Problemen met Exodus Redux *** Laatste update ***

Juflotje

Nieuwkomer
21 nov 2019
2
1
6
Sinds een week werkt Kodi bij mij thuis niet meer. Op mijn Raspberry Pi gaat hij, als ik op een van de opgeslagen favorieten klok rechtstreeks naar de mappen. Als ik het via de zoekfunctie van de add-on Exodus of Exodus Redux doe, knippert het even, maar er komen geen straks. App op mijn Android geset, ook daar woedt er niets geladen. Het via 5G geprobeerd, omdat ik dacht aan een blokkade van Ziggo, maar ook dat werkt niet. Ik krijg een beetje ontwenningsverschijnselen! Weer iemand war er aan de hand is?
 
Fen is na Seren en Destiny mijn favoriete addon.
Allen zijn online!! , Ook Destiny.
Zoek even via een zoekmachine op internet naar de wireleshack website.
 
Even een vraagje wat zijn scrapers? Ik ben aan lezen hier verscheidene forums aangezien exodus vet slecht doet momenteel en gaia snap ik nog niet geheel. Maar me lol gaat er beetjeaf van kodi ben tegenwoordig uur bezig om iets te kunnen kijken.
En lees dus over scrapers hier zo erg benieuwd naar.
Ben in bezit van real debrid en trekt.
 
Dag joyce, scrapers die “schrapen” alle aanbieders van links af op zoek naar links van de film/serie die jij zoekt.

Vaak maakt een addon gebruik van een scraper “set” een scraper set is een bundel aan providers van links waarbinnen de addon van jouw keuze gaat zoeken (schrapen).

Voorbeelden van scraper sets zijn openscrapers, a4kScrapers, tiki scrapers, barnacle scrapers.

Elke addon heeft zijn eigen scraper set, waardoor het kan voorkomen dat je bij de ene addon niks vind, en bij de andere addon toch wel een aantal.

Er zijn ook addons die je je eigen scraper set laten installeren, Seren is hier een mooi voorbeeld van (en een must have als je real debrid hebt).

Een hele populaire scraper set die binnen Seren geïnstalleerd kan worden zijn de a4kScrapers (adres hiervan is te vinden in dit onderwerp).

Deze scraper set heeft relatief weinig providers van links, maar vrijwel allemaal goede, en wordt regelmatig bijgewerkt, hierdoor blijft je addon ook up to date.

@Slikt heeft hier een mooie tutorial van gemaakt welke je terug kan vinden tussen de tutorials.

Ik hoop dat dit je iets meer duidelijkheid heeft verschaft.
 
  • Like
Reacties: Slikt
Ok dank je wel voor je uitleg dus zoals ik hier nooit wat van wist hebben mijn add ons dan geen scrapers? Of misschien de standaard alleen.
Ik heb net seren geïnstalleerd maar die doet niets nu, krijg niets te zien en kan ook even totaal niet vinden waar ik trakt moet koppelen en real debrid moet invullen, wilde ook die Netflix methode aanzetten maar miste nog een stap in uitleg van @Slikt in een andere topic.
Ik ga morgen even kijken naar de rest heb nu eindelijk na bijna 2 uur haha een serie aan gekregen via gaia nu dus ga even lekker kijken. Nogmaals bedankt coor de uitleg.
 
Hij doet waarschijnlijk niks omdat je de a4kScrapers niet hebt geïnstalleerd, dit dien je te doen bij je instellingen, bij de scraper instellingen kan je een scraper set installeren, kies web location, en voor dan het exacte adres in zoals het in één van de eerdere commentaren staat (inclusief kleine en hoofdletters), hierna kun je je eigen providers afvinken die je wilt behouden of niet. Ook kan je je debrid providers aan zetten.

Pas dan heeft ie ook providers om te kunnen scrapen, nu heb je een addon die nog zonder scrapers zit, en ja dan doet ie niks?

Succes??
Post automatically merged:

Speciaal voor RD gebruikers: Seren. Wel zelf handmatig je scrapers installeren.

