Review H96 Max 4/64

jovo1963

Donateur
27 sep 2017
91
50
6
58
Vorige week ook de H96 max 4/64 mogen ontvangen, inderdaad veel plastic en zeer slechte koeling, werd behoorlijk warm....op advies van sommige forumleden heb ik maar een koeler aangebracht, de onderzijde vd box is eenvoudig te verwijderen, heb het roostertje eruit gehaald en de koeler van 5 volt ( via de usb ) er op gemonteerd, en dat werkt uitstekend.

De voor geïnstalleerde Kodi heb ik eraf gehaald, deze liep veel vast, vooral bij het afsluiten zelf.....nu gebruik ik WBMC, geen enkel probleem meer, loopt heel soepel.
Heb mn configuratie zo eenvoudig mogelijk gehouden, geen poespas van veel addons, momenteel staat er exodus redux op met real debrid, en ben versteld wat dit kastje kan, gisteren Gladiator in 4K gekeken, geen enkele hapering...geweldig.

Kortom: het is een goed boxje, extra koeling is niet overbodig.....over de kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen, hiermee doel ik op de hardware enz, maar dat zal de tijd leren.

Ps. Andre bedankt voor de tip mbt deze box, ook geen inklaring betaald?
 
in 2016 kocht ik de orginele H96 max met de Rockchip 3399 voor 116 euro, en ik kocht er gelijk 2.
Ze zijn nu nog steeds 113 euro, maar alleen maar problemen met uitvallen, maar ook andere problemen in de firmware.
Ik heb wel Android 6 die wel goed is, maar ik heb ze met het plastic er nog omheen in de kast gegooid, en een maand later een Nvidia Shield gekocht.
Daarna wel allemaal verschillende H96 maxen gekocht, en het was allemaal 3x niks tot de laatste.

De H96 4/64 was de laatste die ik kocht in een Preorder bij #Banggood.
De nieuwste chip 3318, 4G Ram,64G rom, Android 9 Android Tv Os met open playstore en er zit Netflix Hd op.
Ik kocht eerst een 2/16 kastje van dit type omdat ik al aardig wat geld kwijt was aan die maxen, zeg maar gerust de MAX prijs #LOL
Dit kastje 2/16 heeft Anita in gebruik voor haar Android spellen op haar monitor waar meerdere apparaten op kunnen waaronder ook haar Windows pc.

De 4/64 was voor mij een feit.
De 2/16 versie was eerder verkrijgbaar voor toen (18 euro !!!), dat kon ik niet laten schieten.
Als de 2/16 goed zou zijn, dan zouden de andere 4/32 en 4/64 gelijk met alleen wat meer opslag en Ram, maar wel dezelfde Firmware rom net zo goed moet draaien.
Idd Kodi moet je gelijk verwijderen, een hoop oude rotzooi en Tv addons brrrrr en vel onobenullige Tv apps.
Ik heb er nu de Red Wizard Kodi build in Aeon nox opstaan, en heb nergens geen last van (Ook met Rdb).
Het vastlopen met de Kodi die erop stond kwam omdat veel afhankelijkheden niet meer werkte/of maar half, en addons die 3 jaar oud waren.
Ik zeg, een prima box voor die 35 euro (koelen is altijd verstandig met plastic mediaboxjes.
De warmte kan nagenoeg nergens heen.
Kodi vernieuwen bij aankomst en gaan!!!

Ik hoop dat iedereen tevreden is met zijn H96 voor die 35 euro (4/64 android 9), ik in ieder geval wel, en dat aanpassen is niet het grootste probleem, zolang de werking maar goed is.


