Opgelost Resolutie Kodi?

nossie01

Gevorderd
27 mrt 2017
100
30
16
51
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de resolutie van Kodi.
Ik heb de H96 Pro Plus 4K Android box. Als ik naar de info op mijn Samsung tv kijk is het signaal UHD, 3840x2160. Instellingen in Android staan op 'auto' en daarbij geeft hij in Android 4K2K aan resolutie is 3840x2160 10bits, tot zover goed.
Dit signaal gaat via mijn Onkyo receiver.

Maar als ik Kodi opstart geeft hij in het systeem overzicht maar een resolutie van 1920x1080 aan, dit is raar want mijn Onkyo is ook 4K, met mijn bluray heb ik dit probleem niet.

Maar als ik de Android box rechtreeks op m'n tv aansluit staat er in Kodi wel de resolutie van 3840x2160. Je zou zeggen Android box gewoon op de tv aansluiten. Ja dat kan maar dan komt er via het 'audio return channel' alleen maar 2.0 of 5.1 Dolby door. Dolby TrueHD/Atmos en DTS-HD wordt dan niet doorgegeven naar de Onkyo.
In Kodi staat maximale resolutie op 4K maar de instelling 'resolutie' staat vast, deze is dus niet aan te passen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Aanvulling: De tv blijft een UHD HDR 4K resolutie weergegeven in de infobalk.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
?hmmm het lijkt er haast op dat de resolutie van je HDMI kabel niet toereikend is, wat voor een HDMI kabel gebruik je precies?

Zeker voor de resolutie waar jij op probeert af te spelen wordt een high speed HDMI kabel aanbevolen.
 
Merken weet ik niet, maar het is wel 2.0.
Ik heb supergoedkoop gebruikt van de Action, ik heb wat duurde van Phillips gebruikt en ik heb een belachelijk dure gebruikt van het werk van m'n zoon (werkt bij een groot audio, video, licht en geluid bedrijf) kabel van 1 meter, inkoopprijs 85 euro..... Maar allemaal met hetzelfde resultaat.
Ik heb natuurlijk van alles 2 gebruikt, tussen receiver en tv.
Dus aan de kabels licht het niet.

Het ligt trouwens ook niet aan de kabels want de output van mijn Android box naar m'n tv is wel 4K alleen Kodi zegt dat de resolutie 1080x1920 is.
 
En je stuurt de HDMI kabel van je H96 naar je Onkyo Receiver en vanuit je Onkyo receiver naar je tv? Of van je H96 naar je tv, en dan via audio return naar de receiver toe?

Heb je misschien nog wat meer info over je Onkyo receiver ? (Type) en van je Tv? (Type)

Als je vanaf je H96 naar je receiver gaat en van daaruit naar je TV, dan zul je met 4 dingen rekening moeten houden: de HDMI kabel die van je H96 naar je receiver gaat, het type HDMI aansluitingen op je receiver zelf (vandaar het typenummer, zodat ik dat kan checken voor je?), de HDMI kabel die vanaf je receiver naar je tv gaat, en of de HDMI aansluitingen van je TV toereikend zijn(ook hiervoor dus het typenummer zodat ik het kan checken voor je).

Hoe dat met audio return zit weet ik eerlijk gezegd niet, heb zelf nooit op die manier gewerkt, maar het lijkt me dat je dan vanaf je H96 met een HDMI kabel naar je tv gaat, en dan vanaf je audio return channel met een HDMI kabel naar je receiver?

Als dat het geval is zul je ook met dezelfde 4 dingen rekening moeten houden.

Als 1 van de 4 niet toereikend is, dan loop je al snel tegen problemen aan.

Ik zou eens beginnen met de kabel te checken die vanaf je receiver naar je TV gaat, aangezien de resolutie van je H96 wel goed is als je hem rechtstreeks aansluit.

Let op high speed HDMI 2.0 wordt aanbevolen.
Post automatically merged:

Maar hij geeft in Android een resolutie van 4k2k aan, dat is wel vreemd.
Post automatically merged:

Je hebt HDMI 2.0 en high speed HDMI 2.0, daar zit ook nog een verschilletje in, de kabel moet hoge snelheden kunnen verwerken (18 Gbit/s) als je HDMI kabel dat niet kan, dan loop je dus tegen de problemen aan, ongeacht of ze super goedkoop of extreem duur zijn.?
 
  • Like
Reacties: nossie01
Ik geloof dat ik er uit ben...

Had nu de tijd om rustig te zoeken in verschillende forums en het volgende is aan de hand:

De Kodi UI wordt altijd weergegeven 1920x1080. Zodra je content afspeelt wordt dit weergegeven in de juiste resolutie. Ik kwam tegen dat als je op de letter o drukt van je toetsenbord dan krijg je een kleine opsomming van de waardes van de spelende video, waaronder de resolutie maar ook de audio kanalen, de processor en geheugen belasting.
Dus dat is de juiste resolutie tijdens het afspelen.
Dus probleem opgelost ??

Bedankt voor de reacties.

Mvrgr.

Nossie
 
  • Like
Reacties: Lex