Problemen met IPTV op een Beelink GT1

wjk1958

Forumlid
1 dec 2016
8
1
6
65
Ben aan het stoeien met IPTV proef van RapidTV, tot nu toe tegen diverse problemen gestuit. In het begin kreeg ik het item TV niet op het menu van Kodi.
Ik ben nu zover dat ik nu het item TV erbij staat. Alleen duurt het elke keer wanneer ik Kodi opstart ongeveer een half uur voordat alles verwerkt is, vooral importing guide from client duurt bijna een half uur, lijkt me niet normaal toch?
Ook heb ik dat de channels bufferproblemen hebben en de video hapert, geluid is goed en daar heeft Exodus geen last van, soms zo erg dat ik de boel opnieuw moet opstarten en dan begint het weer van voren af aan met het verwerken van de gegevens.
Doe ik iets fout en zo nee waar kan het dan aan liggen?
Moet ik bij Channels Logo Base URL nog iets invullen?

Oja het EPG tooltje (trial)heb ik ook gebruikt.

Dit zijn mijn settings.

SETTING GENERAL
Location Remote path (internet adress)
M3U Play List Url De link van RapidTV
Cache m3u at local storage Aan (blauw)

SETTING EPG
Location Remote path (internet adress)
XMLTV URL: http://epg.kodi-forum.nl/tvguide
Cache XMLTV at local storage Aan (blauw)
EPG Time Shift 0,00
Apply Time Shift tp all Channels Uit (grijs)

CHANNELS LOGOS
Location Remote Path (internet adress)
Channels Logos Base URL niet ingevuld
Channels Logos from XMLTV prefer M3U
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Defxs
Ik heb ook een beelink gt1 en daar duurt het inladen van de kanalen hooguit een minuut of 2. Zelf heb ik het zo ingesteld dat hij niet cached op lokale storage. En bij channel icons heb ik ingevoerd. Ook gebruik momenteel ik de epg van rapid zelf, maar dat zou niks mogen uit maken. Heb je trouwens voor je begon met je beelinkje alles er af gegooid zodat je van scrap kon beginnen? Alle updates gedaan? Ook stond er bij mij kodi 16 (vol met addons) op toen ik hem kreeg, heb hem er meteen afgegooid en kodi 17 er op gezet. Moet zeggen dat ik best wel tevreden ben met mijn GT1-tje. Heb zelf ook wel wat last van buffers, maar dat komt omdat hij ver weg van de router staat en het met wifi moet doen, in de woonkamer met bekabeld netwerk doet hij het idd wel beter.
 
  • Like
Reacties: Defxs
Ik merk ook dat het inladen op sommige devices minder snel gaat. Ook met een kale KODI. Op mijn Sony Android TV is het best CRAP. Duurt ongeveer 5 minuten. Maar deze Android TV moet natuurlijk nog veel meer doen van SONY dan alleen KODI draaien :)

Op mijn iMac draait KODI als een zonnetje. Heel erg snel. Tja...een MAC is altijd snel en goed.

Vanmiddag ga ik alles uitproberen op een M8 kastje op zolder. Verwacht daar ook wel lekker snel te kunnen werken.

Wat ook nog kan uitmaken is of je directe kabel verbinding hebt of wifi. Ik heb zoveel mogelijk bekabeld voor een stabiele en optimale snelheid.
 
Heb laatst met een amazon tv kastje zitten klooien van een vriend, en daar duurt het idd ook geweldig lang op voordat alles ingeladen is. Ook de raspberry pi3 met openelec van een andere vriend doet er lang over. Om mijn mac minitje draait kodi ook wel lekker, alsook mijn Surface Pro 3. Alleen heeft mijn "main pc" probs met kodi 17. Heb nu in de woonkamer een odroid c2tje aan de tv hangen, en dat loopt super!
 
  • Like
Reacties: Defxs
Heb hem vanmiddag nog op mijn M8 kastje geinstalleerd. Alles werkt perfect! Alleen het laden van de Guide duurde echt 30 min.

Dat is best lang :-(
 
Ik hoor dagelijks mensen erover dat het starten van PVR en het laden van de EPG heel lang duurt , ik hoop dat iemand een reden kan verzinnen c.q. een oplossing want die gids is maar 8mbyte, en als je nagaat hoeveel mbps je wel niet gebruikt bij full hd zenders is dat een peulenschil dus het is ondenkbaar dat een cpu of traag internet de oorzaak zijn dat een textbestandje zoals tvguide.xml zo lang zou duren.
 
