Retro games spelen in Kodi 18 (Nintendo, Sega, Atari en meer)

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
You must be registered for see images attach


In Kodi 18 kun je zonder externe ROM launcher retro games spelen binnen Kodi.
Om retro games te kunnen spelen binnen Kodi heb je de laatste versie van Kodi 18 nodig, deze is te downloaden via Kodi.tv of via de onderstaande links:

Kodi RetroPlayer 18 Alpha1 2018-03-04
Wanneer je Kodi 18 (al) hebt geïnstalleerd gaan we de add-on Internet Archive ROM Launcher installeren.

Stap 1
  • Start Kodi
  • Selecteer Settings (
    You must be registered for see images
    Icon - Links Boven)
  • Selecteer File manager
  • Klik op Add source
  • Selecteer < NONE >
  • Vul de volgende in:
  • Selecteer de gehighlighte veld onder "Enter a name for this media source"
  • Vul de volgende in: ZowerktKodi
  • Selecteer OK
Stap 3
  • Ga terug naar je Home-scherm van Kodi (2 x Back/Escape)
  • Selecteer Add-ons
  • Selecteer Add-on Browser (
    You must be registered for see images
    Icon - Links Boven)
  • Selecteer Install from zip file
  • Selecteer ZowerktKodi
  • Selecteer repository.zachmorris-1.0.0.zip
  • Wacht op Add-on enabled notificatie
Stap 4
  • Selecteer Install from repository
  • Selecteer Zach Morris Add-ons
  • Selecteer Game add-ons
  • Selecteer Game providers
  • Selecteer Internet Archive ROM Launcher
  • Selecteer Install

Open daarna de instellingen van Internet Archive ROM Launcher en open het tabblad External Launcher

You must be registered for see images


Kies My System Type

You must be registered for see images


Kies het Besturingssysteem waarop je Kodi momenteel draait (Bijvoorbeeld Windows of Android)

You must be registered for see images


Ga naar het tabblad Setup Wizard

You must be registered for see images


Kies Emulator Launcher

You must be registered for see images


Kies hier voor de Kodi Retroplayer optie

You must be registered for see images


Kies OK

You must be registered for see images


Keer terug naar het beginscherm en ga naar het Game add-ons tabblad

You must be registered for see images


Open Internet Archive ROM Launcher

You must be registered for see images

Accepteer de melding die je krijgt te zien als je Internet Archive ROM Launcher voor de eerste keer opent
You must be registered for see images


Kies de console waar je retrogames op wilt spelen. Let op: sommige platforms zoals Nintendo 64 zijn nog niet toegevoegd, deze worden toegevoegd als de stabiele versie van Kodi 18 is uitgebracht.

You must be registered for see images


Kies de retrogame die je wilt spelen

You must be registered for see images


Kies voor de Launch button in het midden van het scherm

You must be registered for see images


Wacht een paar seconden tot de game gedownload is

You must be registered for see images


Kies de game emulator die je wilt gebruiken om de retro game te spelen, meestal is de bovenste keuze de beste.

You must be registered for see images


Geniet van de retrogames!

You must be registered for see images


Wat is jouw favoriete retro game? Ik zelf was een groot van van SNES games zoals Super Mario World.

Omdat Kodi 18 nog niet stabiel is raden we je Kodi 18 nog niet aan voor dagelijks gebruik. Wanneer de stabiele versie van Kodi 18 is gereleased zullen wij meer tutorials uitbrengen over het spelen van Retro Games.

Enjoy!
 
Hallo allemaal,

Iemand met een Nvidia shield die dit heeft uitgeprobeerd? Hoe is de kwaliteit? haperende beelden, geluid ? het gamen met de controller buttons etc.

Lees over dolphin, RetroX en er zullen er veel meer zijn.

Verschillende filmpjes op youtube gezien met een Nvidia..
Bijv. mario op de Wii , niet de Wii u.
Ene filmpje laat zien dat ie echt smooth werkt en alles...Het andere filmpje weer niet...

Ervaring s.v.p. haha

Groet
Post automatically merged:

ervaringen gevraagd bedoelde ik, sorry
 
Hallo allemaal,

Iemand met een Nvidia shield die dit heeft uitgeprobeerd? Hoe is de kwaliteit? haperende beelden, geluid ? het gamen met de controller buttons etc.

Lees over dolphin, RetroX en er zullen er veel meer zijn.

Verschillende filmpjes op youtube gezien met een Nvidia..
Bijv. mario op de Wii , niet de Wii u.
Ene filmpje laat zien dat ie echt smooth werkt en alles...Het andere filmpje weer niet...

Ervaring s.v.p. haha

Groet
Post automatically merged:

ervaringen gevraagd bedoelde ik, sorry
Heb Mario Sunshine (Gamecube) redelijk stabiel draaien met Dolphin, Mario Kart daarin tegen weer slechter...
 
Moet ik nu een controller aansluiten om een spel te spelen,of gaat deze via het toetsenbord ,ben een totale leek op dit gebied
Toetsenbord werkt gewoon. Een xbox (360) controller werkt ook perfect. Als er maar een draadje aan zit. Misschien ook met bluetooth. Maar dat heb ik nog niet getest.
 
Ik heb sinds vorige week mijn Raspberry 3b+ geïnstalleerd om tv te kunnen kijken in de keuken via de satelliet ontvanger van de woonkamer.
Ook heb ik Archive game Launcher erop gezet waar er allerlei spelletjes kunnen gespeeld worden van Nintendo tot Sega, Atari, ....
Welke game controller schaf ik me het beste aan om deze te spelen, NES, SNES, ....? Moeten deze via usb kabel gekoppeld worden aan de Raspberry?
 
I've installed everything successfully and it seems to work - the Add-on is Internet Archive Game Launcher by the way, not the ROM launcher. The only problem is that i cannot get my Tronsmart Mars G01 to work on it - it seems to not work on all of Kodi 18 at the moment.
 
Bedankt voor de uitgebreide handleiding. Werkt perfect op de Shield? Toch maar weer een paar NES controllers aanschaffen denk ik, gezien de standaard Nvidia controller niet ondersteund wordt voor veel spellen?

Edit: is er ook een manier om bepaalde games toe te voegen als favoriet of op de homepage o.i.d. zodat je niet iedere keer hoeft te zoeken tussen alle consoles?
 
Laatst bewerkt: