Radio net als TV (iptv) in Kodi definiëren.

HansN

Forumlid
21 aug 2017
24
9
6
60
Ik heb in Kodi met Estuary skin inmiddels HIPTV geïnstalleerd tot volle tevredenheid. Echter als in de linkerkolom van het hoofdmenu kijk staat daar ook RADIO. Om het makkelijker te maken voor mijn vrouw zou ik daar ook internet radiostations willen kiezen, in plaats van een app buiten Kodi. Voor mijn vrouw zou dat "logischer" en makkelijker zijn.

Engelse hint hierover zijn mij niet helemaal duidelijk, en mu3 lijsten aanpassen lijkt mij niet mijn ding.
Iemand goede tips?
Ik werk nu nog met PVR IPTV simpele Cliënt.
 
Klopt maar moet nog een functie inbouwen die de kanalen de tag radio geeft, zodat kodi weet dat het radio kanalen zijn. Die functie is onderweg :)
 
Super, bedankt voor de tips. Toch aan de M3U sleutelen, dus even goed doorlezen.
Ergens had ik al iets gevonden over een stukje code in de M3U om aan te geven dat het om radiokanalen gaat. Nog even in de historie van mijn browser zoeken.
 
Super, bedankt voor de tips. Toch aan de M3U sleutelen, dus even goed doorlezen.
Ergens had ik al iets gevonden over een stukje code in de M3U om aan te geven dat het om radiokanalen gaat. Nog even in de historie van mijn browser zoeken.
Ja klopt , is vrij makkelijk te doen.

In mijn tool + de radiolijst die je daar kan downloaden zit dit al wel in ;)
 
  • Like
Reacties: Spinix en Reidinga
@HansN

Ik ben gisteren ook even met deze materie bezig geweest en het was eigenlijk vrij eenvoudig...

In de regel na #EXTINF:-1 even radio="true" opnemen...

Bijvoorbeeld:
#EXTINF:-1 radio="true" tvg-ID="" tvg-name="NPO Radio 2" tvg-logo="" group-title="NL Publieke Omroep",NPO Radio 2


Als je dan in KODI onder Radio kijkt dan zie ze daar ook staan (wel doorgenummerd vanuit je M3U lijst)

OPMERKING:
Het is wel belangrijk dat je even de Simple IPTV Client deactiveert en dan weer activeert.

Helaas is het mij nog niet gelukt om alle kanalen 'aan de praat' te krijgen (dwz ook echt geluid), behalve het bovenstaande voorbeeld.

Ik test trouwens op mijn laptop, de Androidbox laat ik zolang mogelijk ongemoeid om echtelijke problemen te voorkomen ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je streams werken en je EXTINF regels kloppen dan moet dit gewoon lukken

Hoi Plenkske,

Andere inputstreams gezocht en nu volop werkend :D
Nu nog een leuke Radio georiënteerde build en dan kan de X96 gedegradeerd worden tot radio-box en kunnen we een mooie (snelle) box kopen voor het videodeel. Dit bewust om radio en video gescheiden te houden, mijn vrouw luistert overdag naar de radio en ik wil overdag nog wel eens naar F1-races enzo kijken.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Ben zelf ook druk bezig met nieuwe editor.. nieuwe basis geschreven welke de radio tag ook volledig ondersteund, komt zo ook functie in om hele groepen of meerdere kanalen deze tag te geven. Zo kan je snel als je provider een groep "radio" heeft de kanalen die tag geven, ook zitten er tags zoals parent-code en audio-track in voor SIPTV, en channel-id tag voor het nummeren. @KobusKrukas zie pm heb je de unit gestuurd om wat mee te spelen :)
 
Ben zelf ook druk bezig met nieuwe editor.. nieuwe basis geschreven welke de radio tag ook volledig ondersteund, komt zo ook functie in om hele groepen of meerdere kanalen deze tag te geven. Zo kan je snel als je provider een groep "radio" heeft de kanalen die tag geven, ook zitten er tags zoals parent-code en audio-track in voor SIPTV, en channel-id tag voor het nummeren. @KobusKrukas zie pm heb je de unit gestuurd om wat mee te spelen :)
Ik neem aan dat de radio tag ook werkt bij een video stream toch ? Op dit moment gebruik ik alleen audio streams maar bij IPTV aanbieders zitten er vaak webcams ed. bij
 
  • Like
Reacties: KobusKrukas
Hier een voorbeeldje die werkt onder Kodi 18:

#EXTM3U
#EXTINF:-1 tvg-ID="" tvg-name="" tvg-logo=" "group-title="EU NL Radio" radio="true",Radio 538 (mp3)
#EXTINF:-1 tvg-ID="" tvg-name="" tvg-logo=" "group-title="EU NL Radio" radio="true",Radio 538 (aac)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
Nu eindelijk ook eens de tijd ervoor genomen om alles mooi in 1 pakket te krijgen. Wel zo makkelijk lijkt me. Helaas loop ik tegen het niet werken aan. Heb de lijst die ik kan binnenhalen via de editor erin gezet met de kanalen die ik leuk vind. Als de playlist ingeladen wordt zie je wel de kanalen staan, maar helaas krijg ik er geen geluid uit. Diverse dingen al geprobeerd te doen zoals o.s de client uit te schakelen en weer in te schakelen. Waar zie ik wat over het hoofd.