installeren op MXQPRO tv box

BenV

Nieuwkomer
18 dec 2016
3
1
6
37
Hoi allemaal,
Wie kan mij uit de brand helpen.
Ik heb een MXQ PRO tv box
(S905X_MXQPRO)
Android 6.0.1
(Amlogic 64bit Quad Core A53)

Ik had veel problemen met kodi ik werdt er regelmatig uit gegooid. Ik heb kodi verwijderd. En opnieuw geprobeerd te installeren via kodi.tv maar beide apps werken niet de 32bit versie instaleerd hij wel maar kom niet verder dan het start scherm. De 64bit versie geeft hij aan dat de installatie mislukt is. ?? Wie kan mij hier mee helpen alvast heel erg bedankt.
MVG Bennie
 
Laatst bewerkt:
Kun je hier iets mee
Probeer te beginnen Bennie met een schone installatie door middel van een fabrieksreset.
 
Kun je hier iets mee
Probeer te beginnen Bennie met een schone installatie door middel van een fabrieksreset.

Hoi Lex,
De fabrieks reset had ik vooraf al geprobeerd. Vervolgens kodi geprobeerd te downloaden zoals ik al zij.
 
Wat je ook zou kunnen doen is een schone Android installatie doen als het allemaal niet lukt en dan kodi erop. Maar ik zou eerst bovenstaande proberen.
 
@BenV

Ik heb ook aardig wat probleempjes gehad met een MXQ Pro+. Veel random Freezes, apps die niet wilde installeren maar niet uit welke.
Ik zou kijken naar je Firmware versie, en deze proberen te flashen. (hier zit wel een risico aan vast dat je hem kapot maakt)
Dit heeft bij mij namelijk een wereld van verschil gemaakt. Ik stond op het punt de box terug te sturen maar door slechte service van GeekBuying toch maar zelf uitgezocht en nu draait het boxje als een zonnetje.

Deze firmware heb ik draaien:


Hier staat hoe:


Excuses als dit soort links niet geplaatst mogen worden.
 
  • Like
Reacties: Lex en Micko
@BenV

Ik heb ook aardig wat probleempjes gehad met een MXQ Pro+. Veel random Freezes, apps die niet wilde installeren maar niet uit welke.
Ik zou kijken naar je Firmware versie, en deze proberen te flashen. (hier zit wel een risico aan vast dat je hem kapot maakt)
Dit heeft bij mij namelijk een wereld van verschil gemaakt. Ik stond op het punt de box terug te sturen maar door slechte service van GeekBuying toch maar zelf uitgezocht en nu draait het boxje als een zonnetje.

Deze firmware heb ik draaien:


Hier staat hoe:


Excuses als dit soort links niet geplaatst mogen worden.

Ik zat daar idd. eerst ook aan te denken om de firmware te flashen. Maar heb in middels de kodi 17.6 er op gekregen via de playstore. Dus voorlopig probeer ik het ff zo bedankt voor de info in ieder geval.
 
  • Like
Reacties: kazuhiro
Ik zat daar idd. eerst ook aan te denken om de firmware te flashen. Maar heb in middels de kodi 17.6 er op gekregen via de playstore. Dus voorlopig probeer ik het ff zo bedankt voor de info in ieder geval.

Idd eerst lekker de makkelijke oplossingen proberen en daarna pas flashen. Ik heb namelijk met flashen ook nog wat problemen onder vonden.
Mocht je toch willen flashen en hulp nodig hebben pm me maar. Dan zal ik je mijn methode uitleggen :).
 
Hoi allemaal,
Wie kan mij uit de brand helpen.
Ik heb een MXQ PRO tv box
(S905X_MXQPRO)
Android 6.0.1
(Amlogic 64bit Quad Core A53)

Ik had veel problemen met kodi ik werdt er regelmatig uit gegooid. Ik heb kodi verwijderd. En opnieuw geprobeerd te installeren via kodi.tv maar beide apps werken niet de 32bit versie instaleerd hij wel maar kom niet verder dan het start scherm. De 64bit versie geeft hij aan dat de installatie mislukt is. ?? Wie kan mij hier mee helpen alvast heel erg bedankt.
MVG Bennie



Hoi allemaal net nieuw hier bij jullie en hopelijk vind ik al veel bij deze uitleg want ik heb het zelfde probleem maar bij mij draai de Android Nougat versie ook heel slecht ( zeer traag ).
Maar ik ben geen computergenie en hoop dat ik dit zelf kan oplossen ik ben ondertussen al een aantal lange dagen bezig geweest .
En veel You tube gezien maar niet echt gevonden wat ik zocht tot ik hier bij jullie kwam kijken waarvoor dank.
 
