Raspberry Pi gebruikers?

Zo nu weer eens wat nieuws ik heb de EM7860 gekocht met Kodi ingebouwd (17.0 geloof ik) nu heb ik de raspberry pi2 over .
Na wat probleempjes met installeren werkt deze naar behoren , enkel het geluid moet ik soms aanpassen naar de film die ik afspeel, sommige films hebben standaard een ander geluidspoor die moet ik dan even via het menu wijzigen en dan gaat het goed .
Het was een kale Kodi dus heb al enkele addonns erop gezet , als iemand nog een mooie goed werkende addon voor films weet, schroom niet dit te melden . :)
Omdat je het zo vriendelijk vraagt
 
@LeX
Dank je wel Lex mooi aanbod .... Ik had daar al gekeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer er staan er zoveel ..... :)
 
  • Like
Reacties: Lex
@LeX
Dank je wel Lex mooi aanbod .... Ik had daar al gekeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer er staan er zoveel ..... :)
Haha maar je weet het ...het leven bestaat uit het maken van keuzes :D maar lees dit forum maar eens door dan zie je welke addons momenteel populair zijn.
 
Haha maar je weet het ...het leven bestaat uit het maken van keuzes :D maar lees dit forum maar eens door dan zie je welke addons momenteel populair zijn.

Top 10:
  1. Neptune Rising
  2. DeathStreams
  3. Covenant
  4. Rebirth
  5. Skynet
  6. Suprabox
  7. The Pyramid
  8. Maverick
  9. Spinz
  10. Showbox
 
  • Like
Reacties: sumitomo
Ik heb een raspberry pi 1 en een pi 3. Pi 1 ligt nu weg te stoffen maar wil wat met demotica er op gaan doen. En de pi3 gebruik ik voor kodi zit heatsink in en een fan voor extra koeling. Dit omdat ik ook hevc aan wil zetten zonder dat hij overhit omdat ik niet verder omlaag wil scrollen ben nog al lui.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
ik gebruik nog een rb3 maar heb de laatste tijd veel last van dat hij blijft hangen en niks meer doet dan moet je echt de stekker los halen en dan doet hij het weer iemand een oplossing?
 
ik gebruik nog een rb3 maar heb de laatste tijd veel last van dat hij blijft hangen en niks meer doet dan moet je echt de stekker los halen en dan doet hij het weer iemand een oplossing?

Gebruik je de originele adapter van Raspberry? of zo eentje van een mobiele telefoon?
Het kan zijn dat de raspberry niet voldoende voltage / amperage krijgt.

Nog een oorzaak kan de SD kaart zijn, die kan corrupt zijn of gewoon op.
 
Gebruik je de originele adapter van Raspberry? of zo eentje van een mobiele telefoon?
Het kan zijn dat de raspberry niet voldoende voltage / amperage krijgt.

Nog een oorzaak kan de SD kaart zijn, die kan corrupt zijn of gewoon op.
Ja heb de originele adapter en het is een nieuw af kaartje wel krijg ik vaak boven in mijn beeld een volt teken en een tempeatuur logo heeft dit hier mee te maken?
 
Ja heb de originele adapter en het is een nieuw af kaartje wel krijg ik vaak boven in mijn beeld een volt teken en een tempeatuur logo heeft dit hier mee te maken?

Als je het volt teken krijgt dan heb je 100% niet de originele adapter.
Zie hier het origineel:

Ik heb ook in het begin met een standaard adapter gewerkt, en kreeg toen ook een volt teken. na het installeren van de originele adapter was dit probleem opgelost.

De temperatuur melding kan simpel komen omdat het te warm wordt. wordt de raspberry wel voldoende gekoeld?
niet dat het in een dicht gebouwde kast zit, want dan krijg je dit soort problemen.
 
Als je het volt teken krijgt dan heb je 100% niet de originele adapter.
Zie hier het origineel:

Ik heb ook in het begin met een standaard adapter gewerkt, en kreeg toen ook een volt teken. na het installeren van de originele adapter was dit probleem opgelost.

De temperatuur melding kan simpel komen omdat het te warm wordt. wordt de raspberry wel voldoende gekoeld?
niet dat het in een dicht gebouwde kast zit, want dan krijg je dit soort problemen.
Heb aal een case met ventilator gekocht en ik ga die adapter kopen bedankt
 
ik gebruik nog een rb3 maar heb de laatste tijd veel last van dat hij blijft hangen en niks meer doet dan moet je echt de stekker los halen en dan doet hij het weer iemand een oplossing?
Ik had dit ook nog weleens, stekker eruit en hij ging weer.
Helaas hadden we dit weekend ineens een geheel zwart beeld, bij opnieuw starten kreen ik een melding over corruptie van het systeem.
Wil net het kaartje opnieuw voorzien van Kodi, helaas het kaartje is niet eens meer te formateren, alles wat ik probeer crasht. Maar ff een nieuw sd-kaartje halen
 
  • Like
Reacties: Spinix
Ik ben net begonnen met een rpi 3b+, LibreElec en Kodi, in de woonkamer.
Zoals het nu gaat heeft ie wel een eigen (en groter) beeldscherm verdiend ?
Geluid gaat via Bose SoundLink mini, eerst bluetooth, nu bedraad, dat gaat beter.
Ik was altijd maar nu moet ik mijn weg zien te vinden in de repositories en add-ons ?
 
  • Like
Reacties: sumitomo
Ik heb een rpi 3b+ draaien als vpn gate, zodat ik via de wifi altijd via vpn werk (betaalde vpn). Heb ook een rpi2b liggen die ik gebruik als apache server met php voor het draaien van thuisnetwerk dashboard. Zo kan ik op het thuis dashboard alles doen, agenda, sms zenden, lichten aan / uit doen, eigenlijk alles wat ik gemakkelijk vind :)
 
  • Like
Reacties: Spinix
Ik had problemen met de Raspberry 2,heb dan een 3B gekocht,met een sd kaart van 32gb,daar dan OSMC opgezet,volledig ingesteld en alles werkt Super goed,geen haperingen,of vast lopen,maar 4K TREKT DIT DING NIET, daarvoor raden ze aan De Vero 4K te kopen ( )
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Goedemorgen ik heb totaal vier Raspberry's 4 staan, twee voor Kodi, een voor OMV(nas) en een voor Volumio, met een hat.
 
heb er op dit moment 3 actief draaien:

1. pi-hole
2. Open MediaVault
3. slimme meter uitlezer P1monitor ztatz

Ooit begonnen met Kodi op een Pi2 (denk ik) werkte ook prima. Wel steeds gehannes met je phone als AB. Daarom maar los kastje gekocht. Van Shield naar MiBox, nu Walmart's ONN. 4k streamer
 
De meeste eindigen met een SHIELD, en willen daarna nooit meer iets anders.
Dat lees ik ook vaak, maar ik vond 't n beetje overkill voor (toen nog) alleen Kodi. Ik game niet. Plus werkte de AB vaker niet dan wel
 
De meeste eindigen met een SHIELD, en willen daarna nooit meer iets anders.
Die van mij draait nog steeds als een tierelier sinds december 2017, nooit meer wat anders, beste aankoop ooit!

You must be registered for see images attach


@Lex ik maak af en toe ook nog gebruik van de controller die ik cadeau van jou heb gekregen :).
 
  • Like
Reacties: Renko1963