Ja, snap het ook niet echt. Van alle taken wat dat ding moet doen, lijkt me dat 1 van de minst intensieve...

Edit: whoohoo, zag net dat ik van actief naar gevorderd ben gegaan! Yay!
 
Ik snap het ook niet. Op mijn iMac gaat alles supersnel. Op mijn Android TV en M8 kastje is het eigenlijk best wel traag.
Ik heb ook gemerkt dat als ik Live TV geactiveerd heb ik geen films meer kan afspelen. Als ik Live TV deactiveer werken de films weer prima.
Dit is overigens via de DitisTV installatie.
 
Denk dat het vooral met ram te maken heeft. Op mijn pc met 16gb loopt het als een tiet, mac mini met 8gb ook, maar Beelink en mijn Odroid hebben 2gb ram, en daar gaat het idd een stuk trager (neem ik er wel bij hoor). Gelukkig nog niet zo traag als op de amazon tv en rpi3...
 
Ik weet dat er een s912-chipset kastje is met 3gb ram (H96 Pro +, maar Android, en nog geen mogelijkheid om libreelec te flashen, hoop op s912 support in later stadium). Voor de rest ben je dan meer naar mini windows pctjes aan het kijken, die dan weer een stuk meer kosten, maar ook meer ram (4-8gb) en betere cpu hebben.
 
  • Like
Reacties: Defxs
XBOX kan niet toch? Want die heb ik ook staan.
Heb jij een voorkeur voor een Windows Mini PC?
Anders misschien mijn op mijn Macbook installeren en gebruiken met hdmi kabeltje of steamen.
 
Een xbox kan idd niet voor zover ik weet. Zou de komst van een Xbox One compatibele Kodi zeer toejuichen. Zeker met de UWP apps tegenwoordig zou dat niet zo'n gigantisch probleem moeten zijn. Ik kan je niet zeggen wat voor voorkeur ik heb op mini pc gebied. Ik heb er gewoon geen ervaring mee. Enige mini pc waar ik ervaring mee heb is rpi3 en Odroid, maar dat draait geen windows. Hoor wel dat de intel nucjes goed zijn. Maar dan zit je in een hele andere prijsklasse als de androidboxjes...
 
Ik heb ook een beelink gt1 en daar duurt het inladen van de kanalen hooguit een minuut of 2. Zelf heb ik het zo ingesteld dat hij niet cached op lokale storage. En bij channel icons heb ik ingevoerd. Ook gebruik momenteel ik de epg van rapid zelf, maar dat zou niks mogen uit maken. Heb je trouwens voor je begon met je beelinkje alles er af gegooid zodat je van scrap kon beginnen? Alle updates gedaan? Ook stond er bij mij kodi 16 (vol met addons) op toen ik hem kreeg, heb hem er meteen afgegooid en kodi 17 er op gezet. Moet zeggen dat ik best wel tevreden ben met mijn GT1-tje. Heb zelf ook wel wat last van buffers, maar dat komt omdat hij ver weg van de router staat en het met wifi moet doen, in de woonkamer met bekabeld netwerk doet hij het idd wel beter.[/QUOT

Allen de beste wensen en een goed en gezond 2017!
Heb nu de tijd om te reageren, de drukte van de feestdagen is voorbij en gaan we verder met het "gewone leven".
Ben even bezig geweest met de Beelink en heb Kodi 17 erop gezet, voor mij was het even wennen omdat het gebruik ervan iets anders is en even de tijd vergt om uit te zoeken hoe alles werkt. Op dit moment kan ik niet zeggen of het beter is omdat ik er tekort mee bezig bent geweest.
Heb er nu Exodus en ZEm opstaan, I4ATV add on voor sport werkt bij mij niet meer dus even een andere zoeken.
Iptv dat wil ik eerdaags weer even uittesten op Kodi 17, voor nu even met andere dingen bezig maar ga me er wel in verdiepen.
 
Dat hij lang doet laden ligt aan de iptv client in kodi 16.1.
Bij kodi 17 is dit probleem weg vanaf 17 rc1

Verder gebruik een extra app buiten kodi om. Perfect player werkt probleemloos en zapt tijd onder de seconde. Afhankelijk van processor.