Retrospect is terug van weggeweest

@rich-67 Op zich is jou Android versie nog net niet te oud voor Kodi 18. Maar volgens Matt Huisman werkt Kodi Widevine Support op mediaspelers met Android ARM7 / ARM8 en jouw ARM Cortex-A53 wordt dus niet genoemd. Je zou het kunnen testen met de Video Test Streams Add-on. Dat heb je in april al gedaan, maar wat was het resultaat daarvan?


Dus in april heb je geconstateerd dat Widevine bij jouw mediaspeler helaas niet werkt. Voor Widevine streams en Retrospect kan je beter een nieuwe mediaspeler kopen.
Misschien is dat de beste optie wellicht. Welke box heeft goede ervaringen?
 
@rich-67 Als je in ongeveer dezelfde prijsklasse zoekt kan je denken aan een Xiaomi Mi Box S. Te koop bij of iets voordeliger met verzending vanuit Europa bij .
Ben over het algemeen erg te spreken over de Xiaomi Mi Box S
 
  • Like
Reacties: rich-67
En mocht je in de gelukkige omstandigheden verkeren dat een hogere prijsklasse niet bezwaarlijk is:

 
@rich-67 Als je in ongeveer dezelfde prijsklasse zoekt kan je denken aan een Xiaomi Mi Box S. Te koop bij of iets voordeliger met verzending vanuit Europa bij .
Bedankt voor de tips en hulp, top! Ik ga erover nadenken. Vind NPO programma’s toch leuk om terug te kijken zo nu en dan...
Post automatically merged:

En mocht je in de gelukkige omstandigheden verkeren dat een hogere prijsklasse niet bezwaarlijk is:

Bedankt Lex, ik ga alles ns op n rijtje zetten. Bedankt voor de tips en suggesties :)
 
  • Like
Reacties: Lex en B. web
Bedankt Lex, ik ga alles ns op n rijtje zetten. Bedankt voor de tips en suggesties :)
Graag gedaan ? Mocht je iets zoeken voor uitsluitend NPO-START dan is de tip van B.web aan te bevelen. De Nvidia Shield is de absolute top maar wat overkill voor alleen dit doel.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1572727618167.jpg
    FB_IMG_1572727618167.jpg
    180,8 KB · Weergaven: 27
  • Like
Reacties: mrmiyagi en B. web
Na de laatste update is mijn gehele voorkeur als bekeken markering verdwenen, iemand een tip om dit te voorkomen op Android box?
 
Hallo,

Ik heb al sinds enkele maanden een probleem met rtl xl via retrospect. Elke uitzending die ik daar probeer te kijken geeft alleen maar zwart beeld. De uitzending start direct, geluid loopt ook gewoon, maar geen beeld te krijgen. Dit is al bij meerdere versies van retrospect zo geweest. Aangezien ik niet zoveel gebruik maak van rtl xl heb ik er nooit verder aandacht aan besteed, maar wil toch nu enkele programma's bekijken.

Alle andere geven geen enkel probleem, NPO, kijk, veronica, regionaal. Alles werkt prima. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Groetjes
 
RTL XL via Retrospect werkt gewoon. Welke Retrospect versie en wat voor een mediaspeler heb je? Een keer oude verwijderen en nieuw uit repository er op zetten:
@Diggler Welke versie en hoe heb je Retrospect er op gezet? Installeren is nu via Kodi Repository. Heb je toch via een zip gedownload, dan kan je proberen helemaal verwijderen en de nieuwe Retrospect via Kodi Repository installeren.
Dat is goed nieuws. Nu weer eenvoudig installeren van Kodi Repository en ook weer automatisch updates. Installeer van Repository > Kodi Add-on repository > Video Add ons > Retrospect.
You must be registered for see images attach

 
  • Like
Reacties: MRmister en Lex
Heel vreemd, maar het lukt niet. Ik heb altijd via zip geinstalleerd. Ik heb hem helemaal verwijderd en nu via repository de laatste versie geinstalleerd op Leia 18.4 op mijn H96 pro+.. Het probleem blijft precies hetzelfde.
 
@braveheart Bij verwijderen add-ons blijven vaak restanten / vervuiling over. Retrospect nogmaals volledig verwijderen, inclusief alle mapjes en het Retrospect profile. Daarvoor kan je de app gebruiken. Waar die mapjes en restanten staan vind je hier onderaan de pagina: Daarna Retrospect opnieuw installeren via Kodi Repository.
 
  • Like
Reacties: braveheart
Hartelijk dank B.web. Ik heb precies de stappen zo uitgevoerd als jij zei en alles werkt weer.
Ik heb het ook weleens gehad dan gaat kodi er gewoon helrmaal af omdat waarschijnlijk toch vervuiling op getreden is.
Verse instal is paar minuten werk ?
 
Een paar dagen geleden merkte ik dat vrtnu niet meer volledig werkt in retrospect, pas vandaag ben ik eens naar github gaan kijken, en kijk aan, bas heeft al een oplossing voor ons.

Dit kan nu manueel, maar zal ergens deze week ook met een update verholpen worden
 
Iedere keer is er een probleem om regionaal omroep Gelderland te ontvangen. Omroep Gelderland zegt dat het bij de provider ligt en de provider zegt dat het aan retrospect ligt. Maar al met al kom ik geen millimeter verder. Hoe moet ik nu hier mee aan?
 
Ik heb eens getest, en ook in de hanssettings addon doet oproep Gelderland het niet bij mij. En op krijg ik ook geen livestream. Lijkt me dus aan omroep Gelderland te liggen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
na een nieuwe plugin zipfile ontvangen te hebben van Bas Rieter: kan ik vanmorgen Omroep Gelderland weer ontvangen, ogenschijnlijk lag het dus toch aan de plugin voor retrospect. Hier ben ik in ieder geval erg blij mee en dank degene die dat voor mekaar gemaakt heeft
 
Na de laatste update weer al mijn markeringen van gezien kwijt in Kodi map favorieten , geen idee hoe dit simpel is te herstellen...
 
Ik ben een absolute beginner met kodi en retrospect.
Tot voor enkele weken hadden we zelfs enkel een 17" CRT, dit om even te kaderen hoeveel ervaring ik heb met kodi. ?

Ik heb nu een RPi 3 aan onze TV hangen met Kodi erop.
Eerst kon ik er niet veel mee aanvangen, maar dan ontdekte ik dat Retrospect héél wat content kan aanleveren die anders niet beschikbaar is. Super aanwinst dus.
Alleen...
Ik kijk er enkel SBS (BE) programma's mee, de rest doe ik meestal via tablet naar chromecast.
Die SBS programma's lukken, maar tijdens de uitzending is het elke 5 minuten ongeveer een freeze. Het geluid loopt door, maar het beeld blijft zo'n 5 seconden hangen.
Ik ben vrij zeker dat het niet aan de verbinding ligt, want via andere methodes heb ik dit niet. Is dit iets dat ik kan oplossen of is het probleem elders en niet door mij op te lossen?

Alvast bedankt!