Retrospect is terug van weggeweest

Lex,

Als je de ondertiteling aan laat, en even bij veronica kijkt of net5 staan in de weeklijsten soms leuke dingen.
Als je klaar bent op Net 5 Veronica en Sbs9 zet je hem weer uit.
Ik kijk altijd de weeklijsten door, en pik af en toe een film mee in 720.
Ik vond het altijd al een mooi project Retrospect, oke NPO is in 540 en hart van Nederland ook, maar is uitstekend om even terug te kijken, Ik gebruik het iedere dag.
Buiten de NPO zitten ook wel genoeg 720 streams, het is maar net wat je kijkt.
Ik heb wel eens een foutje gemeld, maar dat stijgt me dan (nu nog) boven mijn pet.
Uhh, ik weet ook niet alles haha.

Ook de proef op de som genomen en waarachtig het werkt uitstekend.
Dit is een uitstekend alternatief voor mensen die weinig tv kijken en de al maar oploopde prijs van tv-abonnementen beu zijn.
 
  • Like
Reacties: Espero en Lex
Lex,

Als je de ondertiteling aan laat, en even bij veronica kijkt of net5 staan in de weeklijsten soms leuke dingen.
Als je klaar bent op Net 5 Veronica en Sbs9 zet je hem weer uit.
Ik kijk altijd de weeklijsten door, en pik af en toe een film mee in 720.
Ik vond het altijd al een mooi project Retrospect, oke NPO is in 540 en hart van Nederland ook, maar is uitstekend om even terug te kijken, Ik gebruik het iedere dag.
Buiten de NPO zitten ook wel genoeg 720 streams, het is maar net wat je kijkt.
Ik heb wel eens een foutje gemeld, maar dat stijgt me dan (nu nog) boven mijn pet.
Uhh, ik weet ook niet alles haha.


Retrospect heeft bij mij ook altijd prima gewerkt altijd de update's gedaan via een stickje omdat ik retrospect kijk op een Raspberry p2.
Inderdaad gaan de update's nu weer automatisch maar ik kan geen live tv meer kijken en alleen zeer oude afleveringen van uitzending gemist.
Recente programma gemist uitzendingen kan ik niet meer bekijken.
Hebben hier meer mensen last van?????

Gr. Henk
 
@Henk Broeks Als je hier op het forum even zoekt op Widevine, dan vind je wel alle info voor het werkend maken op Raspberry Pi. Zie ook de tip "een ander platform uitgeprobeerd nl Kodi op OSMC" Alleen is er een openstaand probleem gemeld en werkt Retrospect op dit moment alleen goed op Android. Zie verder de link voor tijdelijke oplossingen, of wacht tot het probleem is opgelost.
@Verdi48 Ja het lukt bij anderen met Raspberry of LibreElec ook, je hebt echter wel Widevine nodig voor streams van onder andere NPO.
Op aanraden van bas rieter heb ik ipv Kodi op LibreElec een ander platform uitgeprobeerd nl Kodi op OSMC en daar dan de Retropsect geïnstalleerd. Nu lukt het mij wel om bij alle belgische zenders LIVE TV te kijken en nu werkt Retrospect prima, m.a.w. probleem opgelost!
En... ook dank aan B. web!
 
Laatst bewerkt:
@Henk Broeks Als je hier op het forum even zoekt op Widevine, dan vind je wel alle info voor het werkend maken op Raspberry Pi. Zie ook de tip "een ander platform uitgeprobeerd nl Kodi op OSMC" Alleen is er een openstaand probleem gemeld en werkt Retrospect op dit moment alleen goed op Android. Zie verder de link voor tijdelijke oplossingen, of wacht tot het probleem is opgelost.

Klopt helemaal het heeft perfect gewerkt op mijn raspberry zeker 3 maanden.
Even weer afwachten.
Gaat zeker wel weer goed komen.
 
  • Like
Reacties: B. web
Ik had Widevine al geinstalleert op W10, en vd week werkte de NPO even 2 dagen niet.
En zo uit het niets kreeg ik een updatemelding voor Widevine, uitgevoerd, en het werkte allemaal direct weer.
Als je nu Naar de instellingen gaat van Retrospect, staat er bij Algemeen >>>> het veld in, daar staat ook Installeer Widevine met de Inputstream Helper add-on.
Dit zou je probleem moeten oplossen.
Bij install komt er een waarschuwing, niet te bang zijn en gewoon installeren.

