[Review] Xiaomi 4K Mi Box

iptv werkt goed op de box zoals ook netflix en het spelen van games wat mij tegenvalt is dat het geen ethernetaansluiting heeft alleen wifi dat wel eens stoort ook heeft het maar 1 usb aansluiting, dus heb ik daar een usbhub er tussen gezet met ook een ethernetaansluiting dat werkt veel beter.Voor iptv kijken raad ik aan om de betaalde versie van perfectplayer te downloaden of de gratis versie van progtv en kodi 18 leia alleen te gebruiken voor het kijken van films en series bv met placenta
 
En al binnen?
Ik overweeg deze ook te bestellen.

Yes gisteren binnen gekregen, moest helaas meteen weg.

Heb meteen geüpgrade naar 8.0, ben zelf Android tv al gewend aangezien het beneden op mijn Sony tv staat.

Dit was gewoon een spontane aankoop, zat te twijfelen tussen formuler of mi box.

Reden waarom ik voor geen formuler gekozen heb is omdat ik nu al een Android box heb waarbij ik merk dat er een slecht support is voor updates.

iptv werkt redelijk maar denk dat het meer door mijn televisie op de slaapkamer komt, sportzenders werken wat minder maar als ik de box beneden op mijn 4K tv aansluit loopt alles soepel.

Verder een prima aankoop, design strak, goede afstandsbediening en prima specs
 
Zit hier nu met een boxje met allerlei kuren, wil oa niet meer updaten ed (denk te oud)
Mijn oog viel op dit topic en mijn interesse voor deze Xiaomi werd gewekt.
Ik zag dat het topic in januari 2017 geopend is, deze box is dus al een tijdje op de markt.
Vraag is of deze Xiaomi box een beetje toekomstbestendig is?
 
Ik krijg morgen een usb hub binnen met daarop een ethernet aansluiting dus ik ga het ervaren.
Op het moment dat ik via de chromecast functie van de mibox ziggo sport totaal kijk heb ik geen haperingen.
Welke merken zijn goed voor de mi box voor een USB hub
 


Ik heb vandaag mijn Xiaomi MiBox binnen, ik heb hem uitgepakt en wauw, het was zo verpakt als je een Apple TV zou verwachten. Het aansluiten ging zeer makkelijk en als je hem aandoet krijg je een zeer vriendelijk scherm die je helpt de box te verbinden met de wifi etc.

Het grootste voordeel van de MiBox is dat hij geen Tablet Android bevat zoals 99% van de Android boxen maar Android TV... En JA! Dat werkt echt 100x beter, apps zoals Netflix en Youtube zijn ook speciaal gemaakt voor Android TV en zijn dus veel makkelijker te bedienen.

You must be registered for see images

De MiBox heeft ook 4K en hij werkt dus echt perfect op mijn nieuwe 4K televisie, hij kan zelfs 4K met 60 fps afspelen dus het ziet er echt prachtig uit.

De afstandsbediening
De afstandsbediening wordt verbonden via Bluetooth en je hoeft hem dus niet op je MiBox te richten, dit is vooral makkelijk als je de MiBox achter je tv wilt verstoppen (Wat trouwens niet nodig is, hij ziet er echt gaaf uit)

You must be registered for see images

Het is een simpele afstandsbediening, maar hij ligt super fijn in de hand en hij heeft zelfs VoiceControl, als je dus zegt "Oke Google Wat voor weer wordt het vandaag in Amsterdam" verteld die wat voor weer het wordt met een weer kaart. Er zijn veel meer commando's zo kun je o.a. Youtube of Kodi laten openen.
Het is een leuke toevoeging maar mij zul je het niet vaak zien gebruiken.

Hoe draait Kodi?
Ik heb @Eric Hebs ooit horen zeggen "Kodi op Android draait niet altijd soepel, beter ga je voor Windows" ik zou hem nu ik de Xiaomi Mi Box heb mogen testen echt gelijk geven. Op de goedkopere Android boxjes vind je de zelfde Android als die je op goedkope tablets vindt. Maar Android TV is zoveel beter voor dan de standaard Android. Ook is de hardware er helemaal voor geoptimaliseerd, voor het eerst in tijden heb ik echt weer lekker films en series kunnen kijken via Kodi, het speelt snel af, het werkt snel en het is echt geweldig! Ik ben in jaren niet zo positief geweest over iets.


Plus- en minpunten
You must be registered for see images
Bevat Android TV & is veel beter dan een goedkope Android box zonder Android TV

You must be registered for see images
Luxe, en robuuste uitstraling, zoals ik al zei het is net een Apple tv alleen dan veel goedkoper.

You must be registered for see images
De MiBox beschikt over HDMI-CEC je kunt hem dus met de afstandsbediening van je tv bedienen.

You must be registered for see images
Super fijne en luxe afstandsbediening.

You must be registered for see images
Ideale box voor beginners, je hoeft geen technische kennis te hebben om deze box werkend te krijgen aangezien de Mi Box je helpt.

