Problemen met tv kijken

stonemountain

Actief
16 apr 2019
39
14
6
34
Goedemorgen allen,

Sinds een week mag ik ook genieten van 100 mbit glasvezel in mijn nieuwe woning. Meteen de Nvidia Shield 's avonds aangesloten en de Formuler z7+ even in de kast laten staan. Nu draai ik een weekje met PerfectPlayer. Echter merk ik toch dagelijks wat problemen met bufferen bij sommige kanalen (nu net de kanalen die wij vaak kijken), onder andere bij Discovery ID. Vanavond nog maar eens wat instellingen aanpassen en kijken of het vervolgens stabieler draait.

Wat ik ga aanpassen in PerfectPlayer:


Aanpassen van de buffergrootte van 1 naar 4
Playback instellen op HW+ of Hardware welke nu op auto staat

Kodi en PVR

Goed.. in de tussentijd dacht ik een mooi alternatief van Kodi te hebben. Draait op de nieuwste versie 18 en PVR cliënt geïnstalleerd. Bij het openen van de Kodi App begint hij meteen met het opstarten van de PVR client (PVR manager is starting up 0%....wat ongeveer 2 minuten duurt). Ik had in mijn PVR nog een oude M3U link staan welke niet meer actief was. Uiteindelijk de link kunnen aanpassen (3 keer gecontroleerd op de juistheid van het invoeren) en vervolgens... damn, nog geen tv.

Zodra ik de PVR client open (TV --> Channels) blijft deze lijst leeg. Vervolgens na wat stoeien heb ik Kodi geforceerd moeten stoppen omdat deze vastliep. Opnieuw opstarten, en wat blijkt... PVR client verdwenen. Uiteindelijk ben ik er 2 uur mee bezig geweest en nog geen werkende tv via Kodi.

Zijn er meer mensen die zulke problemen ervaren met Kodi en PVR?
 
Ik snap alleen niet dat jij een Nvidia Shield gebruikt voor IPTV en niet de Formuler??
Ik heb nog niet 1 app kunnen vinden die IPTV(beeld) neerzet op een apparaat / Smarttv zoals de Formuler.
En die buffers kun je beter even melden bij ons op het forum dan kunnen we kijken of het bij ons zit of bij jou...

Maar nog steeds geldt de snelheid van een internetverbinding zegt helemaal niets over de stabiliteit.
 
Ik snap alleen niet dat jij een Nvidia Shield gebruikt voor IPTV en niet de Formuler??
Ik heb nog niet 1 app kunnen vinden die IPTV(beeld) neerzet op een apparaat / Smarttv zoals de Formuler.
En die buffers kun je beter even melden bij ons op het forum dan kunnen we kijken of het bij ons zit of bij jou...

Maar nog steeds geldt de snelheid van een internetverbinding zegt helemaal niets over de stabiliteit.

Om een hele simpele reden dat wij eigenlijk amper reguliere tv kijken en voornamelijk Netflix willen draaien in 4K. Het niet continu willen switchen tussen twee devices (en weer een afstandsbediening erbij). Maar het feit dat als ik tv kijk, het wel stabiel moet zijn en niet om de tien minuten moet switchen van kanaal omdat het geluid/beeld vervolgens niet mee synchroon loopt door bufferingen. Ik ben het wel volkomen met je eens dat de Formuler 100% meer geschikt is om tv mee te kijken (https://kodi-forum.nl/threads/formuler-z7.5694/page-4#post-80611)

Qua stabiliteit kan ik er nog weinig over zeggen. Ik draai via XS4ALL. De Shield is bekabeld aangesloten op de router en volgens meerdere speedtests kom ik telkens aardig in de buurt van de 100mbit up/down. Ben nog bezig met een Linksys Velop Mesh systeem draaiende te krijgen voor wifi in het gehele huis (maar dit raad ik iedereen af). Wat een drama installatie. Nu al spijt dat ik geen Ubiquiti heb genomen, maar dit even terzijde.

EDIT:

Waar kun je deze bufferingen melden?
 
Laatst bewerkt:
Om een hele simpele reden dat wij eigenlijk amper reguliere tv kijken en voornamelijk Netflix willen draaien in 4K. Het niet continu willen switchen tussen twee devices (en weer een afstandsbediening erbij). Maar het feit dat als ik tv kijk, het wel stabiel moet zijn en niet om de tien minuten moet switchen van kanaal omdat het geluid/beeld vervolgens niet mee synchroon loopt door bufferingen. Ik ben het wel volkomen met je eens dat de Formuler 100% meer geschikt is om tv mee te kijken (https://kodi-forum.nl/threads/formuler-z7.5694/page-4#post-80611)

Qua stabiliteit kan ik er nog weinig over zeggen. Ik draai via XS4ALL. De Shield is bekabeld aangesloten op de router en volgens meerdere speedtests kom ik telkens aardig in de buurt van de 100mbit up/down. Ben nog bezig met een Linksys Velop Mesh systeem draaiende te krijgen voor wifi in het gehele huis (maar dit raad ik iedereen af). Wat een drama installatie. Nu al spijt dat ik geen Ubiquiti heb genomen, maar dit even terzijde.

