Raspberry Pi tijd verandert steeds naar 1970

Baat

Forumlid
10 jan 2016
5
0
1
66
ik gebruik een raspberry Pi 3b met Kodi (libre elec).
als ik zowel bedraad en wifi instel krijg ik steeds fout meldingen.
kodi springt terug naar 1 januari 1970.
kan Kodi dit niet aan of doe ik iets verkeerds?
 
Ja datum en tijd kan ik aanpassen. bij alleen een bedrade internet verbinding geen problemen.
Bij alleen wifi ook geen probleem. Als beide zijn ingeschakeld lijkt het alsof Kodi niet kan kiezen.
wat is je probleem dan zou je zeggen. maar het gaat mij er meer om of dit een bekend probleem is.
maar misschien heb ik e te weinig verstand van!?
 
Dan kan je hem toch alleen aan de wifi doen en niet bedraad? Ik heb zelf geen Pi 3, dus kan het niet zeggen. Maar als je snelheid goed genoeg is over wifi hoeft hij toch niet aan de draad?
 
Tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen. Je hebt gelijk.
Maar het ging mij meer om het feit dat het vreemd is dat als je beide instelt Kodi in de war raakt.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
 
Ik heb je topic even verplaatst naar Raspberry Pi > Vragen aangezien dit geen vraag over Kodi is.
De Raspberry Pi heeft geen klok ingebouwd en is dus afhankelijk van het netwerk om de tijd op te halen bij het opstarten. Normaal gesproken zou LibreELEC bij het opstarten meteen de juiste tijd moeten ophalen en deze aanpassen binnen Kodi.
Heb je wel een NTP pool ingesteld waar de Pi de tijd vandaan kan halen?

  • Ga naar "LibreELEC instellingen"
    • Vanaf het startscherm bereik je dit via: Add-ons -> Programma add-ons's -> LibreELEC Configuratie
  • Ga naar "Network / Netwerk"
  • Voeg bij NTP Servers de volgende URL toe: pool.ntp.org
 
Ja de NTP pool is ingesteld. kennelijk raakt de Raspberry Pi van slag bij 2 verschillende gelijktijdig ingeschakelde internet verbindingen.
Op zijn minst vreemd. wellicht ben ik de enige die dit opgemerkt heeft?
 
Ja de NTP pool is ingesteld. kennelijk raakt de Raspberry Pi van slag bij 2 verschillende gelijktijdig ingeschakelde internet verbindingen.
Op zijn minst vreemd. wellicht ben ik de enige die dit opgemerkt heeft?

Mijn kastje heeft dat ook. Hij start altijd op met de datum01-01-1970 en de tijd 0.00
Ik zal een zien hoe het zit met NTP pool bij ons.

Bij mij is het nu opgelost?
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is het nu opgelost?
Wellicht wil je deze truc wel in de openbaarheid brengen zodat Baat er ook zijn voordeel mee kan doen :)
Oh ik zie dat je nieuw bent hier dus welkom