Rapid geeft zwart beeld

BenBem

Expert
28 okt 2016
228
119
16
79
Sinds een paar dagen heb ik zwart beeld op rapid. Het is volgens het programmaatje van @Reidinga geen ip ban. Ik dacht eerst aan een storing bij Rapid maar omdat ik er hier nergens wat over lees denk ik dat het alleen bij mij zit,
Ik krijg de melding: fout bij het laden van zenders: gevraagde bestand komt m3u url... en dan is niet gevonden op de server. ( dit zegt de app IPTV pro)
Iemand een idee? De namen van de zenders worden wel ingeladen, de epg ook maar als je een zender wilt activeren zegt bv VLC player: niet doorzoekbare stream.
Ook met Kodi en Perfect player geen beeld meer.

Nogmaals: iemand een idee??
 
Ik heb zojuist een Ticket aangemaakt en wacht nu op antwoord. Op het forum staat niets over een storing.
 
Ik heb zojuist een Ticket aangemaakt en wacht nu op antwoord. Op het forum staat niets over een storing.
Daarom zou ik als eerste in contact proberen te komen met de reseller indoen mogelijk.Maar even afwachten wat er als antwoord op je ticket komt.
We horen graag waar het nu aan lag/ligt.
 
En de chatbox was ontploft( is mijn ervaring uit de vorige eeuw) door wanhopige aanbidders van Rapid .
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Dat vermoedde ik ook al toen ik het gisteravond in de chat vroeg.
Waar ik mee zit (nog geen antwoord op mijn ticket) is dat de zenders wel gewoon allemaal ingeladen worden. Als je er dan een activeert blijft bv Kodi maar zoeken en zoeken net of hij de stream niet kan decoderen. De andere apps hetzelfde, ieder op zijn eigen manier. Benieuwd wat ik te horen krijg.

@LeX Aanbidders nog wel o_O
 
  • Like
Reacties: Lex
Hier ook geen storing en geen storing bekend.

Wat je kan doen, als je dashboard hebt gekregen, en je rechten hebt om een nieuw wachtwoord aan te maken voor je lijn, zou ik dat doen. Dit lost 9/10 problemen op. Anders vragen of je reseller dit voor je wilt gaan doen.
 
Het probleem is opgelost al weet ik niet precies hoe dat kan. Nadat Rapid mijn lijn getest en goed bevonden had heb ik de .m3u file, gemaakt met het programmaatje van Reidinga en die het echt maanden prima deed, vervangen door de originele string zoals die van Rapid kwam. En zie het werkt weer als een zonnetje.
Maak ik er weer een .m3u van, dan werkt het weer niet.
Nog vreemder is dat een .m3u van een andere provider het prima blijft doen. Het lijkt er dus op dat Rapid en een .m3u sinds gisteren bij mij geen goede combinatie meer is.
Nog experts hier die dit kunnen verklaren?
 
Mooi zo goed te horen wellicht kan @Reidinga hier een antwoord op geven dit is volgens mij wel zijn expertise.
 
Om daarover uitsluitsel te kunnen geven zou ik eigenlijk de gemaakte m3u moeten zien, zodat ik deze kan controleren op fouten - misschien is er een station waar de tag's verkeerd staan - of door het programma verkeerd worden weg geschreven, zo kan een " teveel al zorgen dat een tag niet geldig is, en een , teveel kan zorgen dat de stream niet gelezen word.
 
Om daarover uitsluitsel te kunnen geven zou ik eigenlijk de gemaakte m3u moeten zien, zodat ik deze kan controleren op fouten - misschien is er een station waar de tag's verkeerd staan - of door het programma verkeerd worden weg geschreven, zo kan een " teveel al zorgen dat een tag niet geldig is, en een , teveel kan zorgen dat de stream niet gelezen word.

Kan een m3u dan uit zichzelf veranderen? Het heeft sinds maart steeds vlekkeloos gewerkt tot gisteren.
 
Nee dat is niet wat ik bedoel - de gegenereerde m3u (uit de editor vermoed ik?) kan een fout bevatten, het is mogelijk dat met het parsen van de m3u iets mis gaat - waardoor bij het genereren van de m3u - de fout van het parsen wordt doorgevoerd
 
Nee dat is niet wat ik bedoel - de gegenereerde m3u (uit de editor vermoed ik?) kan een fout bevatten, het is mogelijk dat met het parsen van de m3u iets mis gaat - waardoor bij het genereren van de m3u - de fout van het parsen wordt doorgevoerd


Voordat ik het vergeet, ik heb de url opniew ingelezen in de editor van @Reidinga, daarna weer gesaved als een m3u en het werkte weer als vanouds.

Dit probleem is dus opgelost.
 
  • Like
Reacties: Reidinga