Problemen met Exodus Redux *** Laatste update ***

Juflotje

Nieuwkomer
21 nov 2019
2
1
6
Sinds een week werkt Kodi bij mij thuis niet meer. Op mijn Raspberry Pi gaat hij, als ik op een van de opgeslagen favorieten klok rechtstreeks naar de mappen. Als ik het via de zoekfunctie van de add-on Exodus of Exodus Redux doe, knippert het even, maar er komen geen straks. App op mijn Android geset, ook daar woedt er niets geladen. Het via 5G geprobeerd, omdat ik dacht aan een blokkade van Ziggo, maar ook dat werkt niet. Ik krijg een beetje ontwenningsverschijnselen! Weer iemand war er aan de hand is?
 
Sinds een week werkt Kodi bij mij thuis niet meer. Op mijn Raspberry Pi gaat hij, als ik op een van de opgeslagen favorieten klok rechtstreeks naar de mappen. Als ik het via de zoekfunctie van de add-on Exodus of Exodus Redux doe, knippert het even, maar er komen geen straks. App op mijn Android geset, ook daar woedt er niets geladen. Het via 5G geprobeerd, omdat ik dacht aan een blokkade van Ziggo, maar ook dat werkt niet. Ik krijg een beetje ontwenningsverschijnselen! Weer iemand war er aan de hand is?

Ja, je werkt met een addon die slecht tot nauwelijks bijgehouden wordt, alleen nog maar een “befaamde” naam heeft, en technisch gezien alleen nog maar een omhulsel is.

Er zijn zat andere mooie addons te vinden, die een stuk beter worden onderhouden, maar ondergesneeuwd raken omdat iedereen zich blind staart op het “grote” Exodus.

Zoals je wellicht al hier op het forum had gelezen waren er wat problemen met bepaalde databases om in te zoeken, de meeste addons hebben inmiddels al een update uitgebracht, zodat het weer correct werkt, maar uitgerekend Exodus niet! De reden? De originele ontwikkelaar heeft de addon al geruime tijd verlaten, en Exodus wordt regelmatig overgenomen door een andere ontwikkelaar die er enthousiast aan begint, maar er uiteindelijk ook weer de brui aan geeft. Op zo’n punt is Exodus nu belandt.

Mijn advies? Ik zou eens zoeken op the crew addon in Google, Deze addon krijgt meerdere malen per week een update, en naar alle waarschijnlijkheid zullen jouw problemen hiermee tot het verleden behoren.

Mocht je toevallig ook een real debrid of premiumize abbonnement hebben, dan is ook Seren een aanrader.

Succes??
 
Dank u! Dat was het probleem! Dacht dat ik de Crew al had geïnstalleerd, maar daar was iets niet goed gegaan. Dat werkt als een zonnetje! Super, zo'n snelle reactie en oplossing. Hoef ik geen.nieuwe hobby te zoeken.
 
  • Like
Reacties: Lex
Dank u! Dat was het probleem! Dacht dat ik de Crew al had geïnstalleerd, maar daar was iets niet goed gegaan. Dat werkt als een zonnetje! Super, zo'n snelle reactie en oplossing. Hoef ik geen.nieuwe hobby te zoeken.

Blij dat het je probleem heeft opgelost.

Veel kijkplezier??

Waarschijnlijk keer je nu nooit meer terug naar Exodus?
 
Nog niet helemaal uitgestorven.


Wow, die heeft hier mee zitten lezen zeker????

Aan de andere kant zat ik ook niet heel erg fout met mijn antwoord naar @Juflotje toe, ik bedoel al 8 maanden geen update, dat is nou niet echt “actief” bijhouden zeg maar?

Maar goed, hij geeft zelf nu eigenlijk al aan dat dit de laatste update zal zijn, en dat men beter uit kan gaan kijken naar andere addons, en daarom heeft hij de Venom repo aan zijn eigen repo toegevoegd, wat overigens ook een prima addon is.

Persoonlijk hoop ik dat Exodus geen doorstart meer krijgt, het is al lang niet meer de addon van weleer die eigenlijk weigerde deaud te gaan (lees: werd overgenomen) vanwege de “befaamde” naam.

Als ik alleen de topics van de afgelopen weken terug lees van mensen die problemen hadden met Exodus (Redux), dan is het misschien maar beter dat ie niet meer terug keert.

De mensen die net iets minder makkelijk de weg vinden in Kodiland, worden vaak geadviseerd om Exodus(Redux) te installeren, en waarom? Omdat dat een naam is die is blijven hangen, omdat ie al jaren mee gaat, maar helaas, de ontwikkeling gaat niet mee.

Er zijn zo veel betere addons die vele malen beter worden bijgehouden, maar deze worden vaak niet gevonden, omdat ze die befaamde naam niet hebben, wat eigenlijk best zonde is.

Maar goed dat is meer een persoonlijke mening?
 
  • Like
Reacties: Slikt
Hahaa, zou hij idd meegelezen hebben?. Maar net wat je zegt, deze addon is aan zijn laatste sprint bezig. Beter wat anders kiezen zoals venom oa. Maar respect voor de dev die deze addon nog een laatste update geeft?
 
  • Like
Reacties: Lex en Arjan E.
Hahaa, zou hij idd meegelezen hebben?. Maar net wat je zegt, deze addon is aan zijn laatste sprint bezig. Beter wat anders kiezen zoals venom oa. Maar respect voor de dev die deze addon nog een laatste update geeft?

Jep, maar nog meer respect dat ie open en eerlijk is, en mensen adviseert om voor andere addons te gaan kiezen?
 
Ben geruime tijd tevreden met Exodus (redux) oa ivm het ontbreken van kleurtjes, pop-ups enz. Als je The Crew installeert weet je wat ik bedoel ;)

Welk alternatief raden jullie aan? Heb real debrid
 
You must be registered for see images attach


Nou moet ik zeggen dat het schreeuwerige nogal meevalt. De kleur, tja, beter dan het roze van de oudere versie. Heb zelf maar 2 onderdelen uit de repo geïnstalleerd. Maar smaken verschillen. Gelukkig wel. ?
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
Ik heb de the crew addon voor iemand geïnstalleerd en het is gewoon een exodus fork, als je alle addons uit de repo installeert dan is het misschien wel wat teveel van het goede. In the crew kun je trouwens, net als in de meeste addons, in add-on settings/navigation de onderdelen die je niet gebruikt gewoon uit zetten.
 
  • Like
Reacties: Shaman
Ben geruime tijd tevreden met Exodus (redux) oa ivm het ontbreken van kleurtjes, pop-ups enz. Als je The Crew installeert weet je wat ik bedoel ;)

Welk alternatief raden jullie aan? Heb real debrid
Wako op je phone en kodi zonder addons, subtitle addon wel evt. ??