Opgelost Resolutie veranderen in Kodi 17.6 met nieuwe Android tv box.

Vippie

Forumlid
6 aug 2018
7
1
6
53
Goede dag allemaal,

Weet iemand misschien of er inmiddels een oplossing om de resolutie in Kodi 17.6 aan te passen van 1280x720p naar 1980x1080p dit is bij mij namelijk zowel in Basis, Standaard of Expert instellingen in het systeemmenu niet mogelijk. Ook de verversingsfrequentie van 60Hz is niet aan te passen. Het blijft zoals andere mensen al vermeld hebben grijs.

Heb vorige week een Mini TX3 Pro (2Gb) Android tv box aangeschaft waar kodi 17.6 blijkbaar ondergebracht is in de TV Center app. Het kodi app logo is nergens op het startscherm of in de apps te vinden. Wil ik in de Play Store de Kodi app downloaden, krijg ik de melding dat ie al geïnstalleerd is, dus dat lijkt me wel juist.
De settings in het startmenu van de Mini TX3 Pro staan wel op 1080p 60Hz.

Mijn Tv is FullHD, mijn internetverbinding is prima, diverse HDMI kabels uitgewisseld, andere HDMI ingangen geprobeerd, maar kodi blijft ingesteld op 720p 60Hz
Op mijn Samsung tv op zolder werkt de Smart IPTV wel op 1080p met een minimaal wifi signaal.

Ik heb juist dit kastje gekocht vanwege zijn 4K specificaties.

Heb deze vraag wel op het forum gevonden maar kon de oplossing helaas niet vinden. Misschien dat er toch inmiddels iemand is die dit probleem kent en de oplossing kan geven.

BVD Vippie
 
De tv instellingen (beeld en geluid) moet je juist instellen in het Android settings menu...dus niet in Kodi.
 
De settings in het startmenu van de Mini TX3 Pro staan wel op 1080p 60Hz dit zijn toch de tv instellingen. Maar kodi heeft in systeeminstellingen ook settings die op 720p staat en ik niet kan veranderen. Op mijn pc heb ik ook kodi 17.6 waar het wel op 1980x1080p staat en ook te wijzigen is.
Post automatically merged:

You must be registered for see images attach

Onder TV Center zit kodi 17.6 en hier in de settings staat resolutie op 1080p
You must be registered for see images attach

Hier in kodi blijft resolutie op 720p en is niet aan te passen
 
Laatst bewerkt:
De settings in het startmenu van de Mini TX3 Pro staan wel op 1080p 60Hz dit zijn toch de tv instellingen. Maar kodi heeft in systeeminstellingen ook settings die op 720p staat en ik niet kan veranderen. Op mijn pc heb ik ook kodi 17.6 waar het wel op 1980x1080p staat en ook te wijzigen is.
Ik heb het even geprobeerd...als ik mijn instellingen verander in het android menu dan kan ik onder KODI ook alleen maar 1280x720 zien.
Nadat ik in het android menu mijn resolutie in 1080p verander zie ik onder KODI ook fullHD 1920x1080 staan
UI Size heb ik veranderd de andere custom display heb ik op 1920 50hz staan...dit komt nog uit de tijd van de satellietontvangers 60Hz was meer voor zuid amerika...een normaal scherm zal zelf zappen tussen de juiste mhz.
Het is in jouw geval dus gewoon een verkeerde instelling..even de juiste kiezen
 
Bedankt voor de moeite dreamshare maar misschien ga je voor mij iets te snel. Ik heb in het android menu de resolutie van 1080p-60Hz nu naar 1080p-50Hz veranderd zonder resultaat in kodi. In Kodi blijft 720p met verversingsfrequentie 60Hz staan.
 