Klopt helemaal het heeft perfect gewerkt op mijn raspberry zeker 3 maanden.
Even weer afwachten.
Gaat zeker wel weer goed komen.
 
  • Like
Reacties: B. web en Lex
Hoe maak je van alle Retrospect instellingen en voorkeuren een backup?
 
Laatst bewerkt:
@Espero Hier staat hoe je met de add-on backup eenvoudig een back-up kan maken van add-ons met instellingen:
Tip voor de volgende keer: als je je shield weer naar de fabrieksinstellingen gooit, even vanuit de Kodi repository de addon “backup” installeren, een backup maken van je complete Kodi, dus eventuele skin, addons, instellingen, en deze verplaatsen met de app x-plore (gratis in de Google play Store) verplaatsen naar een USB stickie, hierna shield naar fabrieksinstellingen, daarna opnieuw Kodi er op zetten, en binnen de verse Kodi alleen de addon “backup” installeren, dan met x-plore de backup van het stickie terug zetten in bijvoorbeeld de map download van de shield, en dan binnen Kodi de addon backup starten, en de backup die in je download map staat selecteren.
Hij zet dan je vertrouwde skin, addons inclusief instellingen terug, scheelt je een hoop instelwerk?
 
  • Like
Reacties: Espero en Arjan E.
X -plore, mmmmm, lijkt me een goede tip

Jep, ter vervanging van es file explorer, maar ik hoef jouw niet meer uit te leggen welke ellende je er allemaal mee kon krijgen?

Bovendien is es file explorer wegens controversie uit de app Store gehaald.

X-plore werkt net ff anders, even een kwartiertje mee worstelen, en dan went het vanzelf??

Succes?
 
  • Like
Reacties: Espero
?
Post automatically merged:

Rest toch nog de vraag hoe ik een copy maak van mijn favorieten om deze ook b.v naar een ander device over te zetten
 
Laatst bewerkt:
@Espero Je favorieten / Bladwijzers gaan ook mee met de eerder genoemde back-up methode. Wil je alleen je favorieten / Bladwijzers dan kan je met de app X-plore zoeken in Android > Data > Kodi > Files > userdata > favourites.xml > en daarvan een kopie maken en plaatsen in de userdata van je andere device.
 
  • Like
Reacties: Espero
@Espero Je favorieten / Bladwijzers gaan ook mee met de eerder genoemde back-up methode. Wil je alleen je favorieten / Bladwijzers dan kan je met de app X-plore zoeken in Android > Data > Kodi > Files > userdata > favourites.xml > en daarvan een kopie maken en plaatsen in de userdata van je andere device.

Ja, dat snap ik, maar ik bedoel dus alleen de favorieten van Retrospect
 
Ok ik gebruik die favorieten nooit. Dat zal dan voor Android staan in Kodi > Userdata Addon_data > plugin.video.retrospect > Favourites. En op staat op welke plek je dat kan vinden voor andere devices.
 
  • Like
Reacties: Espero
Bovenstaande nog nooit gezien, voor welke device zou dit voorbeeld dan zijn?
 
Ik bedoel dus weer met de app X-plore zoeken in Android en voorbeeld is dus ook voor Android. Het staat ook in de genoemde link en daar vind je ook het pad voor Windows en andere devices.
 
  • Like
Reacties: Tommie65
Ook in x-plore geen map met favorieten zichtbaar
Jij hebt toch je favorieten binnen Retrospect opgeslagen? Als je nog geen favorieten opgeslagen hebt binnen Retrospect dan is er geen map. De map wordt pas aangemaakt wanneer je een favoriet opslaat binnen Retrospect. Is misschien ook niet zo eenvoudig te vinden. En zoals ook in de link genoemd staat, is het pad soms verborgen. In X-plore kan je "toon verborgen" aan vinken.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Arjan E.
nieuwste versie van retrospect erop. Buffert vaak en crasht dan

laatste versie Kodi op androidTV (Xiaomi tv box 4k)

meer mensen last van?
 
@Diggler Welke versie en hoe heb je Retrospect er op gezet? Installeren is nu via Kodi Repository. Heb je toch via een zip gedownload, dan kan je proberen helemaal verwijderen en de nieuwe Retrospect via Kodi Repository installeren.
Nu weer eenvoudig installeren van Kodi Repository en ook weer automatisch updates. Installeer van Repository > Kodi Add-on repository > Video Add ons > Retrospect.
You must be registered for see images attach

 
  • Like
Reacties: Lex