EDIT:

Waar kun je deze bufferingen melden?
Niet hier..volgens mij draai jij met Mytvonline toch?op forum bij beeld/ complains
Dat je beeld en geluid niet synchroon lopen zal toch aan je app liggen ben ik bang probeer eens een (paar) andere al heb je met Androidtv niet heel erg veel keuze...niet sync lopen wordt meteen gemeld bij ons namelijk en daar reageren we eigenlijk direct op door of de stream te herstarten of als niet anders kan even tijdelijk een backup aanzetten.
Wij hebben zelf de buffer zo laag als mogelijk staan je krijgt bijna "live" streams binnen.
Een grotere buffer binnen moeten halen zegt eigenlijk al dat je verbinding of niet stabiel is of?
Een snelle internetverbinding zegt niets over de stabiliteit...al moet ik zeggen ik heb zelf ook Xs4all alleen afgelopen weekend heb ik 3x alles moeten herstarten maar voor de rest is het altijd up and stable.
 
stonemountain

Persoonlijk vindt ik spmc 17.6 fijner draaien op mijn shield, voordelen zijn dat het lichter draait dan kodi en het neemt zeker 60% minder geheugen in beslag t.o.v. kodi.....maar goed, het is maar een advies.
 
Om een hele simpele reden dat wij eigenlijk amper reguliere tv kijken en voornamelijk Netflix willen draaien in 4K. Het niet continu willen switchen tussen twee devices (en weer een afstandsbediening erbij). Maar het feit dat als ik tv kijk, het wel stabiel moet zijn en niet om de tien minuten moet switchen van kanaal omdat het geluid/beeld vervolgens niet mee synchroon loopt door bufferingen. Ik ben het wel volkomen met je eens dat de Formuler 100% meer geschikt is om tv mee te kijken (https://kodi-forum.nl/threads/formuler-z7.5694/page-4#post-80611)

Qua stabiliteit kan ik er nog weinig over zeggen. Ik draai via XS4ALL. De Shield is bekabeld aangesloten op de router en volgens meerdere speedtests kom ik telkens aardig in de buurt van de 100mbit up/down. Ben nog bezig met een Linksys Velop Mesh systeem draaiende te krijgen voor wifi in het gehele huis (maar dit raad ik iedereen af). Wat een drama installatie. Nu al spijt dat ik geen Ubiquiti heb genomen, maar dit even terzijde.

EDIT:

Waar kun je deze bufferingen melden?

Ff off-topic, maar de Ubiquiti AMPLIFI HD werkt top mocht je deze overwegen?
 
Bedankt voor de reacties. Ik draai inderdaad via Mytvonline. Ik heb nog niet de ervaring om te zeggen of het aan perfectplayer ligt maar als de aangepaste opties niet helpen dan overweeg ik toch sterk om de Formuler erbij te zetten. Ik heb zojuist de buffer aangepast van 1 naar 4 en de playback op HW+. Mocht dit niet werken dan probeer ik de optie Hardware nog. Hoe meet jij zoal de "stabiliteit" van je internet?

Kan iemand toevallig kort vertellen wat playback precies inhoud?


stonemountain

Persoonlijk vindt ik spmc 17.6 fijner draaien op mijn shield, voordelen zijn dat het lichter draait dan kodi en het neemt zeker 60% minder geheugen in beslag t.o.v. kodi.....maar goed, het is maar een advies.

Deze app ken ik niet. Straks als het vrouwtje op bed ligt dan ga ik nog even stoeien met verschillende players. Zal deze optie zeker meenemen.

Ff off-topic, maar de Ubiquiti AMPLIFI HD werkt top mocht je deze overwegen?

Ik vindt het ook super spul. Heb zojuist, in het bedrijf waar ik werk, de gehele IT infra uitgerust met Ubiquiti switches, routers, cloudkey, SFP switch en AP's. Ben vooral weg van de DPI info in de controller. Scheelt mij bergen werk als beheerder zijnde.
 
@stonemountain SPMC staat in de Google Play Store. En wat @jovo1963 zegt is ook mijn ervaring op de Shield.
Je zou hem kunnen proberen en vind je het niks, verwijder je em toch?

Gisterenavond even geïnstalleerd en het lijkt inderdaad op een simpele versie van Kodi. Heb er tot nu toe (nog) niets mee gedaan verder. De aanpassingen binnen PerfectPlayer lijken namelijk toch te hebben geholpen. Gisterenavond probleem de tv aangeslingerd en geen enkele buffering/hapering gezien.
 
@stonemountain In de playstore staat een oude SPMC versie 16.7. De laatste Krypton versie 17.6 die @jovo1963 bedoeld staat op Github.
Tip: je kan ook gebruiken naast Kodi 18. SPMC 17.6 is vrijwel hetzelfde als Kodi 17.6, draait in een afzonderlijk mapje en kan je naast Kodi 18 gebruiken.
 
@stonemountain In de playstore staat een oude SPMC versie 16.7. De laatste Krypton versie 17.6 die @jovo1963 bedoeld staat op Github.

Scherp, bedankt voor je opmerking. Zal deze vanavond even updaten naar de versie op de Git Repo.

Vooralsnog kijk ik het nog even aan, zolang het stabiel draait met PerfectPlayer.

Qua stabiliteit kan ik wel zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben. Al diverse games gespeeld via Geforce Now en alles draait perfect. Het enige puntje wat ik tot nu toe heb ervaren is dat het beeld na een half uurtje blurry word. Als ik vervolgens switch naar het hoofdmenu van Nvidia en vervolgens weer naar de game dan wordt de resolutie weer aangepast en is het opgelost.
 
  • Like
Reacties: B. web