Raspberry 4

Marrj

Forumlid
9 apr 2019
10
1
6
70
Hallo,
Er is een nieuwe raspberry met meer geheugen en rekencapaciteit. Ik kijk nu hiptv met een raspberry. Dat geeft nog wel haperingen in geluid en beeld zelfs bij de laagste resoluties. Maar meestal verdwijnt dat ongemak weer. Vraag is of de nieuwe versie van de pi haperingen tegen gaat. Of toch beter maar een settopbox mag of xiomi?
 
Hallo,
Er is een nieuwe raspberry met meer geheugen en rekencapaciteit. Ik kijk nu hiptv met een raspberry. Dat geeft nog wel haperingen in geluid en beeld zelfs bij de laagste resoluties. Maar meestal verdwijnt dat ongemak weer. Vraag is of de nieuwe versie van de pi haperingen tegen gaat. Of toch beter maar een settopbox mag of xiomi?
Waarom zou je zo'n ding kopen nog?Ten zei je natuurlijk dat ding voor andere doeleinden gaat inzetten?
Maar er zijn zoveel andere opties die of goedkoper of in dezelfde prijs range vallen zonder de minpunten van de Raspberry
 
Waarom zou je zo'n ding kopen nog?Ten zei je natuurlijk dat ding voor andere doeleinden gaat inzetten?
Maar er zijn zoveel andere opties die of goedkoper of in dezelfde prijs range vallen zonder de minpunten van de Raspberry
Dank voor reaktie. Ben wel benieuwd naar de andere opties maar ik zit in verkeerde rubriek. Dat moet onder de vragen.
 
Hallo,
Er is een nieuwe raspberry met meer geheugen en rekencapaciteit. Ik kijk nu hiptv met een raspberry. Dat geeft nog wel haperingen in geluid en beeld zelfs bij de laagste resoluties. Maar meestal verdwijnt dat ongemak weer. Vraag is of de nieuwe versie van de pi haperingen tegen gaat. Of toch beter maar een settopbox mag of xiomi?
Dikke kans dat het idd beter zal lopen maar heb zelf geen ervaring in iptv en voordat het getest is zal niemand het zeker weten. Wat wel het geval is dat librelec (ga er vanuit dat je deze gebruikt) nog niet helemaal uptodate is met de software. Er is al wel een versie voor de pi4 maar bv alleen 4k tot 30hz max over 1 hdmi poort. Ze moeten bv ook de kernel updaten om alles uit de pi4 te halen. Dus dat zal nog even tijd kosten. Maar normaal gesproken zou deze het wel aan moeten kunnen starks. Mooie apparaatjes die pi's, heb de mijne al besteld maar dan voor andere doeleinden ?
 
We gaan het zien. Er zijn veel gebruikers van de Raspberry voor diverse doeleinden waaronder die van mediaspeler.
Ik gebruik er nu vier.
 
We gaan het zien. Er zijn veel gebruikers van de Raspberry voor diverse doeleinden waaronder die van mediaspeler.
Ik gebruik er nu vier.
Heb pi2, pi3, pi zero en straks pi4. Gebruik er 1 voor retro player, gebruik er 1 als Nas met 2x TB schijf waarvan 1 als backup. De zero wil ik nog eens inrichten als WiFi camera en de pi4 wil straks denk ik als Linux computer gaan gebruiken.
 
Een hot item momenteel op dit forum die temperatuur verlagers:

 
Dus goed om nog even te wachten met de aanschaf tot de kinderziektes verholpen zijn.