Je hebt een voordeel met dit kastje dat het een open playstore voor een Android Tv is, en daardoor ook WBMC te downloaden.
Persoonlijk vind ik dat ook een betere (kodi), en loopt soepeler.
Er staat veel onzin op het kastje, maar met de bezem er doorheen en gekoeld werkt het als een trein.
Ik koel mijn kastjes allemaal, vaak met 12 volt ventilator, maar ook wel met 5 volt.
het is maar net wat ik voor handen heb.
5 volt voor 2,15 per stuk 4 bij 4cm en 0,5cm hoog.
Paar rubber voetjes van 1 of 1,5 cm eronder,en de koeler staat vrij en heeft airflow.
Alles werkt op dit kastje.
klein minpuntje, wel Wifi 2.4 en 5g ,maar geen 1000Mb lan, maar 100Mb op zijn lanpoort.
De prestaties zijn prima, ik gebruik de eerste box (de 2/16) al 2 maanden inmiddels.
Gisteren de 4/64 aangesloten en ook prima uietraard.


@jovo1963 heb voor je review van de Max maar een nieuwe topic aanmaakt.
André zijn liefdesverklaring voor de 4/64 geeft zoveel extra posts dat dit wel te rechtvaardigen is ?
 
Laatst bewerkt:
Vorige week ook de H96 max 4/64 mogen ontvangen, inderdaad veel plastic en zeer slechte koeling, werd behoorlijk warm....op advies van sommige forumleden heb ik maar een koeler aangebracht, de onderzijde vd box is eenvoudig te verwijderen, heb het roostertje eruit gehaald en de koeler van 5 volt ( via de usb ) er op gemonteerd, en dat werkt uitstekend.

De voor geïnstalleerde Kodi heb ik eraf gehaald, deze liep veel vast, vooral bij het afsluiten zelf.....nu gebruik ik WBMC, geen enkel probleem meer, loopt heel soepel.
Heb mn configuratie zo eenvoudig mogelijk gehouden, geen poespas van veel addons, momenteel staat er exodus redux op met real debrid, en ben versteld wat dit kastje kan, gisteren Gladiator in 4K gekeken, geen enkele hapering...geweldig.

Kortom: het is een goed boxje, extra koeling is niet overbodig.....over de kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen, hiermee doel ik op de hardware enz, maar dat zal de tijd leren.

Ps. Andre bedankt voor de tip mbt deze box, ook geen inklaring betaald?
Goedemiddag jovo 1963
Ik heb twee vraagjes:

1e het verwijderen van het rooster van de H96 max is dat een kwestie van opwippen met 2 kleine schroevendraaiers (of zit de print vast geschroefd op dat rooster) of kan je alles laten zitten en de H96 max gewoon boven op de koeler zetten ik begrijp dat hij dan minder koelt maar heb bij ali een usb koeler 2000 rpm gekocht waar je hem in principe boven op kan zetten is dat voldoende graag uw advies.(misschien kan je er een foto van plaatsen)

2e het WBMC (Kodi) is dat de download uit de google play store versie leia 18.1 of is er ook de nieuwe leia 18.3

Ps André jij ook bedankt voor de tip en jovo 1963 alvast bedankt voor de antwoorden
 
Laatst bewerkt:
Hoi tommie65,

1: het rooster kun je inderdaad los klikken, de printplaat zit hier niet aan vast.
Als eenmaal het onderplaatje los is kun je het rooster eruit knippen ca 4x4 cm, heb de koeler hierop geplakt met wat snellijm.


2: WBMC is gewoon te downloaden in google play.
 
Hoi tommie65,

1: het rooster kun je inderdaad los klikken, de printplaat zit hier niet aan vast.
Als eenmaal het onderplaatje los is kun je het rooster eruit knippen ca 4x4 cm, heb de koeler hierop geplakt met wat snellijm.


2: WBMC is gewoon te downloaden in google play.
Hartelijk dank voor de informatie
 
Deze box is een Android Tv.
Los van het feit of WBMC in de playstore (ook bij de normale Android in de Playstore staat)

Hoi tommie65,

1: het rooster kun je inderdaad los klikken, de printplaat zit hier niet aan vast.
Als eenmaal het onderplaatje los is kun je het rooster eruit knippen ca 4x4 cm, heb de koeler hierop geplakt met wat snellijm.