Bedankt voor de moeite dreamshare maar misschien ga je voor mij iets te snel. Ik heb in het android menu de resolutie van 1080p-60Hz nu naar 1080p-50Hz veranderd zonder resultaat in kodi. In Kodi blijft 720p met verversingsfrequentie 60Hz staan.
Er staat nog 1 ding boven (bij mij) UI size nadat ik die op 1080p heb gezet veranderde ook onder Kodi de resolutie van 1280x720 naar 1920x1080
 
Oh... maar waar vind ik die UI size . In Kodi onder interface instellingen zie ik het niet.
 
Snuffel even in SETTINGS van andriod zelf, wellicht dat daar iets staat dat verandert moet worden onder video.

Succes
 
Snuffel even in SETTINGS van andriod zelf, wellicht dat daar iets staat dat verandert moet worden onder video.

Succes
Ja dat heb ik dus ook al meer keren aangegeven dat je de instellingen moet doen in het Android menu maar ja...
Post automatically merged:

You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Ja sorry jongens ben echt nieuw. Maar ook in de settings van het Android menu kom ik echt niet de door jullie genoemde UI size in weergave tegen. Ik kan wel onder weergave de 1080p-50Hz selecteren maar dat veranderd niets in Kodi.
Dit zijn mijn stappen:
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach
 
Ja dan weet ik het ook even niet?
Ik heb hier 3 verschillende android boxen bij 2 kan ik UI instellen en bij de derde staat die zelf al meteen goed.
Kodi neemt de instelling van je Androidbox over dus daar zal je dit toch echt even moeten gaan zoeken..
Onder Display?
Onder Resolution adjustment?
 
Ik krijg het gevoel dat het niet aan je box ligt, je geeft aan in je 1 ste mail

Mijn Tv is FullHD, mijn internetverbinding is prima, diverse HDMI kabels uitgewisseld, andere HDMI ingangen geprobeerd, maar kodi blijft ingesteld op 720p 60Hz
Op mijn Samsung tv op zolder werkt de Smart IPTV wel op 1080p met een minimaal wifi signaal.


Dan zou ik eens gaan zoeken in je menu instellingen van je TV.........ik zou het anders ook niet weten.

Even praktisch gezien, de tv van zolder naar beneden halen, dit is niet lullig bedoeld, maar zoals ik al aangaf.....wel praktisch.

Succes
 
Ja bedankt Dreamshare en Jovo1963. Maar ik heb het volgende gedaan waardoor jullie vast een eindconclusie kunnen geven.

Resolutie in tv kan ik niet wijzigen maar onder infoknop van tv afstandsbediening kan ik wel signaalsterkte uitlezen.
verander ik de resolutie in Android naar 720x480p 60Hz minimaliseert mijn tv scherm, blijft kodi op 1280x720p maar wel op geminimaliseerd scherm en de info van mijn tv zegt onder Kodi: signaalkwaliteit 720x480p 60Hz.
Verander ik de resolutie in Android naar 1980x1080p 50Hz, blijft kodi op 1280x720p en de info van mijn tv zegt onder Kodi signaalkwaliteit HD 1080p50.
Waarschijnlijk draait Kodi dus gewoon op 1980x1080p.

Als ik vervolgens een zender ga bekijken geeft mijn info op tv dan wel weer 1980x1080p 25Hz? wat ook automatisch weer wordt overgenomen in het Android menu maar dat heeft waarschijnlijk met de streamkwaliteit te maken. Stel ik 1980x1080i 50Hz in blijft signaalsterkte ook HD1080i50
Dit betekend hopelijk dat Kodi gewoon de maximale resolutie van 1980x1080 en kwaliteit automatisch weergeeft ongeacht wat er onder systeeminstellingen weergegeven wordt onder resolutie.
 
Ja bedankt Dreamshare en Jovo1963. Maar ik heb het volgende gedaan waardoor jullie vast een eindconclusie kunnen geven.

