ResolveURL update failed

Tommy54

Actief
3 aug 2016
28
8
6
70
Ik heb maandag mijn Shield gereset. Volgens mij op het verkeerde moment.
Na installatie van Kodi, (zowel 17 als18 geprobeerd) krijg ik de melding bij het installeren van bv Gaia de melding:
“ResolveURL update failed. “ met als vervolg dat niets meer geïnstalleerd wordt.
Begrepen dat ResolveURL 25-6 een update heeft, maar juist die pakt hij niet.
Zijn er oplossingen of is een kwestie van geduld?
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Ja verwerkt in de afhankelijkheden van een addon.
Zo kan de ene addon nog op een oude versie van ResoverUrl draaien, en een andere addon op een nieuwere versie.
En er is meer dan alleen ResolverUrl en UrlResolver, ik gebruik meerdere.
Ik krijg trouwens bij Gaia een paar foutmeldingen van afhankelijkheden, dus ik heb hem maar even eraf gegooid.
Mensen die mijn link weten, er staat nieuws!!
Ik zal UK1 op Telegram eens vragen hoe dit op te lossen.
Ik heb de nieuwste link van Gaia van gisteren, ik zal zo de oude link eens proberen.

ResolverUrl heeft zijn eigen repo
 
Klopt.
Je update de Resolverurl naar die van Venom en klaar.
Venom heeft een nieuwe Github link, en Venom zelf werk ook prima, (als je zelf Api codes hebt).
Ik heb wel wat probleempjes op mijn Windows systeem.
Ik werk met een zelfbouw mediacenter met een Nvidia 1050I 2Tb ssd en 32G ddr4 2400mhz met Duall Os Windows 10 Pro en bij het opstarten kan ik kiezen of ik wil booten naar Windows of Android 9.0 Pie.
Ik heb ook een Shield voor 4K Netflix en Youtube, en ik test er wat dingetjes met een 2e Kodi (WBMC)
Daar heeft hij altijd op gewerkt, maar ik heb de boel gereset.
Ik mag niet linken, anders had ik dat wel gedaan om het je te vermakkelijken mocht het niet lukken.

Heb vanavond Venom geïnstalleerd en die werkt. Begrijp ik dat Gaia 4 ook weer werkt.?
 
  • Like
Reacties: Tommy54
Dat komt omdat je oude sporen en afhankeljkheden hebt.
Verwijder de apps beide.
Ga dan naar Systeem en klik op systeem en scroll tot add-ons, ga daar het veld in en druk op Beheer afhankelijkheden.
Alles waar verweesd bij staat, kan je verwijderen.
Ga terug en Quit en Save Kodi.
Ga opnieuw Kodi in, en probeer dan van voor af aan.
Helaas kan en mag ik niet linken, ik had je graag verder geholpen, maar mogelijk kan deze weg ook jou oplossing zijn.
Ook prive is linken niet toegestaan .


Helaas, Venom werkt, maar niet optimaal. Gaia kan nog steeds niet geïnstalleerd worden. Update ResolveURL mislukt,
Helaas, Venom werkt, maar niet optimaal. Gaia kan nog steeds niet geïnstalleerd worden. Update ResolveURL mislukt,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat komt omdat je oude sporen en afhankeljkheden hebt.
Verwijder de apps beide.
Ga dan naar Systeem en klik op systeem en scroll tot add-ons, ga daar het veld in en druk op Beheer afhankelijkheden.
Alles waar verweesd bij staat, kan je verwijderen.
Ga terug en Quit en Save Kodi.
Ga opnieuw Kodi in, en probeer dan van voor af aan.
Helaas kan en mag ik niet linken, ik had je graag verder geholpen, maar mogelijk kan deze weg ook jou oplossing zijn.
Ook prive is linken niet toegestaan .
Inmiddels werkt Gaia weer. Geduld loont zich ook want Gaia heeft inmiddels versie 5.
 
Het is lastig uit te leggen, maar mooi dat het je gelukt is.
Gaia is niet de makkelijkste namelijk.
Ik gebruik zelf een eigen addon met allemaal eigen Api keys en verschillende scrapers.
Net als in Gaia kan ik ook binnen bronnen van andere addons laten zoeken.
Deze is puur voor eigen gebruik met Trakt/Rdb volledige inhoud TMDB/IMDB/TRAKT en meer.
Uiteraard test ik wel heel veel uitgebrachte addons en repositorys, en o.a Seren vind ik fijn.
#SuccesErmee

Inmiddels werkt Gaia weer. Geduld loont zich ook want Gaia heeft inmiddels versie 5.
Post automatically merged:

Ik ben er wijs mee.
Eindelijk die paar rottige fouten eruit.
Ik heb me wel kunnen redden, maar niet alles liep even soepel.

En kodi 18.3?
You must be registered for see medias