Problemen Kodi afspelen 4K 10-bit

thom_638

Nieuwkomer
20 jan 2020
1
0
Hallo!

Sinds kort gebruik ik Kodi op Android TV om 4k (vaak 10-bit) te streamen naar mijn TV's. Het ziet er werkelijk fantastisch uit, alleen is de ervaring vaak wat minder doordat de video vaak hapert. Nu heb ik meerdere dingen geprobeert:

- Van 2,4Ghz naar kabel gegaan (dit scheelt al veel)
- Via SMB en NFS met de server verbonden (met een Unraid server)
- Heel veel geduld hebben.

Maar helaas ben ik nu helemaal uitgeput. Ik heb werkelijk geen idee waar het probleem zou kunnen liggen. Als ik op mijn Macbook dmv AFP de film stream heb ik nooit problemen (en dit over 5Ghz wifi!) en zou kodi op de tv met een ethernet kabel dus prima moeten werken. Het enige verschil tussen mijn laptop en de TV met Kodi, is dat de laptop geen kodi heeft.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Alvast bedankt!

charleyr

Forumlid
8 okt 2019
13
17
Hallo!

Sinds kort gebruik ik Kodi op Android TV om 4k (vaak 10-bit) te streamen naar mijn TV's. Het ziet er werkelijk fantastisch uit, alleen is de ervaring vaak wat minder doordat de video vaak hapert. Nu heb ik meerdere dingen geprobeert:

- Van 2,4Ghz naar kabel gegaan (dit scheelt al veel)
- Via SMB en NFS met de server verbonden (met een Unraid server)
- Heel veel geduld hebben.

Maar helaas ben ik nu helemaal uitgeput. Ik heb werkelijk geen idee waar het probleem zou kunnen liggen. Als ik op mijn Macbook dmv AFP de film stream heb ik nooit problemen (en dit over 5Ghz wifi!) en zou kodi op de tv met een ethernet kabel dus prima moeten werken. Het enige verschil tussen mijn laptop en de TV met Kodi, is dat de laptop geen kodi heeft.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Alvast bedankt!
Het is een kwestie van alles goed doorlopen.
Merk/type tv met android versie?
Het kan ook aan de instellingen in kodi liggen icm de hardware van je tv.
Het kan aan je netwerk liggen, de NAS. (smb/nfs mag eigenlijk geen groot verschil maken)
Het kan aan de content liggen, kan de tv hier goed mee overweg zonder kodi?
Het is zaak om e.e.a. uit te gaan sluiten
Wellicht is het handig om je instellingen in Kodi te tonen, dan met name de grafische instellingen en de audio
Maak desnoods van elk scherm even een screendump en post dit in dit topic.Ik heb zelf nog geen ervaring met kodi op een android tv, wel op een android tv box, maar ik weet dat ergens in het topic iemand kodi heeft geinstalleerd op een Philips Oled804 en dat zou redelijk goed werken.

LeX

Administrator
Medewerker
29 mei 2016
6.650
4.821
Twente
maar ik weet dat ergens in het topic iemand kodi heeft geinstalleerd op een Philips Oled804 en dat zou redelijk goed werken