Rapid IPTV op Shield TV: na 20 minuten stopt video, audio niet

The Count

Nieuwkomer
28 okt 2016
3
0
1
Als ik op mijn Nvidia Shield TV via Rapid IPTV naar een Engelse zender in SD-kwaliteit kijk, dan loopt het beeld steevast na twintig minuten vast voor twintig seconden. Daarna gaat het beeld weer verder, al blijft het vervolgens wel haperen. Met de audio zijn geen problemen, dit blijft altijd zonder problemen doorlopen.

Ik heb verschillende apps geprobeerd op de Shield TV: Smart IPTV, Perfect Player en de IPTV-app in combinatie met MX Player. Op de PC (via VLC) heb ik bovenstaand probleem niet. Zou het dus aan mijn Shield TV kunnen liggen?

Op de Shield TV heb ik bovengenoemd probleem trouwens niet bij de Engelse HD-zenders. Ik geef echter de voorkeur aan SD. Sky Sports F1 SD loopt bijvoorbeeld minder ver achter op de live timing app van de F1 dan Sky Sports F1 HD. Ook is het SD-beeld bij mij veel vloeiender dan HD-beeld. Als ik via Rapid IPTV (en trouwens ook via Ruya IPTV) voetbal kijk in HD op bijvoorbeeld Sky Sports dan wordt de bal altijd wazig als er een pass wordt gegeven, bij SD heb ik dat probleem niet.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mijn probleem, alvast bedankt!
 
In Kodi lijkt het probleem zich niet voor te doen op de Nvidia Shield TV. Ik hik echter een beetje tegen de lange laadtijden van de kanalen aan in Kodi 16.1. Daarom heb ik Kodi 17 geïnstalleerd, alleen waar vind ik daar de Simple Client? Of is deze niet meer voorgeïnstalleerd? Via Google heb ik wel wat sites gevonden waar je Simple Client kan downloaden, alleen weet ik niet of dat ondersteunde en betrouwbare versies zijn.

Alvast bedankt!

EDIT: overigens is het beeld in Kodi, of eigenlijk SPMC, op de Shield TV op bijvoorbeeld Sky Sports F1 SD of BT Sport SD ook niet zo vloeiend als in Smart IPTV. Dat was eerder in Perfect Player ook niet het geval, maar nadat ik in deze app de decoder van 'Hardware' naar 'Intern' had gezet, werd het ineens een stuk vloeiender. Ik vermoed dat ik in SPMC/Kodi hetzelfde moet doen, alleen kan ik niet vinden waar. De instellingen in SPMC/Kodi zijn nogal een doolhof voor iemand die net nieuw is. ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een nvidia gekocht en zoek ook naar de beste oplossing voor RapidTV. Wat bevalt jou uiteindelijk het beste? Kodi, Perfect Player of toch Smart IPTV?
 
Ik heb ook een nvidia gekocht en zoek ook naar de beste oplossing voor RapidTV. Wat bevalt jou uiteindelijk het beste? Kodi, Perfect Player of toch Smart IPTV?
Gewoon via kodi kijken heb zelf ook de shield en nergens problemen mee
 
Ik heb ook een nvidia gekocht en zoek ook naar de beste oplossing voor RapidTV. Wat bevalt jou uiteindelijk het beste? Kodi, Perfect Player of toch Smart IPTV?

Ik geef de voorkeur aan Smart IPTV en Perfect Player boven Kodi. Deze apps werken voor mijn gevoel iets sneller. Echter, ik heb bovengenoemd probleem nog steeds met Smart IPTV en Perfect Player en ben daarom toch aangewezen op Kodi. Als je dat probleem niet hebt, zou ik gaan voor Smart IPTV. Lichte app en heel eenvoudig in gebruik.

Ik gebruik Kodi 17, beta 6, wat op zich prima werkt. De PVR-cliënt, die eerder onvindbaar was voor mij in Kodi, heb ik toch weten te vinden. Waarschijnlijk was de installatie de eerste keer niet goed gegaan, want na een herinstallatie was de PVR-cliënt ineens wel beschikbaar.

Overigens zag ik dat Rapid IPTV nu ook een eigen add-on heeft voor Kodi, waardoor de PVR-cliënt niet meer nodig is. Ik heb hem zelf nog niet uitgeprobeerd, aangezien ik op dit moment geen abonnement heb bij deze provider. Maar ik ga hem straks zeker wel testen als het abonnement bij mijn huidige provider, Stream Supreme (reseller van StreamTVBox), is afgelopen.