Beste leden ondertussen van de bovenvermelde uitleg heb ik het volgende gedaan
1. MXQ pro 4K terug gezet naar fabrieksinstellingen
2. Tvmc verwijderd en kodi 17.6 opgezet nu ook al de 3de keer
3. Aan het kijken geweest voor Add ons
4. Rebirth,Covenant,Genesis Reborn er op gezet
En ik krijg nog steeds geen films te zien en gaat zeer traag met laden.
Hij laad bij covenant zeker 10min voor ik de cover van de films krijg te zien en dan kan ik hem niet afspelen
Ik had het daarvoor al vermeld dat ik geen genie ben in zulke dingen maar dit is enkel nog voor mensen met veel kennis van dit .
Ik stel mij de vraag of een gewone mens dit wel voor mekaar krijgt.
Ik ben ondertussen al 3 lange dagen er aan bezig ondertussen de 4de (al een geluk ben ik ziek :-( ) van deze morgen 4 uur
Ik ben niet een persoon die snel opgeeft maar ik denk dat ik het beter een paar dagen aan de kant leg .
En aangezien de laatste optie waarschijnlijk de Firmware zal zijn vrees ik er een beetje voor ik wil het niet stuk maken en ik kan het helaas ook niet meer terug sturen (doos weg).
Even ter info nog Netflix heb ik ook en die werkt wel (opstart ook zeer traag).
Ik heb ook wel het gevoel dat de android 7.1.2 versie traag werkt
Nog iets wat ik heb opgemerkt is als ik een sd kaart met een film wil afspelen in Kodi dat lukt binnen de 4 sec
Dus waarschijnlijk doe ik weer iets mis
Dus HEEEELP aub
 
Laatst bewerkt:
Beste leden ondertussen van de bovenvermelde uitleg heb ik het volgende gedaan
1. MXQ pro 4K terug gezet naar fabrieksinstellingen
2. Tvmc verwijderd en kodi 17.6 opgezet nu ook al de 3de keer
3. Aan het kijken geweest voor Add ons
4. Rebirth,Covenant,Genesis Reborn er op gezet
En ik krijg nog steeds geen films te zien en gaat zeer traag met laden.
Hij laad bij covenant zeker 10min voor ik de cover van de films krijg te zien en dan kan ik hem niet afspelen
Ik had het daarvoor al vermeld dat ik geen genie ben in zulke dingen maar dit is enkel nog voor mensen met veel kennis van dit .
Ik stel mij de vraag of een gewone mens dit wel voor mekaar krijgt.
Ik ben ondertussen al 3 lange dagen er aan bezig ondertussen de 4de (al een geluk ben ik ziek :-( ) van deze morgen 4 uur
Ik ben niet een persoon die snel opgeeft maar ik denk dat ik het beter een paar dagen aan de kant leg .
En aangezien de laatste optie waarschijnlijk de Firmware zal zijn vrees ik er een beetje voor ik wil het niet stuk maken en ik kan het helaas ook niet meer terug sturen (doos weg).
Even ter info nog Netflix heb ik ook en die werkt wel (opstart ook zeer traag).
Ik heb ook wel het gevoel dat de android 7.1.2 versie traag werkt
Nog iets wat ik heb opgemerkt is als ik een sd kaart met een film wil afspelen in Kodi dat lukt binnen de 4 sec
Dus waarschijnlijk doe ik weer iets mis
Dus HEEEELP aub
Deze MXQ pro 4K boxen hebben vaak maar 1GB ram geheugen en kosten bij Chinese shops rond de €25. Je kan er niet van verwachten dat het een snelle box is. Het kan helpen overbodige apps te verwijderen of uit te schakelen via instellingen > apps > app verwijderen/uitschakelen. Bij jouw keuze aan add-ons zitten ook wel wat oudere, waar inmiddels vervangers voor zijn. https://kodi-forum.nl/threads/goede-vervangers-voor-covenant.5685/ Dus probeer eens de nieuwere bijvoorbeeld Placenta, Incursion en Neptune Rising, zie :
 
  • Like
Reacties: Lex
Deze MXQ pro 4K boxen hebben vaak maar 1GB ram geheugen en kosten bij Chinese shops rond de €25. Je kan er niet van verwachten dat het een snelle box is. Het kan helpen overbodige apps te verwijderen of uit te schakelen via instellingen > apps > app verwijderen/uitschakelen. Bij jouw keuze aan add-ons zitten ook wel wat oudere, waar inmiddels vervangers voor zijn. https://kodi-forum.nl/threads/goede-vervangers-voor-covenant.5685/ Dus probeer eens de nieuwere bijvoorbeeld Placenta, Incursion en Neptune Rising, zie :


Spijtig genoeg bij Bol.com gekocht (54€)maar omdat ik zo enthusiast was over dat boxje omdat ik altijd films met de laptop heb afgespeeld heb ik de MX10 ook besteld en die is eigenlijk juist binnen gekomen en heeft 4GB ram en je merkt inderdaad het verschil dus gaan we daar alles op zetten. Alvast bedankt voor de uitleg. dus zal het ander bakje voor de vuilbak zijn
 
  • Like
Reacties: B. web
Spijtig genoeg bij Bol.com gekocht (54€)maar omdat ik zo enthusiast was over dat boxje omdat ik altijd films met de laptop heb afgespeeld heb ik de MX10 ook besteld en die is eigenlijk juist binnen gekomen en heeft 4GB ram en je merkt inderdaad het verschil dus gaan we daar alles op zetten. Alvast bedankt voor de uitleg. dus zal het ander bakje voor de vuilbak zijn
4GB ram is vaak overkill aan 2GB / 3GB heb je vaak al voldoende, zelf in combinatie met 4K. Hopelijk heb je een goede Android Box en niet 1 van de velen die uiteindelijk waardeloos blijken te zijn.

Wat tips om het optimale uit je nieuwe box te halen:
https://kodi-forum.nl/threads/tutorial-buffering-fix-ares-wizard-kodi-sneller-maken.3880/