Rasberry pi 4 nog steeds problemen met een corrupt SD-kaart ?

Thor

Gevorderd
31 mrt 2019
52
15
6
64
Vraagje voor een vrind van mijn die kodi wil . Maar niet te duur ..
Is het nog steeds zo gezeik dat die ze kaartje curup worden na een tijdje een dan moet je weer aan verse install doen .
 
Als je zorgt dat je een goede SD kaart van Sandisk hebt en je Pi altijd netjes afsluit i.p.v. de stroom eraf te halen dan zal dit niet moeten gebeuren.
Heb je trouwens al naar de Xiaomi Mi Box gekeken? Heb je voor bijna het zelfde geld een veel mooier product: (Op Alie zijn ze nog goedkoper trouwens, kies dan wel de juiste!)
 
  • Like
Reacties: Thor
De Pi hoef je niet af te sluiten, verbruik van stroom is minimaal. Ik laat die van mij continue aan staan. Grappig dat juist de Xiaomi Mi Box word aanbevolen. Ik heb deze juist vervangen door de PI en ben er ontzettend blij mee. De Pi is wat mij betreft een klein wondertje en heeft veel meer tweak mogelijkheden dan de Xiaomi. Je moet er idd wel even tijd in steken, maar dan heb je ook wat...
 
  • Like
Reacties: Sumatra
Zelf heb ik zelfbouw htpc j5005 zilver
Maar als ik via Coolblue een Android box koop ben ik meteen klaar zonder broke sd kaartje anders kan ik weer heen en weer rijden:)
 
Voor een hap/snap oplossing is zo'n android ding idd makkelijker, werkt out of the box natuurlijk. Een Pi moet je nog installeren en zo...
 
  • Like
Reacties: Spinix