Tutorial Retro games spelen in Kodi 18 (Nintendo, Sega, Atari en meer)

Titan1907

Actief
4 okt 2018
31
5
Hallo allemaal,

Iemand met een Nvidia shield die dit heeft uitgeprobeerd? Hoe is de kwaliteit? haperende beelden, geluid ? het gamen met de controller buttons etc.

Lees over dolphin, RetroX en er zullen er veel meer zijn.

Verschillende filmpjes op youtube gezien met een Nvidia..
Bijv. mario op de Wii , niet de Wii u.
Ene filmpje laat zien dat ie echt smooth werkt en alles...Het andere filmpje weer niet...

Ervaring s.v.p. haha

Groet
Dubbelpost samengevoegd:

ervaringen gevraagd bedoelde ik, sorry

Spinix

Administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.655
2.020
/dev/null
Hallo allemaal,

Iemand met een Nvidia shield die dit heeft uitgeprobeerd? Hoe is de kwaliteit? haperende beelden, geluid ? het gamen met de controller buttons etc.

Lees over dolphin, RetroX en er zullen er veel meer zijn.

Verschillende filmpjes op youtube gezien met een Nvidia..
Bijv. mario op de Wii , niet de Wii u.
Ene filmpje laat zien dat ie echt smooth werkt en alles...Het andere filmpje weer niet...

Ervaring s.v.p. haha

Groet
Dubbelpost samengevoegd:

ervaringen gevraagd bedoelde ik, sorry
Heb Mario Sunshine (Gamecube) redelijk stabiel draaien met Dolphin, Mario Kart daarin tegen weer slechter...

cruysenv

Nieuwkomer
29 aug 2018
1
0
Moet ik nu een controller aansluiten om een spel te spelen,of gaat deze via het toetsenbord ,ben een totale leek op dit gebied

Mhnl

Nieuwkomer
23 nov 2018
2
0
Moet ik nu een controller aansluiten om een spel te spelen,of gaat deze via het toetsenbord ,ben een totale leek op dit gebied
Toetsenbord werkt gewoon. Een xbox (360) controller werkt ook perfect. Als er maar een draadje aan zit. Misschien ook met bluetooth. Maar dat heb ik nog niet getest.

Timmy 269

Nieuwkomer
27 jan 2019
1
0
Ik heb sinds vorige week mijn Raspberry 3b+ geïnstalleerd om tv te kunnen kijken in de keuken via de satelliet ontvanger van de woonkamer.
Ook heb ik Archive game Launcher erop gezet waar er allerlei spelletjes kunnen gespeeld worden van Nintendo tot Sega, Atari, ....
Welke game controller schaf ik me het beste aan om deze te spelen, NES, SNES, ....? Moeten deze via usb kabel gekoppeld worden aan de Raspberry?

scaredofshaka

Nieuwkomer
29 jan 2019
1
0
I've installed everything successfully and it seems to work - the Add-on is Internet Archive Game Launcher by the way, not the ROM launcher. The only problem is that i cannot get my Tronsmart Mars G01 to work on it - it seems to not work on all of Kodi 18 at the moment.

stonemountain

Forumlid
16 apr 2019
20
2
San Fransico
Bedankt voor de uitgebreide handleiding. Werkt perfect op de Shield👍 Toch maar weer een paar NES controllers aanschaffen denk ik😅

Edit: is er ook een manier om bepaalde games toe te voegen als favoriet of op de homepage o.i.d. zodat je niet iedere keer hoeft te zoeken tussen alle consoles?

Laatst bewerkt: