Add-on Radio streamings kodi addon

Wie kan de zip file maken dat het werkt in Kodi ?

  • zip file aanpassen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Of mij helpen aanpassen

    Stemmen: 0 0,0%

  • Total voters
    0

bundyal

Forumlid
10 apr 2019
10
0
1
60
Naam
radionlstreamer
ID
plugin.audio.radionlstreamer-1.0
Versie
1.0
Categorie
Muziek add-on
Hoi wie kan mij helpen met de Noahstreamer addon.
Ik heb 10 Nederlandse radiozenders in de Noahstreamer addon gezet, en alles veranderd maar ik krijg een error.
Ik kan de addon wel installeren, maar als ik hem wil openen, krijg ik failed.
Ik heb de zip file al gemaakt.
Dus als iemand mij kan helpen, dan kan ik eventueel de .zip sturen, als dat mag tenminste.
 
Ikzelf heb via SimplePVR de zenders ingeladen met een .m3u bestand, in mijn ogen een veel elegantere oplossing (gezien dit ingebakken zit in Kodi en bijwerken een eitje is). Misschien is dit ook een optie voor je?

Als je een kopie bestand wil of verdere info vraag gerust door?
 
Ikzelf heb via SimplePVR de zenders ingeladen met een .m3u bestand, in mijn ogen een veel elegantere oplossing (gezien dit ingebakken zit in Kodi en bijwerken een eitje is). Misschien is dit ook een optie voor je?

Als je een kopie bestand wil of verdere info vraag gerust door?
Hoi , ja ik zou wel een kopie van je willen hebben, en proberen.
Ik ben nu al 2 dagen bezig met dat andere bestand te veranderen, heb jij die Noahstreamer addon wel eens proberen aan te passen ?

SimplePVR zie ik niet staan in Kodi ?
Heb je misschien een beetje uitleg erbij wat ik moet doen, alvast bedankt.
 
Hoi , ja ik zou wel een kopie van je willen hebben, en proberen.
Ik ben nu al 2 dagen bezig met dat andere bestand te veranderen, heb jij die Noahstreamer addon wel eens proberen aan te passen ?

SimplePVR zie ik niet staan in Kodi ?
Heb je misschien een beetje uitleg erbij wat ik moet doen, alvast bedankt.

Ik heb wel eens geprobeerd een addon aan te passen maar niet deze specifieke, echter wilde ik wel graag radio op m'n systeem dus heb ik deze manier maar in het leven geroepen.

Eerst moet je zorgen dat je het .m3u bestand op je device krijgt, (het zijn openbare streams dus hoop dat dit mag conform regels forum anders mijn excuses). Dit bestand kan je zelf aanpassen met bv. Notepad++ en zolang je de structuur (niet de volgorde) intact houdt dus ook zelf helemaal naar je hand zetten.?

Om SimplePVR te installeren ga ik niet heel moeilijk doen en je gewoon naar de wiki doorverwijzen, het is niet heel lastig: . Het is namelijk een client die normaal voor IPTV en dergelijke wordt gebruikt en standaard met Kodi meegeleverd wordt.

Als je de addon geïnstalleerd hebt dan ga je het instellingen --> Algemeen en verwijs je naar het .m3u bestand en dat zou het uit m'n hoofd al moeten zijn.

Het kan wel zijn dat je nog even wat aanpassingen moet doen in je skin om het onderdeel radio zichtbaar te krijgen.

Mocht je er alsnog niet uitkomen of tegen fouten aanlopen laat het even weten, ik doe dit uit m'n hoofd nu namelijk ?
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: bundyal
Ik heb wel eens geprobeerd een addon aan te passen maar niet deze specifieke, echter wilde ik wel graag radio op m'n systeem dus heb ik deze manier maar in het leven geroepen.

Eerst moet je zorgen dat je het .m3u bestand op je device krijgt, (het zijn openbare streams dus hoop dat dit mag conform regels forum anders mijn excuses). Dit bestand kan je zelf aanpassen met bv. Notepad++ en zolang je de structuur (niet de volgorde) intact houdt dus ook zelf helemaal naar je hand zetten.?

Om SimplePVR te installeren ga ik niet heel moeilijk doen en je gewoon naar de wiki doorverwijzen, het is niet heel lastig: . Het is namelijk een client die normaal voor IPTV en dergelijke wordt gebruikt en standaard met Kodi meegeleverd wordt.

Als je de addon geïnstalleerd hebt dan ga je het instellingen --> Algemeen en verwijs je naar het .m3u bestand en dat zou het uit m'n hoofd al moeten zijn.

Het kan wel zijn dat je nog even wat aanpassingen moet doen in je skin om het onderdeel radio zichtbaar te krijgen.

Mocht je er alsnog niet uitkomen of tegen fouten aanlopen laat het even weten, ik doe dit uit m'n hoofd nu namelijk ?

Post automatically merged:

Ik heb je een bestand gestuurd, hoe krijg ik dat in jou .m3u bestand.
Dat ziet er heel anders uit.
PVR IPTV Simple Client had ik er al op staan.
Kan jij dat bestand van jou aanpassen met mijn radiozenders erin ? AUB

 

Bijlagen

  • Muziek stream links.txt
    603 bytes · Weergaven: 22

Post automatically merged:


Ik heb je een bestand gestuurd, hoe krijg ik dat in jou .m3u bestand.
Dat ziet er heel anders uit.
PVR IPTV Simple Client had ik er al op staan.
Kan jij dat bestand van jou aanpassen met mijn radiozenders erin ? AUB

Zoals ik al zei dat doe je met Notepad++ ( ) het is niet heel moeilijk dus ik zou je aanraden het zelf even te doen, ik denk zelfs dat je alleen Bingo Live en Love FM even moet invoegen of bestaande moet aanpassen.

Het maken van een .m3u is makkelijker dan je denkt. Open het bestand in een text editor (dit kan zelfs je kladblok zijn, dit is alleen wat minder overzichtelijk als Notepad++) en als je klaar bent met bewerken ga je naar Bestand-->Opslaan als---> Kies als bestandstype "alle bestanden / alle types" en schrijf je bestandsnaam zonder spaties met daarachter de text ".m3u". M.a.w. bv. "Ditismijnlijstmetradiozenders.m3u" of "Dit_is_mijn_lijst_met_radio_zenders.m3u"

Je kan het testen door het bestand te openen met bv VLC oid.

Veel succes, ik weet zeker dat je dit gaat lukken ??
 
  • Like
Reacties: bundyal
Even ter aanv
Zoals ik al zei dat doe je met Notepad++ ( ) het is niet heel moeilijk dus ik zou je aanraden het zelf even te doen, ik denk zelfs dat je alleen Bingo Live en Love FM even moet invoegen of bestaande moet aanpassen.

Het maken van een .m3u is makkelijker dan je denkt. Open het bestand in een text editor (dit kan zelfs je kladblok zijn, dit is alleen wat minder overzichtelijk als Notepad++) en als je klaar bent met bewerken ga je naar Bestand-->Opslaan als---> Kies als bestandstype "alle bestanden / alle types" en schrijf je bestandsnaam zonder spaties met daarachter de text ".m3u". M.a.w. bv. "Ditismijnlijstmetradiozenders.m3u" of "Dit_is_mijn_lijst_met_radio_zenders.m3u"

Je kan het testen door het bestand te openen met bv VLC oid.

Veel succes, ik weet zeker dat je dit gaat lukken ??
Even ter aanvulling nog even een breakdown van de file per radiozender:
 

Bijlagen

  • 2020_12_13_13_19_07_C_Users_Ecniv_Desktop_Radiozenders.m3u_Notepad_.png
    2020_12_13_13_19_07_C_Users_Ecniv_Desktop_Radiozenders.m3u_Notepad_.png
    24,5 KB · Weergaven: 12
  • Like
Reacties: bundyal
Even ter aanv

Even ter aanvulling nog even een breakdown van de file per radiozender:
Hoi, ik heb nou de .m3u gemaakt met 10 radiozenders erin.
Maar ik zie niet 1 afbeelding van een zender ? in VLCPlayer, jij wel ?
 