A4K Scrapers -

Hier staat het adres wat je in moet geven bij web location, let goed op de S van scrapers, dat is namelijk een hoofdletter, doe je dit niet, vind ie geen a4kScraper set?
 
Ik heb het geprobeerd maar ben blond denk ik, zodra ik wilde uitpakken via zip bestand kreeg ik niets hij was leeg dus ik vermoed dat ik iets fout doe, had wel alles goed getypt.
Maar ik werk echt via hele uitgeschreven lessen. En ja nu weet ik het even niet meer dus ☺
 
Open Seren, klik op 'gereedschap" -> "open het instellingenmenu" -> "bronnen" -> "providerpakketten beheren" -> "pakket installeren" en vul dan het eerdergenoemde adres in.
Waarschijnlijk krijg je daarna een foutmelding, maar het pakket wordt wel geïnstalleerd.

Als het is gelukt zie je dit...

You must be registered for see images attach
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Als je op je pc op het linkje klikt downloadt ie een .zip bestand en hier zit vanalles in (echt waar net zelf getest). Het is dus zaak om dat binnen je Kodi, binnen je add-on te doen.
 
You must be registered for see images attach

Zoals je ziet is die leeg dus vanaf open instellingen menu kom ik niet verder.

En Diggler ik zit het via mijn tv te doen dus niet via pc.
Post automatically merged:

Ik ben het via omweg aan doen geloof ik maar krijg nu wel te zien wat jou screen laat zien dus momentje
 
Laatst bewerkt:
You must be registered for see images attach

Zoals je ziet is die leeg dus vanaf open instellingen menu kom ik niet verder.

En Diggler ik zit het via mijn tv te doen dus niet via pc.
Post automatically merged:

Ik ben het via omweg aan doen geloof ik maar krijg nu wel te zien wat jou screen laat zien dus momentje

Waarschijnlijk toch een heel klein foutje in het webadres van de a4kScrapers ingevoerd, goed kijken, en het adres exact hetzelfde invoeren?

Als je het doet zoals @Maxpuk voorstelt, en je typt het webadres van de scrapers goed in, dan zou het moeten lukken?

Succes??
 
Ik vind jullie hulp echt super want hiervan heb ik geen kaas gegeten van een lege add-on, ik vermoed dat mijn aanvulling in mij reply over het hoofd gezien is maar ik heb nu inderdaad de scherm die @Maxpuk laat zien.

Maar toen heb ik geprobeerd trakt te koppelen om zo mijn series en films te zien maar kreeg dat dus ook niet voor elkaar ik weet niet waar ik beginnen moet ?
En als dat dan eventueel gedaan is dmv jullie hulp is seren dan klaar om te gebruiken of moet de ondertiteling en misschien nog andere dingen gedaan worden? (Sorry hoor ben toch niet nog zo handig erin dan dat ik dacht)
 
  • Like
Reacties: Slikt
Ik gebruik geen Trakt, maar heb hem even geprobeerd te installeren in Seren.
Ging gewoon.

Ik kan hem autoriseren, waar gaat het bij jou mis dan?
 
Ik gebruik geen Trakt, maar heb hem even geprobeerd te installeren in Seren.
Ging gewoon.

Ik kan hem autoriseren, waar gaat het bij jou mis dan?

Ik zou niet weten waar ik dat moet doen want in de scherm waar al die torrent staan heb ik echt geen idee en verders is alles leeg als ik naar instellingen gewoon ga.
 
Inderdaad, gereedschap, instellingenmenu, accounts.

You must be registered for see images attach

Kijk dit heb ik dus niet. Nadat ik het geïnstalleerd heb zoals hier gezegd werd ik kan niets in dat menu.

You must be registered for see images attach

Post automatically merged:

Open Seren, klik op 'gereedschap" -> "open het instellingenmenu" -> "bronnen" -> "providerpakketten beheren" -> "pakket installeren" en vul dan het eerdergenoemde adres in.
Waarschijnlijk krijg je daarna een foutmelding, maar het pakket wordt wel geïnstalleerd.

Als het is gelukt zie je dit...

You must be registered for see images attach
Dit heb ik maar meer ook niet