Q5 Remote

LeX

Administrator
Medewerker
29 mei 2016
5.459
3.686
Omdat ik toch de nodige problemen ondervindt met de remote van de Nvidia Shield (lees hier en elders dat ik niet de enige ben) onderstaande Q5 bestelt die goed zou samenwerken met Android TV.

Om deze link te bekijken moet je ingelogd zijn.

Zodra dit stukje techniek in mijn bezit is zal ik mijn bevindingen dit infomatieve forum niet onthouden dus wordt vervolgt.

Leuk bevonden: Spinix

LeX

Administrator
Medewerker
29 mei 2016
5.459
3.686
Hier ook al enkele dagen binnen.
Hij doet wat hij moet doen dus een aanrader voor mensen die problemen hebben met de remote van de Nvidia Shield.

LeX

Administrator
Medewerker
29 mei 2016
5.459
3.686
heb jij de bluetooth versie of de wifi versie ?
De laatste die je aanhaalt.
ik heb voor de zekerheid beide versies besteld.
RobertoKodi had nogal problemen met bluetooth

deze zou ik laten varen , deze had ik namelijk.... ik moest em regelmatig opnieuw pairen...omdat verbinding weg viel .
ik zou voor de wifi versie gaan. Deze is linea recta de prullenbak in gegaan....
dus wij zijn straks benieuwd naar jouw ervaringen.

29 mei 2017
92
119
Kleinigheidje met de bleuthoothversie,
Na iedere herstart moet ik opnieuw pairen. (staat gepaird, na loshalen opnieuw pairen en dan werkt het weer)
Ik heb nu die andere met dongel in combinatie met een Usb hub (aangesloten op poort 2 van de Shield)
Nu heb ik dus op poort 2 de remote control, een muis en een toetsenbord.
Heb ik wat te kiezen #LOL

Hier ook al enkele dagen binnen.
Hij doet wat hij moet doen dus een aanrader voor mensen die problemen hebben met de remote van de Nvidia Shield.
Dubbelpost samengevoegd:

Kleinigheidje met de bleuthoothversie,
Na iedere herstart moet ik opnieuw pairen. (staat gepaird, na loshalen opnieuw pairen en dan werkt het weer)
Ik heb nu die andere met dongel in combinatie met een Usb hub (aangesloten op poort 2 van de Shield)
Nu heb ik dus op poort 2 de remote control, een muis en een toetsenbord.
Heb ik wat te kiezen #LOL
En als mensen nog de originele AB gebruiken, en je batterijen zijn leeg, ik heb genoeg (Originele GP`s) op voorraad voor 2,50 per 2 incl. verzending.

Laatst bewerkt:
29 mei 2017
92
119
Ik heb zelf een mediacenter gebouwd met 32 gigh DDR4 2400mhz Ram en 1Tb SSD-HDD en een Nvidia 1050i videokaart.
Hierop geinstalleert een Duall Os W10/Android 8.1 Oreo.

Ik heb 6 usb poorten aan de voorkant, en dacht vandaag.... Laat ik die afstandsbediening (met dongel) eens proberen op de pc.
Om de computer te bedienen is het niks, maar alle functies in Kodi werken uitstekend.
Volume,Mute,Muis,Navigatie en oke button,Home,Back knop,Volume en als ik op de powerknop druk, sluit mijn pc af.
Een leuk weetje als je Kodi op je Pc gebruikt.
In Stremio werkt hij ook goed, verder heb ik nog niet gekeken.
Mij ging het om het navigeren met AB in Kodi ipv met de muis.
Op de foto staat de pc nog in de installatie/hobby kamer.

Op Twitter heb ik een weggeef actie van een andere Remote control (met dongel) met goede Airmouse en toetsenbord en bediening, en het werkt ook op de Shield. Hier is het bericht, en volgen is gratis,veel hoef je er niet voor te doen :
WP_20180701_19_48_23_Pro.jpg

Laatst bewerkt: