[Review] Xiaomi 4K Mi Box

Ik dacht laat ik nu eens gewoon naar Spinix luisteren en niet eigenwijs wezen. En wat denk je..... het werkt. Je kunt gewoon de Netflix apk in Aptoide downloaden en installeren. Verrassing: hij installeert naast de bestaande Netflix for Android TV. Downloaden werkt ook en ook het afspelen van een download. Nadeeltje is wel dat het zo te zien geen HD kwaliteit meer is maar dat mag de pret niet drukken. Volladen die Mi Box, in de koffer en mee op wintersport.
 
  • Like
Reacties: seahorse en Spinix
Ik dacht laat ik nu eens gewoon naar Spinix luisteren en niet eigenwijs wezen. En wat denk je..... het werkt. Je kunt gewoon de Netflix apk in Aptoide downloaden en installeren. Verrassing: hij installeert naast de bestaande Netflix for Android TV. Downloaden werkt ook en ook het afspelen van een download. Nadeeltje is wel dat het zo te zien geen HD kwaliteit meer is maar dat mag de pret niet drukken. Volladen die Mi Box, in de koffer en mee op wintersport.
En als je bij de wintersport toch nog wifi hebt kun je altijd nog de gewone Netflix app gebruiken!
Bij de instellingen van Netflix (Die waar je mee downloadt) kun je ook de kwaliteit kiezen van je downloads.

Enjoy, veel plezier op de pistes.
 
  • Like
Reacties: seahorse
En als je bij de wintersport toch nog wifi hebt kun je altijd nog de gewone Netflix app gebruiken!
Bij de instellingen van Netflix (Die waar je mee downloadt) kun je ook de kwaliteit kiezen van je downloads.

Enjoy, veel plezier op de pistes.
Dank. Probleem is alleen dat je in buitenland ander Netflix aanbod hebt en vaak geen NL ondertiteling. Dat nog los van vaak trage wifi daar. Daarom is die downloadfunctie een uitkomst.
 
Ik heb dat zopas eens uitgeprobeerd op mijn "oude" MK808B plus TV stick and daar ook, via Aptoide Netflix geïnstalleerd, kan ik nu downloaden van Netflix :D Fantastisch! De MK808B + kan zo mee in de broekzak :D
(y)
 
Ach nooit aangedacht, heb ik ook op mijn Google tv gezet en nu kan ik 'nagenoeg' alle apps downloaden inclusief nordvnp. :D

Probleem is alleen dat je in buitenland ander Netflix aanbod hebt en vaak geen NL ondertiteling. Dat nog los van vaak trage wifi daar. Daarom is die downloadfunctie een uitkomst.
Je zou een vpn kunnen probere en op Nederlands kunnen zetten en de wifi
...... Tja.... Je kan ook ga skieen:giggle:
 
Hallo allen,

Ik lees hier louter lofuitingen over dit boxje...
Mij lukte het echter niet de NPO Start-App werkend te krijgen!
Installatie via Aptoide tv ging prima maar bij openen van de App crashte die altijd.
Is het bij jullie wél gelukt en zo ja: hoe?
 
Hallo allen,

Ik lees hier louter lofuitingen over dit boxje...
Mij lukte het echter niet de NPO Start-App werkend te krijgen!
Installatie via Aptoide tv ging prima maar bij openen van de App crashte die altijd.
Is het bij jullie wél gelukt en zo ja: hoe?
Ik gebruik de cast functie van mijn telefoon om naar NPO te kijken.
 
Spinix,
Weet jij/kan jij controleren of jouw Mi Box het DolbyDigital+ signaal omzet naar DolbyDigital wanneer dit is aangesloten via de optical out?
Ik wil namelijk graag overstappen naar een box met support voor Netflix HD (1080P) streamen en DD+ naar DD 5.1 kan omzetten.
Alvast bedankt voor je reactie!
Dag Spinix,
weet jij hoe ik pair moet gebruiken als kodi dit vraagt met een Mi Box. Via de laptop is dit geen probleem, dan ga ik gewoon naar internet.
Ik hoor het graag van je.
 
Dag Spinix,
weet jij hoe ik pair moet gebruiken als kodi dit vraagt met een Mi Box. Via de laptop is dit geen probleem, dan ga ik gewoon naar internet.
Ik hoor het graag van je.
Misschien heb je er wat aan...... Kodi 18 ondersteunt ook Netflix 1080 meen ik.
 
dan ga ik gewoon naar internet
Nou dat kun je gewoon blijven doen want dat maakt geen verschil .
Op je gebruikt dan is dat pair niet meer nodig.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Mijn Mi Box herstart zich op willekeurige momenten. Ik heb al een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan maar dat heeft niks opgelost. Kastje ligt ook mooi vrij op een plank, dus warmte zou het niet echt kunnen zijn.. iemand hier nog een idee? Draai op de laatste updates..
 
Mijn Mi Box herstart zich op willekeurige momenten. Ik heb al een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan maar dat heeft niks opgelost. Kastje ligt ook mooi vrij op een plank, dus warmte zou het niet echt kunnen zijn.. iemand hier nog een idee? Draai op de laatste updates..
Als je hem al eens gereset hebt en verder geen vage apps hebt geïnstalleerd is er denk ik wat kapot in je Mi Box. Je zou hem eens een tijd op een andere TV kunnen proberen, misschien schakelt je TV de Mi Box wel uit door HDMI CEC.

Een ander stopcontact wil soms ook nog wel eens helpen.

Mocht dat alles geen oplossing bieden dan zou ik je Mi Box terug sturen en een nieuwe eisen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou dat kun je gewoon blijven doen want dat maakt geen verschil .
Op je gebruikt dan is dat pair niet meer nodig.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb gebruik gemaakt van real-debrid, maar heb ook gelezen dat je dan de betere kwaliteit van films kwijt bent. Of is dit niet zo.
Het lukt niet om via de laptop te pairen voor Mi Box. pair lukt wel op laptop, maar via Mi Box blijft hij vragen om te pairen.
Ik heb kodi 18 nog niet gezien.
heb je misschien nog tips.
 
Nou dit is nou net bedoeld om een betere kwaliteit te verkrijgen dus dat lijkt me vreemd.
En kodi 18 zal je probleem niet oplossen https://kodi-forum.nl/threads/kodi-v18-leia-alpha-1.6663/#post-63115
Je hebt gelijk v.w.b. de real-debrid. Was in de war met een optie op pair te omzeilen.
Ik blijf het probleem houden met MiBox op moment dat ik TVAD.Me/Pair moet gaat uitvoeren op apparaat. Het lukt mij niet om via MiBox naar een site te gaan waar ik dit kan doen. Als ik het probeer via de Smart TV dan kom ik wel op de site, maar de knop om te activeren laat hij niet zien.
Bij aangaan van een abonnement van real-debrid hoef ik dan niet meer te pairen.
Ik hoor het graag.

PS soms duurt even met reageren, omdat ik niet dagelijks op de PC zit. sorry daarvoor.
 
  • Like
Reacties: Lex
Bij aangaan van een abonnement van real-debrid hoef ik dan niet meer te pairen
Nee ,maar gooi er een paar euro tegenaan voor een maandje dan weet je of dit iets voor je is.
En dat laat reageren valt wel mee hoor :)
 
####De MiBox beschikt over HDMI-CEC je kunt hem dus met de afstandsbediening van je tv bedienen###


Dit heb ik in de eerste post gelezen hoe werkt zoiets,
Ik heb een LG 55inch 4K tv en een Sharp 47inch.
Maar hoe het met een van die afstandsbedieningen werkt vraag ik mij toch wel af.