Retrospect is terug van weggeweest

@rich-67 Misschien kan je info geven over merk, type, specificaties van je mediaspeler en het besturingssysteem waarop je het wil installeren. Eventueel Kodi eens volledig verwijderen via Instellingen > Apps en opnieuw met een schone Kodi 18.1 beginnen. Probeer het eens op een ander apparaat te installeren, bijvoorbeeld een Windows PC of laptop, of het je dan wel lukt.
 
Laatst bewerkt:
[QUOTE

@rich-67 Misschien kan je info geven over merk, type, specificaties van je mediaspeler en het besturingssysteem waarop je het wil installeren. Eventueel Kodi eens volledig verwijderen via Instellingen > Apps en opnieuw met een schone Kodi 18.1 beginnen. Probeer het eens op een ander apparaat te installeren, bijvoorbeeld een Windows PC of laptop, of het je dan wel lukt.

][/QUOTE]

lijkt me inderdaad handig. Want ook hier heb ik Kodi draaien op 5 verschillende devices. Op 3 werkt Retrospect probleemloos. kan gewoon alles kijken. Het bereft hier een:

Android telefoon met Android 7
Android tablet met Android 5
Intel NUC met Libreelec X86-64 9.0.1

Waar ik wel problemen heb met retrospect zijn 2 Android 7 boxen. Beide zijn geroot. Krijg ook geen foutmeldingen dat er nog iets geinstalleerd moet worden. En de testvideo's uit de Matt Huisman repo werken dan wel weer probleemloos. Maar op de recente streams uit Retrospect heb ik wel geluid maar geen beeld.
 
Jammer dat het niet gelukt is :( De meest recente versie van bv. libreelec installeren (mocht je dit niet gedaan hebben) kan een oplossing zijn
Ja zeker jammer, ik heb n Android box met Zidoo erop. Is libreelec dan relevant?
 
Ook weer iets vaags op de computer doet retrospect het gewoon maar op de xiaomi box wil RTL XL niet werken ;(
op beide kodi 18.2 en alles vers geinstalleerd erg vreemd ik heb dat met rtl al eens aan de hand gehad maar hoe en waarom is nooit echt duidelijk geworden :)

Edit: some how alles werkt weer zonder iets verandert te hebben?
 
Laatst bewerkt:
mijn kodi leia draait op raspberry 3 b libreelec en ik heb de addon Retrospect geïnstalleerd met Widevine en de VideoTest Streams Addons;
al die addons werken goed : ik heb zowel de belgische als de nederlandse kanalen geïnstalleerd met de bijhorende wachtwoorden. Eender welk gekozen programma van eender welk kanaal kan ik bekijken , hoewel de beeldkwaliteit vaak ondermaats is (420 of 480p ?). Het enige wat mij niet lukt is de LIve TV's te bekijken van VTM-Vier-Vijf-Zes en van de nederlandse zenders.(Live TV van één lukt wel) . Als ik de rubriek Live TV selecteer dan komt er in de rechterbovenhoek wel de bijhorende tekst en lijkt het beeld te komen, maar na een seconde is alles terug weg. Zou mijn internet (max download 50 Mbs, max upload 8MBs) niet snel genoeg zijn of de Arm processor van Raspberry niet krachtig genoeg of ligt het aan wat anders? Als iemand het antwoord op de vragen kent, dan mag hij of zij mij dit gerust laten weten!
 
@reneverlinden Voor VTM streams heb je volgens de meldingen een Medialaan account nodig en moet je dat eerst invoeren in de kanaal instellingen.
You must be registered for see images attach

Kijk je vanuit Belgie? NPO streams zijn mogelijk niet vrij beschikbaar in het buitenland. Dat zou je kunnen testen door eens via een browser live te kijken naar NPO 1 2 3 via .
 
@reneverlinden Voor VTM streams heb je volgens de meldingen een Medialaan account nodig en moet je dat eerst invoeren in de kanaal instellingen.
You must be registered for see images attach

Kijk je vanuit Belgie? NPO streams zijn mogelijk niet vrij beschikbaar in het buitenland. Dat zou je kunnen testen door eens via een browser live te kijken naar NPO 1 2 3 via .
Die account van Medialaan heb ik zoals hoger vermeld ingevoerd in de kanaalinstellingen , alsook accounts van Vier,Vijf, ZesVrtnu,Npostart,... en die gebruik ik in Retrospect om met succes naar de videos van de programma's (ook van nederlandse zenders) te kunnen kijken.
Ik dacht door in de Retrospect de Setting van Geolocatie te veranderen naar Nederland, dat hierdoor het mogelijk zou zijn ook Live naar NPO te kijken (voor afzonderlijke programma's lukt dat bij mij maar voor Live Tv niet dus). NPO verwijst naar de geoblocking en geeft me enkel de mogelijkheid LIVE TV te bekijken van BVN, maar da's niet hetzelfde!
Post automatically merged:

@reneverlinden Voor VTM streams heb je volgens de meldingen een Medialaan account nodig en moet je dat eerst invoeren in de kanaal instellingen.
You must be registered for see images attach

Kijk je vanuit Belgie? NPO streams zijn mogelijk niet vrij beschikbaar in het buitenland. Dat zou je kunnen testen door eens via een browser live te kijken naar NPO 1 2 3 via .
De account van Medialaan heb ik zoals hoger vermeld ingevoerd in de kanaalinstellingen , alsook accounts van Vier,Vijf, ZesVrtnu,Npostart,... en die gebruik ik in Retrospect om met succes naar de videos van de programma's (ook van nederlandse zenders) te kunnen kijken.
Ik dacht door in de Retrospect de Setting van Geolocatie te veranderen naar Nederland, dat hierdoor het mogelijk zou zijn ook Live naar NPO te kijken (voor afzonderlijke programma's lukt dat bij mij maar voor Live Tv niet dus). NPO verwijst naar de geoblocking en geeft me enkel de mogelijkheid LIVE TV te bekijken van BVN, maar da's niet hetzelfde! Bovendien kan ik met dezelfde accounts via mijn laptop wel naar de LIVE TV 's kijken van VTM,Vier,Vijf, Zes.
 
Laatst bewerkt:
Op aanraden van bas rieter heb ik ipv Kodi op LibreElec een ander platform uitgeprobeerd nl Kodi op OSMC en daar dan de Retropsect geïnstalleerd. Nu lukt het mij wel om bij alle belgische zenders LIVE TV te kijken en nu werkt Retrospect prima, m.a.w. probleem opgelost!
En... ook dank aan B. web!
 
Update retrospect ineens automatisch ik kan me namelijk niet herinneren dat ik de 5 versie er opgezet heb?
 
Retrospect doet een hoop, maar automatisch updaten is er niet 1 van.
 
Retrospect doet een hoop, maar automatisch updaten is er niet 1 van.
Ja precies dat dacht is dus ook ???
Ik heb de 5 versie toch echt niet op mijn usb stick staan!
Ik ben op 4.1.8... blijven steken ?
Is verder geen probleem het werkt maar vond het vaag...
 
Tja, vaag ............. Heb zo ook geen verklaring voor handen.?
 
Tja zo kan het ook. Scheelt een heleboel gedoe. En als je de automatische updates niet wilt, dan auto update uitzetten. ?
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Dat is goed nieuws. Nu weer eenvoudig installeren van Kodi Repository en ook weer automatisch updates. Installeer van Repository > Kodi Add-on repository > Video Add ons > Retrospect.
You must be registered for see images attach

 
Laatst bewerkt:
Enkel blijft er bij nu update beschikbaar staan zal retrospect er wellicht een keer af moeten gooien maar had ik net geen zin ?
Het werkt dat is belangrijkste en miischien speelt het mee dat deze ook in de webbie player repo staat.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Yep, 5 is de laatste.
Werkt prima, het is legaal en daarom weer automatish.
Vroeger zat in deze addon nog veel illegaal content, nu haalt Bas het uit andere bronnen.
Ik heb er niet veel verstand van, maar dat is hoe ik het gelezen heb op de website.
Wat ik wel heb, met IPVanish wil het alleen geheel werken met de 1e 15 kanalen, daarboven kan ik geen Sbs6 kijken, de rest gewoon wel.
Mocht daar een melding van komen, is het antwoord, kijk even ergens tussen kanaal 1 en 15, dan werkt het gewoon.
Het ligt aan de ISP toewijzing van IPVanish zag ik wel op DNSLeaktest (Mijn Isp is nu IpVanish) en boven kanaal 15 staat bij ISP None.

Update retrospect ineens automatisch ik kan me namelijk niet herinneren dat ik de 5 versie er opgezet heb?
 
Laatst bewerkt:
Ook de proef op de som genomen en waarachtig het werkt uitstekend.
Dit is een uitstekend alternatief voor mensen die weinig tv kijken en de al maar oploopde prijs van tv-abonnementen beu zijn.