Rapid en M3U-editor gebruikers opgelet !!!

Beste IPTV en M3U-editor gebruikers, vrienden...

Vandaag even een lesje gehad in aannames (en hoe die de grootste fuckups kunnen veroorzaken).

Gisteravond nog lekker met m'n Androidboxje (Rapid) IPTV gekeken en was er niets aan de hand.
Vanmiddag de box even aangezet omdat ik met M3U-editor wat aanpassingen in mijn channellist had gemaakt en tot m'n schrik werkte er geen enkele kanaal meer....
Mijn aanpassingen een rollback gegeven en weer geprobeerd, en nog geen succes...
Dezelfde lijst op m'n laptop eerst met Simple IPTV Client onder KODI en daarna PROGDVB geprobeerd met de nieuwe en rollback file, nog geen succes... Spanning steeg....

Natuurlijk moet ik erbij vertellen dat er de afgelopen weken nogal wat problemen met Rapid zijn geweest (behoorlijk wat downtime), dus het lag voor de hand dat dit weer het geval zou zijn (aanname 1). Bij mijn reseller een ticket aangemaakt en in de community chat gemeld.
Na een uur was er nog geen respons van zowel mijn reseller als vanuit de community, dus spanning steeg nog meer vooral omdat ik er vanuit ging dat in ieder geval mijn rollback file (immers gisteravond nog gebruikt) goed moest zijn (aanname 2).

Na het uurtje toch maar weer eens in de community gevraagd of er echt niemand anders dit probleem had, echter niemand scheen het probleem te herkennen - tot iemand met een nuchter verstand reageerde (dank je wel @BaZnGa__ ). Kortgezegd liet hij mij het gewoon even met een enkele regel in VLC testen en daar werkte mijn regel gewoonweg niet.
Daarna een 'verse' download van de complete channellist gedaan en toen op zoek naar eventuele verschillen.

Waarschijnlijk heeft serverbeheer bij Rapid wat aanpassingen gedaan en in mijn channelregel ontbrak /live/ en .ts.
Na een testaanpassing in VLC geprobeerd te hebben, kon ik daarna mijn eigen lijst gaan aanpassen en nu werkt alles weer naar behoren.

Ergo:
Ook al ben je de 60 gepasseerd, je bent nooit te oud om te leren...
Aannemen omdat het gisteren nog werkte het vandaag ook nog doet, is een grote no-no
Een vooringenomen mening kost heel veel tijd, ook al was het in verleden wel de aangewezen oorzaak