Review: v88 Kodi Android TV Box

Eric Hebs

Expert
2 mei 2016
1.043
633
216
Mediaplayers zien we steeds meer voorbij komen en in Nederland is er via de winkels (vooral online) best veel te krijgen. Alleen zijn de prijzen vaak richting de €100, dus dat moet veel goedkoper kunenn. Nou, dat is ook zo. Neem bijvoorbeeld deze V88 TV-Box van Scishion. Dit is een volwaardige Mediaplayer die draait op Android 5.1. Samengevat kan zo’n Mediaplayer eigenlijk alles afspelen wat jij wilt, films, series, muziek, foto’s en ga zo nog maar even door. Dit komt ook omdat Android erop staat, wat nogal wat mogelijkheden geeft. Daarnaast is het natuurlijk fijn dat deze Mediaplayer direct aan de TV wordt gekoppeld, dus je hebt gewoon op een groot beeld een extra computer / smartphone hangen.
Het wordt helemaal leuk doordat KODI standaard is geïnstalleerd op deze Mediaplayer. KODI geeft de mogelijkheid om direct (zonder apart te hoeven downloaden) films en series af te spelen, eventueel zelfs met Nederlandse ondertiteling als je dat wilt … Dat is ook de reden dat de Mediaplayer zo bekend zijn geworden.

You must be registered for see images

Specificaties:
– Android 5.1 incl. Google Play Store
– Quad-Core Processor @1.5GHz van Rockchip (RK3229)
– 1GB geheugen / 8 GB opslag (meer dan voldoende om KODI goed te laten werken)
– Opslag uitbreidbaar door MicroSD of USB Stick- Ondersteund alle talen (incl. NL)
– WIFI
– HDMI-aansluiting / LAN-aansluiting / 4x USB / SPDIF / AV
– Afstandsbediening meegeleverd
– HDMI-kabel meegeleverd

Voordelen:
Er zijn paar grote voordelen te benoemen als het gaat om deze Android Mediaplayer:- Android 5.1 incl. Google Play Store geeft de toegang tot duizenden Apps.
– Door KODI kun je alles kijken wat je kunt bedenken met één druk op de knop!
– Met KODI Addons nog veel meer mogelijkheden!!
– Mooie en easy-2-use interface, zodat je makkelijk de TV-Box kunt bedienen.
– Volledig geleverd met alle nodige accessoires.
– Snel genoeg om met gemak FullHD content af te spelen (zeker via LAN).
– Aansluiten en direct klaar om mee aan de slag te gaan.

Nadelen:
Je kunt het geen nadeel noemen, maar toch wel even het benoemen waard.
Deze Mediaplayer is meer dan snel genoeg om FullHD / 4K content af te spelen. Ik heb wel reacties gehad dat het beeld gaat stotteren. Bij navraag blijkt dan dat de Mediaplayer via WIFI is aangesloten op het internet / netwerk en niet via de kabel (LAN). Dit ligt niet aan de mediaplayer, maar aan de gebruikte verbindingen. Mijn ervaring is toch dat bekabeld een stuk sneller en stabieler is dan WIFI. Daarom is het dus aan te bevelen deze Mediaplayer (en ook alle andere Mediaplayers) aan te sluiten via een netwerkkabel!
Nog één punt om te benoemen is het ontbreken van een AAN/UIT knop. dit kan wel via Android erin gezet worden, maar dus niet een fysieke knop.

Samenvatting:
Dit is een Mediaplayer die met gemak jou voor vele uren kan vermaken. Dit via de Android omgeving en de aanwezigheid van de Google Play Store. Hier gaat de wereld aan games en apps open om lekker groot op de TV te kunnen spelen of gebruiken. Denk hierbij aan Angry Birds of Candy Crush, maar ook aan de Apps zoals Netflix, KrantenApps, nieuwsApps en ga zo maar door. De rest van de tijd kun je zeker kwijt met KODI en de beschikbaarheid van alle films en series, waar je dus geen abonnement voor nodig hebt … Er zijn heel veel extra add-ons te installeren in KODI, maar daarvoor verwijs ik je graag naar Google. Je kunt hierbij denken aan live sport, nieuwste films, tekenfilms, maar ook aan de adult content…

Voor de prijs voor deze box kun je het haast niet meer laten ….