2: WBMC is gewoon te downloaden in google play.
Post automatically merged:

Het is helemaal NIET nodig om er roosters uit te halen.
Gewoon je kastje op die grote koeler, en in de 4 hoekjes van de fan 4 pootje maken zodat hij niet zo op tafel,kast/muur hangst/staat.
Zo behoud je airflow (ofwel de warme lucht kan weg)
Je kan ook altijd de fan weer lossnijden van de box.
Een lijmpistooltje van de Action kost 7 euro.
Ik ga hier verder niet meer op in nu, men zoekt het maar uit hoe men koelt, voor mij part gaat men de hele dag voor de box zitten blazen..
Ik lijm de vetilator op 4 puntjes in het midden van iedere kant (Voor,achter,links,rechts) aan het mediaboxje vast met een lijmpistool.
4 voetjes onder de hoeken van de ventilator vastlijmen, en hij staat op zijn pootje.
Adapter of Usb kabel aan een ventilator maken met alleen + en - kan toch niet zo lastig zijn.
Vergeet de multimeter niet.
Het inbouwen van een 4 bij 4cm Fan is een ander verhaal als de ventilator die jij koopt.
Dat heeft wat meer kennis nodig en is een nog beter manier, maar niet echt noodzakelijk.
Je moet niet zomaar gaan breken als je er niet zeker van bent.!




Goedemiddag jovo 1963
Ik heb twee vraagjes:

1e het verwijderen van het rooster van de H96 max is dat een kwestie van opwippen met 2 kleine schroevendraaiers (of zit de print vast geschroefd op dat rooster) of kan je alles laten zitten en de H96 max gewoon boven op de koeler zetten ik begrijp dat hij dan minder koelt maar heb bij ali een usb koeler 2000 rpm gekocht waar je hem in principe boven op kan zetten is dat voldoende graag uw advies.(misschien kan je er een foto van plaatsen)

2e het WBMC (Kodi) is dat de download uit de google play store versie leia 18.1 of is er ook de nieuwe leia 18.3

Ps André jij ook bedankt voor de tip en jovo 1963 alvast bedankt voor de antwoorden
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zeer teverden over deze box echter 1 ding ligt het aan mij of is het normaal dat je steeds het volume moet instellen(staat dan zacht) als de box helemaal uit is geweest misschien zie ik iets over het hoofd dan hoor ik het graag ;)
 
Dat klopt, hier het zelfde met het volume.....Heb gekeken bij de instellingen maar heb niet kunnen vinden.
Nu we toch bezig zijn....als ik de box uitschakel, dan blijft er spanning op mn USB poort staan, de fan blijft dan draaien, heb maar een schakelaartje tussen de voedingsdraad gemonteerd.
Maar goed...verder prima boxje.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Voor het bedrag zeker een leuk boxje.
Deze is ook leuk en verzending vanuit Frankrijk (geen inklaring!!) :
Gebruik anders voor je koeling de Usb poort van je Tv.
Of bestel deze klikschaklaar, er zijn goedkopere van 0,60cent, maar dat zijn geen klikschakelaars :
Mijn laptop heeft ook 1 Usb poort waar spanning op blijft staan, dat is niet ongewoon (Acer Aspire i5 Quart core 32G Ram ddr4)
Je doet er weinig aan, maar het is zeker geen gebrek, net zo min als het geluid op deze H96 mediabox.
Ik had het ook liever anders gehad, maar spijt van deze aankoop+cooler die je eigenlijk op iedere plastic box moet gebruiken, vind ik absoluut goed en niet duur.
Mooie playstore !! en kodi draait vloeiend. (WBMC)

En aangaande de volume, hij zet hem bij uit/aanschakelen op de basis volume instelling.
Ik heb er geen last van, en is niet in te stellen, ik doe het wel, maar dan via de soundbar.
Mijn Soundbar doet hetzelfde.
Ik heb hem bijvoorbeeld op stand 6 staan, zodra ik hem uit en aanschakel, staat hij standaard op 2. (Phillips)
Eerlijk is eerlijk, deze box scoort niet slecht, ik ga nu die andere proberen, meer daarover meer zodra ik hem binnen heb.
Einde vh jaar gaan er via de sponsoring weer een paar weg via prijsvragen.
Ik kan er geen 27 zelf houden, en allen zijn vooraf voorzichtig getest, daarna terug in de doos!