Resolutie in tv kan ik niet wijzigen maar onder infoknop van tv afstandsbediening kan ik wel signaalsterkte uitlezen.
verander ik de resolutie in Android naar 720x480p 60Hz minimaliseert mijn tv scherm, blijft kodi op 1280x720p maar wel op geminimaliseerd scherm en de info van mijn tv zegt onder Kodi: signaalkwaliteit 720x480p 60Hz.
Verander ik de resolutie in Android naar 1980x1080p 50Hz, blijft kodi op 1280x720p en de info van mijn tv zegt onder Kodi signaalkwaliteit HD 1080p50.
Waarschijnlijk draait Kodi dus gewoon op 1980x1080p.

Als ik vervolgens een zender ga bekijken geeft mijn info op tv dan wel weer 1980x1080p 25Hz? wat ook automatisch weer wordt overgenomen in het Android menu maar dat heeft waarschijnlijk met de streamkwaliteit te maken. Stel ik 1980x1080i 50Hz in blijft signaalsterkte ook HD1080i50
Dit betekend hopelijk dat Kodi gewoon de maximale resolutie van 1980x1080 en kwaliteit automatisch weergeeft ongeacht wat er onder systeeminstellingen weergegeven wordt onder resolutie.
Ik heb geen eindconclusie...je maakt het allemaal veel te moeilijk voor jezelf.
Als ik vroeger een satellietontvanger op 60Hz zette dan werd het beeld groen blauw paars dit was voor zuid amerika bedoeld wij hebben hier 50Hz
Ik stel NOOIT de Hz van de tv in bij een instelling die pakt die namelijk automatisch.
Op de tv stel ik dus ook niets in...want die is FHD en krijgt vanzelf de handshake van een apparaat die zich aanmeld met een betreffende resolutie.
Ik stel alleen in de android FHD in dat is alles ieder plugin / addon neemt die instelling vanzelf over...
 
Sluit me aan bij dreamshare, persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit of het 50 Hz of 60 Hz is....in het verleden keek ik ook nog weleens wat het kwaliteit verschil was, maar die zijn zo nihil.....Belangrijk is dat de kwaliteit goed is, dat kan zijn in 1080 of 720, momenteel kijken we een serie in 720....prima kwaliteit.
Persoonlijk beoordeel ik mn beeldkwaliteit optisch......maar goed ik wens je nog veel kijk plezier met de Mini TX3 Pro (2Gb) Android tv box
 
Ik heb geen eindconclusie...je maakt het allemaal veel te moeilijk voor jezelf.
Als ik vroeger een satellietontvanger op 60Hz zette dan werd het beeld groen blauw paars dit was voor zuid amerika bedoeld wij hebben hier 50Hz
Ik stel NOOIT de Hz van de tv in bij een instelling die pakt die namelijk automatisch.
Op de tv stel ik dus ook niets in...want die is FHD en krijgt vanzelf de handshake van een apparaat die zich aanmeld met een betreffende resolutie.
Ik stel alleen in de android FHD in dat is alles ieder plugin / addon neemt die instelling vanzelf over...

Je hebt gelijk, instellingen worden overgenomen. Bedankt voor je reacties en moeite.
Post automatically merged:

Sluit me aan bij dreamshare, persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit of het 50 Hz of 60 Hz is....in het verleden keek ik ook nog weleens wat het kwaliteit verschil was, maar die zijn zo nihil.....Belangrijk is dat de kwaliteit goed is, dat kan zijn in 1080 of 720, momenteel kijken we een serie in 720....prima kwaliteit.
Persoonlijk beoordeel ik mn beeldkwaliteit optisch......maar goed ik wens je nog veel kijk plezier met de Mini TX3 Pro (2Gb) Android tv box

Ja dat klopt en zoals Dreamshare al zei: de instellingen worden gewoon in kodi overgenomen. Zal de Mini TX3 id niet terug sturen en er kijkplezier van hebben. Bedankt voor je reacties en moeite.
 
  • Like
Reacties: Lex
Heb het hier maar afgesloten @Vippie met het vermoeden dat je niet 100 % tevreden bent, maar verdere reacties zullen dat beeld helaas niet wijzigen maar desondanks veel kijkplezier :)