Probleem met Widevine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marotick

Nieuwkomer
14 apr 2022
4
0
1
72
Beste iedereen, ik ben nieuw hier en ik val meteen met de deur in huis.
Al een half jaar heb ik een Raspberry-pi voor het kijken naar live tv. De nederlandse zenders.
Die Pi heeft als besturingssysteem Kodi en heeft het afgelopen jaar goed gewerkt.
Maar de afgelopen weken heb ik het probleem dat het gewoon niet meer werkt.
Ik heb Kodi opnieuw geínstalleerd met retrospect en als ik live TV kies krijg ik de melding dat ik Widevine moet installeren en dat wist ik nog van een tijdje terug.
Widevine laat zich goed downloaden (uit Chrome OS) en het volgende scherm "bezig met scannen van het filesysteem voor Widevine dat loopt telkens vast als die bewerkingca. op 1/3 is gekomen.
Dan komt de melding: Afspelen misukt, een of meerdere items konden niet worden afgespeeld. Controleer het log voor meer informatie over dit bericht.
Weet iemand wat dit is en hoe het komt? Ook zie ik geen enkele kans om het kodi.log te kunnen lezen.
Zou mooi zijn als het weer gaat werken.
Wel nog een opmerking. Deze problemen vallen bijna samen met mijn verhuizing van internet van Ziggo naar KPN.

Jack Marotick
 
Kan iemand mij uitleggen of ik iets fout doe?
Ik loop vast met het TV kijken via kodi en ik dacht dat een kodi forum daarin hulp zou kunnen bieden.
Verschillende dagen heb ik afgewacht en er zijn niet eens mensen hier die de moeite nemen om mee te denken.
De uiteindelijke vraag die ik stel lijkt me simpel.
Waar kan ik het kodi.log vinden?

Jack Marotick
 
Widevine installeren kan ook via Retrospect > instellingen > met de InputStream Adaptive Helper.
You must be registered for see images attach

Als het niet lukt zou je hier wat meer info kunnen melden. Welke Raspberry versie, Kodi versie en welk besturingssysteem je hebt, OpenElec, LibreELEC of OSMC?
  • OpenELEC: /storage/.kodi/kodi.log
  • OSMC: /home/osmc/.kodi/temp/kodi.log
Misschien staat hier ook nog wat info
Ik heb zelf geen Raspberry, wellicht heeft iemand anders nog een oplossing. Eventueel verplaatst @Lex je vraag naar https://kodi-forum.nl/forums/vragen.27/ zodat je vraag wat meer aandacht krijgt van Raspberry Pi gebruikers.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Kan iemand mij uitleggen of ik iets fout doe?
Ik loop vast met het TV kijken via kodi en ik dacht dat een kodi forum daarin hulp zou kunnen bieden.
Verschillende dagen heb ik afgewacht en er zijn niet eens mensen hier die de moeite nemen om mee te denken.
De uiteindelijke vraag die ik stel lijkt me simpel.
Waar kan ik het kodi.log vinden?

Jack Marotick
Ik kan je wel uitleggen wat je fout doet iig...

Zeeer ongeduldig wezen... Wat denk je nou dan dat wij hier 24/7 problemen op zitten te lossen??

En dat iedereen ook maar meteen jouw probleem herkend?

Toevallig hebben wij ook nog een leven... (als jij dit goed vindt natuurlijk)
Wat heb jezelf al ondernomen?? Eerste hit op
Google "kodi log" dus je vindt het zelf ook wel goed...

Of moet er ook nog eventjes iemand bij je huis langs komen om je "probleem" op te lossen?

Wij doen dit op vrijwillige basis als hobby...

Mijn welgemeende excuses dat je niet meteen op je wenken bediend werdt... Amen

Vrolijk Pasen....
 
Widevine installeren kan ook via Retrospect > instellingen > met de InputStream Adaptive Helper.
You must be registered for see images attach

Als het niet lukt zou je hier wat meer info kunnen melden. Welke Raspberry versie, Kodi versie en welk besturingssysteem je hebt, OpenElec, LibreELEC of OSMC?
  • OpenELEC: /storage/.kodi/kodi.log
  • OSMC: /home/osmc/.kodi/temp/kodi.log
Misschien staat hier ook nog wat info
Ik heb zelf geen Raspberry, wellicht heeft iemand anders nog een oplossing. Eventueel verplaatst @Lex je vraag naar https://kodi-forum.nl/forums/vragen.27/ zodat je vraag wat meer aandacht krijgt van Raspberry Pi gebruikers.
Bedankt voor het duidelijke antwoord. Jammer genoeg werkt het nog steeds niet.
Ik heb Widevine geïnstalleerd via verschillende wegen. Via de inputsreamhelper maar ook via de TV programma-overzicht dat zich laat zien in Retrospect/ NPO kanalen en dan live tv en dan bijvoorbeeld het kanaal NPO1 aanklikken. Retrospect vraagt dan om installatie van Widevine.
Hierbij gebeurt het volgende:
Binnengehaald wordt dan een recovery image van OS Chrome, dat gaat goed.
De volgende stap is een kortstondige, en wordt een partitie gemaakt. Ik denk dat dat ook goed gaat.
Dan wordt Widevine uitgepakt en dat gaat in het begin goed maar stopt als het ongeveer op 1/3 de is gekomen.
Ik heb dit al een paar honderd keer gedaan en telkens komt het niet verder, nog even en ik wordt gek.

De suggestie dat de weergave met een PI stotterend kan zijn ken ik ook maar dat komt dan door een stand van de draadloze antenne van de PI die dan te weinig signaal van het wifi oppikt. De PI herstarten in een andere stand gaf bij mij afdoende stabiliteit.
Dit probleem is lastiger.
Ik heb een Raspberry Pi 4 model B 2018
Daarop draait LibreElec 10.0.2 en daarop staat dan weer Kodi 19.4.0
LibereElec laat de kodi.log zien na installatie van de logviewer
 
Als je Googled "LibreElec 10.0.2 Widevine" vind je hier een oplossing:
 
Als je Googled "LibreElec 10.0.2 Widevine" vind je hier een oplossing:

Als je Googled "LibreElec 10.0.2 Widevine" vind je hier een oplossing:
Bedankt maar het antwoord zegt me niets.
Nu denk ik dat Google op alle vragen wel een antwoord heeft dus vraag ik me af wat de meerwaarde van een forum is?
Mooi is toch dat een medeforummer met meer ervaring iemand helpt die wat minder ervaring heeft en als er een oplossing is die ook duidelijk neerzet of uitlegt.

Jack Marotick
 
Ik heb de link er ook nog voor je neergezet, je hoeft er alleen nog maar op te klikken en het op zijn minst te lezen. In dit geval staat hetzelfde probleem op een ander forum, speciaal voor LibreElec gebruikers.
Andere optie is misschien een ander besturingssysteem proberen. Want dit probleem speelt bij het door jou gekozen LibreElec 10.0.2
Zoals gezegd heb ik zelf geen raspberry en kan ik je er niet verder mee helpen.
 
Laatst bewerkt:
Het respect van de topicstarter is voor diegene die hun hulp aanbieden ver te zoeken zodat wij besluiten deze topic te sluiten.
 
  • Like
Reacties: ateam278
Status
Niet open voor verdere reacties.