Er bestaat ook een Plus en tegenwoordig zelfs een Turbo versie welke ik spoedig ook hoop te reviewen en natuurlijk weer een forumlid mee blij kan maken tegen inkoopprijs, houd dus onze forum marktplaats in de gaten.


You must be registered for see images
 
Sinds gisteren wil ik mijn v88 media box aansluiten op mijn tv, maar volgens mij staat kodi niet geinstalleerd. Ik heb mij aangemeld met wifi en wat ik ook aanklik, er komt niets.
Ik weet niet meer waar ik op geklikt heb, maar dan zie ik wel dat boven Kodi de melding 'Gedownload' staat en daarnaast 'Word uitgevoerd'.
Wil dit zeggen dat Kodi aan het downloaden is, dus er nog niet opstaat? En zo ja, hoe lang duurt dit proces, want het lijkt alsof er niets gebeurd of het duurt heel lang.
Of staat het wel standaard geinstalleerd en doe ik iets verkeerd?
Alvast bedankt,
Daan76
 
Lijkt me een hele goede box alleen zoek ik een abonnement waar je mee kan terugkijken of een box waar je mee kan opnemen. Heb je een tip?
 
@Ivo.H mag emulator in windows 10 ? ken wel stb emulators maar die zijn te nep om uberhaupt siptv's portal te gebruiken, net zoals die formuler dozen zijn android met mag emu, te duur en te nep lol

Hey maareh kodi kan ook gewoon opnemen hoor
 
Mmm ok ik vond 5.99 niet duur voor een mag emulator voor Android.
Ben misschien nog van de oude stempel wat betreft 1 programma voor alles..
Is je door experimenteren kodi afschiet kijk je zwart. nu kan ik omschakelen naar extern iptv programma en kan het gezin tv kijken. En ik kan als iedereen slaapt kodi fixen
 
ja maar stb emu levert je wel bans op , siptv detects ook dat je emu hebt en ben je mooi je gekocht activatie kwijt
 
leuke box voor heel weinig, alles werkt naar behoren en ook met een proef abbo voor iptv geen problemen, 1 ding wat ik nog niet voor elkaar krijg is het afspelen van 3d film.
Deze stream ik vanaf lokaal netwerk (mkv sbs formaat) maar tv die 3d aankan (phillips) herkent het niet en handmatig omschakelen via de tv naar 3d sbs geeft nog steeds 2 beelden naast elkaar ipv 3d.
Zou wel heel toevallig zijn dat iemand deze box met 3d heeft uitgeprobeerd maar als er andere ervaringen zijn lees ik het graag ;)
 
leuke box voor heel weinig, alles werkt naar behoren en ook met een proef abbo voor iptv geen problemen, 1 ding wat ik nog niet voor elkaar krijg is het afspelen van 3d film.
Deze stream ik vanaf lokaal netwerk (mkv sbs formaat) maar tv die 3d aankan (phillips) herkent het niet en handmatig omschakelen via de tv naar 3d sbs geeft nog steeds 2 beelden naast elkaar ipv 3d.
Zou wel heel toevallig zijn dat iemand deze box met 3d heeft uitgeprobeerd maar als er andere ervaringen zijn lees ik het graag ;)

3D werkt zoals op de meeste boxen alleen als het een Side by Side 3d rip is.
 
Ik heb met de v88 Turbo (zie mijn andere review) 3D SBS kunnen kijken met aktieve bril op een samsung smart tv.

v88 standaard model kan dat wellicht ook maar die heb ik na een dag reviewen toen al weer weggedaan dus niet getest daarop
 
Ik heb met de v88 Turbo (zie mijn andere review) 3D SBS kunnen kijken met aktieve bril op een samsung smart tv.

v88 standaard model kan dat wellicht ook maar die heb ik na een dag reviewen toen al weer weggedaan dus niet getest daarop
V88 werkt perfect met side bij side.
Reken werk komt van de tv.