Retrospect probleem met o.a. RTL en SBS

Maxtigger

Forumlid
8 mrt 2017
21
10
6
58
Ik heb een Eminent EM7580 welke draait op openelec en kodi. Recent had ik problemen met Retrospect (zie ander topic), maar het is uiteindelijk gelukt en vandaag via rieter.net de nieuwste versie Retrosect geinstalleerd. NPO start werkt prima, maar bij o.a. RTL en SBS valt het mij op dat weliswaar alle uitzendingen zichtbaar zijn, maar zodra ik er een wil opstarten bevriest het beeld en start de eminent na een seconde of 10 opnieuw op. En dit steeds weer. Iemand bekend met dit probleem en een idee of en wat eraan te doen is ?

Het zou te maken kunnen hebben met Widevine. "You need Widevine and the Inputstream Adaptive add-on for most of the channels now." "In order to play Widevine DRM files you will need to have the Google Widevine libraries installed. Android based devices have this as a native component." Op Android mediaspelers is Widevine al aanwezig. Jouw mediaspeler en Raspberry Pi hebben LibreElec. Ik weet niet of dit ook mogelijk is bij een EM7580 en er staat bij Op Eigen Risico "install Widevine (at your own risk)." Lees dit maar eens door:

Dat zou inderdaad kunnen. Als dat klopt is er geen oplossing ben ik bang, want ik lees op meerdere plaatsen dat Kodi 17 widevine niet meer ondersteunt, en daar draait mijn eminent op (17.6 Krypton). Ik zou niet weten hoe ik dat kan ondervangen.

Jouw conclusie is denk ik niet juist. Ik gebruik zelf ook Kodi 17.6 en heb dit probleem immers ook niet. Verschil is dat bij Android mediaspelers Widevine reeds aanwezig is en bij Raspberry Pi en LibreElec nog niet. Kodi 17.6 is de huidige stabiele versie en die wordt nu juist geadviseerd: "Ok, first install Kodi 17.6, as that is the latest stable." ... "Then you can use the InputStream Adaptive Helper add-on to install Widevine"
You must be registered for see images attach

Zie ook:
Hier ook maar even melden ik heb nu beta37 erop staan en de widevine met de inputstream helper geinstalleerd dat leek het laatste zetje te zijn. Kan de streams dus op mijn box van rtl4 in HD weer bekijken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, duidelijk. Kan heel goed zo zijn, ik heb tot vorige week ook probleemloos gedraaid. Pas nadat ik de versie Retrospect heb vervangen is het gedoe begonnen. En ik draai inderdaad ook op 17.6. Ken je toevallig een repository of add-on voor widevine ?

• Like
Reacties: B. web
Ik heb hierboven het plaatje geplakt en daar zie je hoe je het kan installeren via de instellingen van Retrospect. Als dat voor jouw niet werkt kan je hier kijken.

Dank je, maar dat plaatje had ik al gevonden en uiteraard geprobeerd. Dan komt hij met de foitmelding dat widevine niet kan worden geinstalleerd. Ik ga er vanuit dat hij hem niet kan vinden, vandaar mijn verzoek of er een repo is waar dit inzit. Ook de andere genoemde draad heb ik reeds doorlopen en geprobeerd, maar zonder succes helaas. Dus ik ben met je eens dat het zou moeten kunnen werken want dat heeft het immers ook gedaan, maar hoe..? Het zit vast in iets simpels, maar om dat te vinden...