You must be registered for see images
Beschikt over een ingebouwde casting functie, dit betekend dat je geen dure Chromecast meer nodig hebt om filmpjes van je telefoon naar je tv te streamen. Je kunt zelfs je telefoon scherm casten naar de tv.

You must be registered for see images
In tegenstelling tot de meeste boxen heeft deze box wel 5.1 surround sound!

You must be registered for see images
De Mi Box beschikt niet standaard over een webbrowser, deze kun je ook niet via de Play Store downloaden. Via een is dit echter wel mogelijk.

You must be registered for see images
De Mi Box beschikt niet over een netwerk poort, dit is niet heel erg aangezien de Wifi van de Mi Box beter is dan die je in goedkope Android boxen vindt. Bij mij werkt de Wifi super goed & stabiel. (Mocht je het wel via de netwerk kabel willen, bij de action hebben ze voor minder dan 6 euro een utp naar usb kabel)

You must be registered for see images
8GB opslag wordt soms als te weinig gezien, ik heb hier voldoende aan. Mocht je dit niet hebben kun je de opslagruimte uitbreiden met een USB


Conclusie
Films, series & games werken goed, ook 4k content heeft deze box absoluut geen moeite mee. Je kunt door de ingebouwde cast functie ook dingen vanaf je telefoon door streamen naar de box.


Dit is echt een geweldige box, en nu op dit moment zou ik tegen iedereen zeggen ga niet meer voor de goedkopere boxjes, aangezien je voor het zelfde geld deze box hebt. Ook werkt Android TV zoveel beter dan de tablet Android die je op andere boxen vindt.

Meer informatie en specs van de Mi Box kun je vinden.

You must be registered for see images


Ik blijf deze tutorial updaten om jullie op de hoogte te houden, bedankt voor het lezen!

Gekocht op

Edit:
Inmiddels al bijna een jaar in gebruik en de Xiaomi Mi Box werkt nog steeds perfect!


Mocht je meer USB poorten nodig hebben of gebruik willen maken van UTP:
een attentiepunt dus voor mij...Android en Android TVVV
 
  • Like
Reacties: Regnerus en Spinix
Heb deze box gister ontvangen. Eerste indruk is zeer goed.
Het lukte mij niet om 2 apps uit de Playstore te downloaden (werden niet gevonden).
1 daarvan is de app "Kijk", want zou daar graag Veronica Inside op terugkijken.
Is er een mogelijkheid dit op een of andere manier toch op de box te krijgen?
 
Heb deze box gister ontvangen. Eerste indruk is zeer goed.
Het lukte mij niet om 2 apps uit de Playstore te downloaden (werden niet gevonden).
1 daarvan is de app "Kijk", want zou daar graag Veronica Inside op terugkijken.
Is er een mogelijkheid dit op een of andere manier toch op de box te krijgen?
Andere apps die niet in de Android TV store staan kan je "sideloaden" https://kodi-forum.nl/threads/apps-...shield-xiaomi-mi-box-philips-of-sony-tvs.6316. Programma's terugkijken gaat ook goed via Kodi add-on Retrospect https://kodi-forum.nl/threads/retrospect-installeren.5535/ Zie ook de tips hier: https://kodi-forum.nl/threads/review-xiaomi-4k-mi-box.2134/page-11#post-55891
 
  • Like
Reacties: Rudolf
Was dan wel geen Xiaomi Mi maar mijn bestelling had er enkele weken geleden 10 dagen voor nodig om Nederland te bereiken vanuit China.
 
Was dan wel geen Xiaomi Mi maar mijn bestelling had er enkele weken geleden 10 dagen voor nodig om Nederland te bereiken vanuit China.
Mijn Xiaomi Mi box volgens Gearbest shipped out op 4 September,maar zials eerder vermeld op forum,in de blind gedaan,dus kans dat hij bij douane ligt is groot denk ik.
Shipping Method Belgium Registered staat er wel bij in laatste email
 
En straks wellicht bij dit grootwinkelbedrijf.

 
Ik heb/had ook de MI(s) maar vond het toch behoorlijk tegenvallen, grootste nadeel is wel het ontbreken van een LAN aansluiting. Nu zijn daar wel oplossingen voor maar dat is het toch net niet. Deze box heb ik inmiddels verkocht en verruild voor een Shield welke op het moment van aankoop in de aanbieding was. Prijsverschil was toen niet zo groot.
 


Ik heb vandaag mijn Xiaomi MiBox binnen, ik heb hem uitgepakt en wauw, het was zo verpakt als je een Apple TV zou verwachten. Het aansluiten ging zeer makkelijk en als je hem aandoet krijg je een zeer vriendelijk scherm die je helpt de box te verbinden met de wifi etc.