Dat klopt, hier het zelfde met het volume.....Heb gekeken bij de instellingen maar heb niet kunnen vinden.
Nu we toch bezig zijn....als ik de box uitschakel, dan blijft er spanning op mn USB poort staan, de fan blijft dan draaien, heb maar een schakelaartje tussen de voedingsdraad gemonteerd.
Maar goed...verder prima boxje.
 
Laatst bewerkt:
Volume reset en spanningshoudende usb poort hoort waarschijnlijk zo.
Ik had wel graag gezien dat het op de display zichtbaar zou zijn als hij aan stond.
 
heb nu ook de H96 max binnen, maar ik kan die voorgebakken kodi er niet af krijgen, zelfs updaten wil niet, kan iemand mij vertellen hoe ik die RKMC ( voorgebakken kodi) eraf kan gooien ?
 
heb nu ook de H96 max binnen, maar ik kan die voorgebakken kodi er niet af krijgen, zelfs updaten wil niet, kan iemand mij vertellen hoe ik die RKMC ( voorgebakken kodi) eraf kan gooien ?
Ik heb het als volgt gedaan naar instellingen dan naar apps daar RKMC zoeken en dan verwijderen dan naar de play store gaan en kodi 18.3 leia installeren
 
  • Like
Reacties: anita 51
De meeste zijn ook wel goed gegaan hoor.
Er zijn een paar pechgevalletjes bij, maar ik heb nu 5 verschillende roms voor deze box om te flashen.
iig goed om te horen dat het daar goed is gegaan, hopelijk heb je hem wel gekoeld staan, want ze worden wel warm.
Die koeltafeltjes van AliExpress zijn absuluut hun geld waard.


dankzij Andre19721972 de 4/64 box in 1 keer spelend gekregen,toppie.
 
  • Geweldig
Reacties: anita 51
De meeste zijn ook wel goed gegaan hoor.
Er zijn een paar pechgevalletjes bij, maar ik heb nu 5 verschillende roms voor deze box om te flashen.
iig goed om te horen dat het daar goed is gegaan, hopelijk heb je hem wel gekoeld staan, want ze worden wel warm.
Die koeltafeltjes van AliExpress zijn absuluut hun geld waard.
Welk koeltafel bedoel je,gaarne link.
 


koeltafel en regelaar als je wilt wij hebben de 2000 rpm ventilator.
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Reacties: Andre19721972
Louis heeft contact via de mail gehad en heeft zijn H96 max met de dropbox link succesvol geflasht, en Leon liet via Facebook weten dat het ook daar gelukt is.
Dat zijn de betere berichten.

Sensda Electronics is een goede winkel, hij komt niet in onderdelen maar opgebouwd bij je aan in een goed verpakt doosje.
Plug and play koeltafetje voor 6,49 euro (Verzending max 15 dagen)

Welk koeltafel bedoel je,gaarne link.
Post automatically merged:

Begrijpelijk hoor Lex, Ik ben al lang blij dat het voor de forumleden is ogelost nu.
Wie moeite heeft kan me benaderen, dan help ik uiteraard.
Soms dan kan ik wel geiriteerd raken als die winkels niet meewerken
De firmware staat in het juiste topic, en ik heb direct alle linken nagelopen daar.
Alle linken kloppen, ik moet alleen weer eens een zooitje bijplaatsen van die IMG files die ik heb.
Ik heb ze allemaal zelf gebruikt voor mensen, en weet dus dat die allen goed zijn.

Maar even een nieuwe topic aangemaakt voor deze 12 berichten aangezien ze weinig te doen hadden met de review van de H96 Max 4/64.
 
Laatst bewerkt:
En de laatste 5 posts retour naar deze topic verplaatst!
Is niet erg hoor ...Iedereen moet werken voor zijn salaris ?
 
  • Grappig
Reacties: Andre19721972