Nee in VLC zie je dat niet, je mag hem wel hier even delen dan kijk ik er even naar, maar via PVR IPTV Simple Client zou het wel moeten werken in Kodi. Met VLC check je alleen de stream. Je zou wel Kodi als test op je Windows systeem kunnen zetten om een test setup te maken, maar of dat het waard is laat ik aan jou. ?

Let wel het kan zijn dat in Kodi soms het nummer / artiest e.d. niet in de stream zichtbaar zijn. Dit ligt aan de skin (in mijn geval Estuary) niet aan jou file! De zender logo's e.d. zouden echter moeten werken.
 
.txt moet je er natuurlijk af halen, anders kon ik hem niet uploaden.
Het zijn 10 zenders en werken allemaal.
 

Bijlagen

  • RadioZenders.m3u.txt
    2,2 KB · Weergaven: 19
Zoals ik het nu zie ziet dat er prima uit?

Ik ben morgen weer thuis en zal het dan even wat uitvoeriger op mijn laptop nakijken. Maar voel je vrij om het in Kodi te laden, kwaad kan het niet.

Het fijne aan deze oplossing is dat, mocht de zender een keer veranderen, je het zelf kan aanpassen. ?
 
You must be registered for see images attach


Keurig lijstje. Ook gewoon in een IPTV app af te spelen. ?
 
  • Like
Reacties: bundyal
Heb even een eenvoudige Kodi radio addon gemaakt welke makkelijk zelf is aan te passen (beetje kennis wel vereist ivm uit- en inpakken zip)

  • Naam: plugin.video.nlradio
  • Download:

Wilt u radiostations aanpassen, pak dan de zip eerst uit en open het bestand stations.json in Notepad bijvoorbeeld: \Kodi\addons\plugin.video.nlradio\resources\data

You must be registered for see images attach


Wijzig vervolgens de naam > thumb > icon > stream.

U kunt de logos's van verschillende stations vinden op bijvoorbeeld:
(ga op logo staan en open in nieuw tabblad > sla logo 2x op binnen de addon in map \Kodi\addons\plugin.video.nlradio\resources\icon en thumb

U kunt de url's van verschillende stations vinden op bijvoorbeeld:

Zodra u alle aanpassingen gedaan heeft pakt u de addon weer in als zip en installeert u deze binnen Kodi.

You must be registered for see images attach


You must be registered for see images attach


You must be registered for see images attach
 

funnyguy super bedankt, ik ga dat morgen even proberen.

Ik ben best wel handig met computers en zo, dus dat komt wel goed.
Ik heb meer websites gevonden, voor de radio en eventueel tvzenders.
Ik hou u op de hoogte.
Misschien dat ik u ook nog kan helpen met iets ?
U hoort nog van mij.
 
Hoi funnyguy, hartstikke bedankt voor het maken van de radio addon, er zaten 2 kleine foutjes in, die heb ik hersteld.
Ik heb nu zelf de addon aangepast voor mijzelf.
Ik zal hem uploaden voor iedereen die hem wil hebben.
Deze radio zenders staan in mijn addon.

100% NL
100% NL Feest
100% NL Liefde
Arrow Classic Rock
Bingo FM
Candlelight Radio
Heerlijk Hollands
Love Radio
NPO 3FM
Q Music
Radio 10
Radio 538
Radio Continu
Radio Decibel
Radio NL
Radio NL Kids
Radio Twilight
Radio Veronica
Sky Radio
Slam FM
Sublime Radio

Bestand kan je hier downloaden:

Veel plezier.
 
Welke waren dat?
radio-538.png staat niet in de map thumb.

In de stations.json file, mist de letter h

name": "Radio NL Kids",
"thumb": "radio-nl-kids.png",
"icon": "radio-nl-kids.png",
"fanart": "fanart.jpg",
"genre": "Various",
"stream": "ttps://stream.radionlkids.nl/rnlkids"
 
Welke waren dat?

funnyguy weet jij of er een IPTV addon is waar je jou eigen Provider toe kan voegen.
Misschien heb jij hem zelf wel gemaakt eens.
Ik weet dat ik IPTV Simple Client kan gebruiken van Kodi zelf, maar die is al in gebruik door die dut-iptv.github.io die jij vermelde.
Dus ik zoek daarom een IPTV Addon, wat ik er dan bij kan zetten.
Alvast bedankt.