Het grootste voordeel van de MiBox is dat hij geen Tablet Android bevat zoals 99% van de Android boxen maar Android TV... En JA! Dat werkt echt 100x beter, apps zoals Netflix en Youtube zijn ook speciaal gemaakt voor Android TV en zijn dus veel makkelijker te bedienen.

You must be registered for see images

De MiBox heeft ook 4K en hij werkt dus echt perfect op mijn nieuwe 4K televisie, hij kan zelfs 4K met 60 fps afspelen dus het ziet er echt prachtig uit.

De afstandsbediening
De afstandsbediening wordt verbonden via Bluetooth en je hoeft hem dus niet op je MiBox te richten, dit is vooral makkelijk als je de MiBox achter je tv wilt verstoppen (Wat trouwens niet nodig is, hij ziet er echt gaaf uit)

You must be registered for see images

Het is een simpele afstandsbediening, maar hij ligt super fijn in de hand en hij heeft zelfs VoiceControl, als je dus zegt "Oke Google Wat voor weer wordt het vandaag in Amsterdam" verteld die wat voor weer het wordt met een weer kaart. Er zijn veel meer commando's zo kun je o.a. Youtube of Kodi laten openen.
Het is een leuke toevoeging maar mij zul je het niet vaak zien gebruiken.

Hoe draait Kodi?
Ik heb @Eric Hebs ooit horen zeggen "Kodi op Android draait niet altijd soepel, beter ga je voor Windows" ik zou hem nu ik de Xiaomi Mi Box heb mogen testen echt gelijk geven. Op de goedkopere Android boxjes vind je de zelfde Android als die je op goedkope tablets vindt. Maar Android TV is zoveel beter voor dan de standaard Android. Ook is de hardware er helemaal voor geoptimaliseerd, voor het eerst in tijden heb ik echt weer lekker films en series kunnen kijken via Kodi, het speelt snel af, het werkt snel en het is echt geweldig! Ik ben in jaren niet zo positief geweest over iets.


Plus- en minpunten
You must be registered for see images
Bevat Android TV & is veel beter dan een goedkope Android box zonder Android TV

You must be registered for see images
Luxe, en robuuste uitstraling, zoals ik al zei het is net een Apple tv alleen dan veel goedkoper.

You must be registered for see images
De MiBox beschikt over HDMI-CEC je kunt hem dus met de afstandsbediening van je tv bedienen.

You must be registered for see images
Super fijne en luxe afstandsbediening.

You must be registered for see images
Ideale box voor beginners, je hoeft geen technische kennis te hebben om deze box werkend te krijgen aangezien de Mi Box je helpt.

You must be registered for see images
Beschikt over een ingebouwde casting functie, dit betekend dat je geen dure Chromecast meer nodig hebt om filmpjes van je telefoon naar je tv te streamen. Je kunt zelfs je telefoon scherm casten naar de tv.

You must be registered for see images
In tegenstelling tot de meeste boxen heeft deze box wel 5.1 surround sound!

You must be registered for see images
De Mi Box beschikt niet standaard over een webbrowser, deze kun je ook niet via de Play Store downloaden. Via een is dit echter wel mogelijk.

You must be registered for see images
De Mi Box beschikt niet over een netwerk poort, dit is niet heel erg aangezien de Wifi van de Mi Box beter is dan die je in goedkope Android boxen vindt. Bij mij werkt de Wifi super goed & stabiel. (Mocht je het wel via de netwerk kabel willen, bij de action hebben ze voor minder dan 6 euro een utp naar usb kabel)

You must be registered for see images
8GB opslag wordt soms als te weinig gezien, ik heb hier voldoende aan. Mocht je dit niet hebben kun je de opslagruimte uitbreiden met een USB


Conclusie
Films, series & games werken goed, ook 4k content heeft deze box absoluut geen moeite mee. Je kunt door de ingebouwde cast functie ook dingen vanaf je telefoon door streamen naar de box.


Dit is echt een geweldige box, en nu op dit moment zou ik tegen iedereen zeggen ga niet meer voor de goedkopere boxjes, aangezien je voor het zelfde geld deze box hebt. Ook werkt Android TV zoveel beter dan de tablet Android die je op andere boxen vindt.

Meer informatie en specs van de Mi Box kun je vinden.

You must be registered for see images


Ik blijf deze tutorial updaten om jullie op de hoogte te houden, bedankt voor het lezen!

Gekocht op

Edit:
Inmiddels al bijna een jaar in gebruik en de Xiaomi Mi Box werkt nog steeds perfect!


Mocht je meer USB poorten nodig hebben of gebruik willen maken van UTP:
[/Q
kan je kodi gewoon uit de appstore installeren ?
 
  • Like
Reacties: Rudolf
kan je kodi gewoon uit de appstore installeren ?
Kodi en veel andere apps staan gewoon in de Android TV Google Play store. Je kan daarnaast gewone Android apps halen uit de app store en die apps sideloaden op Android TV. Via de browser Puffin TV kan je apk's downloaden en installeren of vanaf usb stick via X-plore File Manager.