Realdebrid en VPN wel of niet?

Slikt

VIP
1 mei 2017
1.500
987
216
Lees de nodige dingen hierover en de een zegt wel en de ander zegt niet. Zelf heb ik geen VPN icm real debrid.
Beter safe dan niet hoor ik vaak, en ja daar heb je gelijk in. Maar waarom is me nooit duidelijk in de topics. Om te beginnen je maakt een account aan op rd, je betaald met bankgegevens ( bitcoins is niet voor iedereen weggelegd) Dus je gegevens zijn als het nodig mocht zijn bekend bij de diensten die je zoeken. Je streams zijn beveiligd ( hoe precies weet ik ook niet) en worden na 1 maand verwijderd van rd. Dit in tegenstelling zoals bij premiumize gebeurd, deze zijn encryp of zoiets. Wat voegt een VPN dan nog toe icm met rd?
In mijn optiek is het of VPN alleen,maar samen met rd is onzin?

Zie graag jullie mening hierover?
 
  • Like
Reacties: Lex
Zonder VPN lijkt het mij dat de data vanaf je provider naar je router thuis door je provider bekeken kan worden. Als je eerst een VPN legt, kan je provider niet zien wat je voor een data binnenhaalt. Ik weet technisch verder ook niet precies wat rd doet met de data die ze doorsturen naar je huis...maar op zich gunstig dat ze je history iig na een maand deleten, vanuit hun gezien. Je provider bewaard het alleen wel langer. Ziggo heeft laatst een rechtzaak gewonnen trouwens, waardoor ze dus geen data hoeven vrij te geven van gebruikers...aan stichtingen zoals Brein ?
 
Zonder VPN lijkt het mij dat de data vanaf je provider naar je router thuis door je provider bekeken kan worden. Als je eerst een VPN legt, kan je provider niet zien wat je voor een data binnenhaalt. Ik weet technisch verder ook niet precies wat rd doet met de data die ze doorsturen naar je huis...maar op zich gunstig dat ze je history iig na een maand deleten, vanuit hun gezien. Je provider bewaard het alleen wel langer. Ziggo heeft laatst een rechtzaak gewonnen trouwens, waardoor ze dus geen data hoeven vrij te geven van gebruikers...aan stichtingen zoals Brein ?

Precies zoals je het zegt, je provider kan het inzien als je geen VPN gebruikt. Maar wat als je gegevens bij rd bekend worden? Wat heeft een vpn dan nog voor een nut?
 
Ik denk dat er vooral wordt geprobeerd bij ISP's om data te verkrijgen van gebruikers, gok dat die cloud services nog niet zo op de radar zijn. Ik heb RD net een bericht gestuurd om te vragen wat ze doen als er bij ze wordt aangeklopt om gebruikersdata. Miss dat ze niet hoeven mee te werken door vanuit een slimme locatie te werken...of roepen ze wat anders... even afwachten dus
 
  • Like
Reacties: Arjan E. en Slikt

All payments made on our website are managed by outside firms. Payments are secure and encrypted, in any case these companies can not save Users banking information.

We may be required to disclose Users personal data in order to protect our legal rights or where disclosure of Users personal data's are required of us by the judicial authorities only when legal procedures are followed.

Conclusie: Met een anonieme betaaloptie en een VPN maak je het "ze" wat lastiger om te achterhalen wie er aan t streamen is...de vraag is denk ik, wanneer zijn ze bevoegd om die informatie op te gaan vragen bij RD? Ze moeten toch iets van een basis hebben om dit te doen...op traffic omvang lijkt me vreemd bij een toko als rd… ;)
 
  • Like
Reacties: Slikt

All payments made on our website are managed by outside firms. Payments are secure and encrypted, in any case these companies can not save Users banking information.

We may be required to disclose Users personal data in order to protect our legal rights or where disclosure of Users personal data's are required of us by the judicial authorities only when legal procedures are followed.

Conclusie: Met een anonieme betaaloptie en een VPN maak je het "ze" wat lastiger om te achterhalen wie er aan t streamen is...de vraag is denk ik, wanneer zijn ze bevoegd om die informatie op te gaan vragen bij RD? Ze moeten toch iets van een basis hebben om dit te doen...op traffic omvang lijkt me vreemd bij een toko als rd… ;)

Goeie uitleg/conclusie. Zo anoniem mogelijk dus wil je ze het moeilijk maken. Thnks?