[Review] Xiaomi 4K Mi Box

Ze zijn toch slecht met update’s, denk dat het niet wordt opgelost.
Het wakker worden van de mi als hij een tijdje niet is gebruikt,
Zonder eerst de stroom eraf te halen.
 
Ze zijn toch slecht met update’s, denk dat het niet wordt opgelost.
Het wakker worden van de mi als hij een tijdje niet is gebruikt,
Zonder eerst de stroom eraf te halen.
Dat vind ik ook een nadeel wat erg lang op een oplossing laat wachten.
Ik heb er een stroomblok met schakelaar tussen,maar er zijn ook mensen die de box gewoon 24/7 aan laten.
 
@T-Bob en @mrmiyagi Men is er nog wel mee aan het testen in de bètatestgroep. Op Reddit schreef een bètatester 2 dagen geleden: "Mijn box maakt deel uit van de bètatestgroep. Ze werken er nog steeds aan, inclusief de wake-up bug. De Beta-updates verschijnen ook met behoorlijke frequentie, IMHO, om de andere week, wat redelijk lijkt voor mij."
Edit 22-3-2019: update Build 2550 beschikbaar voor de Xiaomi Mi Box 3
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Inmiddels ook een Xiaomi Mi Box aangeschaft. Via Geekbuying vanwege snelle en douanevrije verzending vanuit de EU. De Xiaomi Mi Box werkt verder prima. Had wel een probleem met de geluidsweergave van Kodi. Bij instellingen geluid onder andere de drempelwaarde pitchcorrectie op 0 zetten blijkt te helpen. AndroidTV heeft wel standaard wat minder mogelijkheden dan de gewone Android. Zodra je een app of apk wil installeren die niet in de AndroidTV store staat heb je een aantal extra apps nodig. Een browser ontbreekt en ik miste de muisfunctie op de afstandsbediening wat ik heb opgelost met Mouse Toggle. Een aantal tips voor apps:
  • X-plore File Manager > Installeren van sideload apps.
  • Puffin TV - Fast Web Browser > browser voor AndroidTV met voice ondersteuning
  • AptoideTV > alternatieve store voor installeren Apps.
  • Sideload Launcher > Voor sideload apps op homescreen.
  • Set Orientation > instelling op Automatic > Portrait apps rechtop zetten in landscape weergeven.
  • Mouse Toggle for Android TV v1.52 > Voor muisfunctie op je afstandsbediening.
Zie ook: Apps sideloaden op Android TV
Waarschijnlijk een open deur maar toch voor de zekerheid : ... Kan je in de instellingen van de MI Box de 'lokatie' instellen en daarmee ook naar de appstore voor dat land overschakelen?
(Ik woon niet in Nederland en moet de Canal Digitaal app installeren, vandaar ..
dit is wat ik hier kan krijgen )
You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
@T-Bob en @mrmiyagi Men is er nog wel mee aan het testen in de bètatestgroep. Op Reddit schreef een bètatester 2 dagen geleden: "Mijn box maakt deel uit van de bètatestgroep. Ze werken er nog steeds aan, inclusief de wake-up bug. De Beta-updates verschijnen ook met behoorlijke frequentie, IMHO, om de andere week, wat redelijk lijkt voor mij."
Edit 22-3-2019: update Build 2550 beschikbaar voor de Xiaomi Mi Box 3
meer als 1 jaar verder en nog niet opgelost, als hij s'avonds heeft aangestaan moet ik hem uittrekken van de stroom anders werkt hij voor geen meter.
 
@T-Bob Na vorige updates heb ik terug fabrieksinstellingen gedaan. Daarna vrijwel geen problemen meer. Wel soms dat je een paar keer op de aan/uit moet drukken.
@WGMaker Dat is de nieuwste Xiaomi Mi Box S, is een prima keuze. De app installeren zal denk ik geen probleem zijn in het buitenland. Wel kan het zijn dat je VPN nodig hebt voor gebruik van bepaalde apps. Maar ik lees ook her en der dat Geo Blocking binnen de EU is afgeschaft.

Je kan ook hier eens kijken voor meer info:
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Via een Nederlands adres moet dit lukken in Spanje volgens de satelliet aanbieder :


Ps.best prijzig die Xiaomi mi voor 82 euro ?
 
  • Like
Reacties: B. web
Netjes na 4 jaar ?

 
Netjes na 4 jaar ?

dat is zeker netjes box bevalt ook nog prima voor de slaapkamer en onder de overkapping
Look for telegram for manual update file.
 
Sinds vandaag bij alle apps als je wilt zoeken nog alleen de mogelijkheid omdat via spraak te doen geen toetsenbord meer mogelijk.
Zwaar irritant met zoeken in bijvoorbeeld netflix of videoland .....
Meer mensen dit fenomeen misschien iets van een update geweest?
Anders box maar eens fabriekresetten ?
 
@mrmiyagi Heb dit probleem nooit gehad. Heb zelf inmiddels niet meer een Mibox 3 maar de Mi Box S. Ik zie wel dat de Gboard App recent een update heeft gehad. Je zou uit de playstore eens kunnen proberen of die wel werkt. Verder kan je bij de instellingen keyboard eens kijken. Zie ook:
You must be registered for see medias
 
Deze box word naar alle tevredenheid nog steeds gebruikt op de slaapkamer staat naast de kpn box zijn werk te doen.
Aha dat gboard viel me dus ook op.
Ik heb het ook nooit eerder aan de hand gehad en nooit iets extra's hoeven installeren.
Maar praten tegen de box ab is niet mijn ding en gaat hem niet worden ?
Ik zal het eens bekijken dankje @B. web ?
 
  • Like
Reacties: B. web
Instellingen-->toetsenbord->toetsenbord beheren->gekozen voor japans en dan springt Nederlands ook aan en kun je teven spraak uitzetten.

Maar dit alles heeft idd gboard van doen dus extra's installeren is niet persee nodig ?
 
  • Like
Reacties: B. web
Goedendag,
Ik heb de app van Foxsports NL via aptoide op mijn Mi Box S geïnstalleerd. Helaas gebeurt er niets als ik de app open. De app staat in instellingen onder systeem apps wat ik raar vind. Iemand een oplossing om het toch werkende te krijgen? Alvast bedankt.
 
  • Like
Reacties: LupusCandidus