Problemen met kodi op mijn Raspberry

Ongelovigethomaz

Forumlid
18 jun 2017
9
3
6
34
Hoi Allemaal,

Ik wilde vanmiddag iets terug kijken maar mijn rapberry moest om de haverklap bufferen. Ik ben toen gaan googelen en op een add-on gestuit genaamd durex. In deze app kon ik mijn instellingen aanpassen maar dit bleek geen nut te hebben. Toen wilde ik de settings terug naar standaard doen en heb ik heel kodi terug gezet naar fabrieksinstellingen. Alles was weg dus..

Ik gebruikte een build van kaosbox, wat volgens mij al even niet meer bestaat en de hele interface is dus ook veranderd. Het lukt me ook niet om de add-ons die ik gebruikte weer geinstalleerd te krijgen.

Kan het wezen dat ik een verouderde versie heb van kodi, waar kan ik dat zien? En weet iemand of ik iets kan aanpassen of een nieuwe versie van kodi kan instaleren met "libreELEC"?

Ik ben niet echt super handig met de raspberry maar meestal zijn er handleidingen die van A tot Z uitleggen hoe iets moet.

Als iemand mij wil helpen, heel graag.

Thomas
Post automatically merged:

Ik heb ondertussen gevonden welke versie van kodi ik heb. "Build: Kodi 17.3 Git: 147cec4"
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe Kodi versies zitten in Libreelec: https://kodi-forum.nl/threads/kodi-op-de-raspberry-pi-installeren-met-libreelec.2751/ De addons van Kaosbox zullen vrijwel allemaal inmiddels te oud zijn en die kan je dus nu niet meer installeren. En Kaosbox had een eigen andere skin dus is even wennen. Beter zelf nieuwe add-ons zoeken en installeren, bijvoorbeeld Exodus Redux en Yoda via googlen op "Trending Kodi Add-ons". Zie ook https://kodi-forum.nl/threads/tutorial-kodi-op-nederlands-zetten-en-ondertiteling-instellen.3761/ en https://kodi-forum.nl/threads/add-ons-zoeken-en-installeren-binnen-kodi.5410/
 
Dank je wel voor je reactie!
De add-ons die ik gebruikte waren inderdaad nieuwere, namelijk fantastic en planet mma. Maar bij fantastic werkt heel die zip file niet die ik via google kan vinden en bij planet mma werkt de zip en repository wel, maar die add-on weer niet. Ik ben er ondertussen achter dat mijn moeder het oude kaosbox software installatie gebeuren nog op haar laptop heeft staan dus a.s. donderdag wil ik gaan proberen die op mijn sd kaartje van mijn raspberry te zetten zodat ik opnieuw een poging kan doen om die add-ons alsnog te instaleren. Een beetje omslachtig omdat bijna alle add-ons niet meer werken inderdaad maar als ik die fantastic en planet mma maar weer kan krijgen, is het me een hoop tijd en energie waard.
 
  • Like
Reacties: B. web
Volgens mij kan je Planet MMA gewoon vinden en eenvoudig installeren via het eerder genoemde googlen op "Trending Kodi Add-ons". Kaosbox is ruim anderhalf jaar geleden gestopt en veel add-ons zijn eind 2017 gestopt en/of worden niet meer bijgewerkt. Hiervoor zijn er genoeg nieuwe alternatieven.
 
Volgens mij kan je Planet MMA gewoon vinden en eenvoudig installeren via het eerder genoemde googlen op "Trending Kodi Add-ons". Kaosbox is ruim anderhalf jaar geleden gestopt en veel add-ons zijn eind 2017 gestopt en/of worden niet meer bijgewerkt. Hiervoor zijn er genoeg nieuwe alternatieven.

Voor planet mma kan ik alleen de supremacy repo vinden, maar als ik dan planet mma probeer te instaleren krijg ik een melding "failed to install a dependency". En bij fantastic kom ik uit op de zipfile "fspm", maar heel die zipfile werkt bij mij niet.
 
Heb het even getest en je hebt gelijk Planet mma lukt niet om te installeren. Staat ook niet meer in de Addons-Chart. En voor Fantastic zijn er nieuwe vervangers zoals Yoda of Exodus Redux.
 
Heb het even getest en je hebt gelijk Planet mma lukt niet om te installeren. Staat ook niet meer in de Addons-Chart. En voor Fantastic zijn er nieuwe vervangers zoals Yoda of Exodus Redux.

Wat lief dat je het getest hebt voor me, dank je wel !

En bedankt voor de fantastic alters, dan kan ik iig vikings kijken morgen. Topper !
Post automatically merged:

Zowel yoda als exodus redux lukt niet om een afhankelijkheid te instaleren
Post automatically merged:

Het zelfde geld voor seren gen-x ?
Post automatically merged:

Wat lief dat je het getest hebt voor me, dank je wel !

En bedankt voor de fantastic alters, dan kan ik iig vikings kijken morgen. Topper !
Post automatically merged:

Zowel yoda als exodus redux lukt niet om een afhankelijkheid te instaleren
Post automatically merged:

Het zelfde geld voor seren en gen-x ?
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: B. web