Rondje in beeld

Rankman

Nieuwkomer
19 nov 2016
2
0
1
57
hallo,

Ik gebruik kodi 16.1 op een Philips tv met Android versie 5.0
Net nadat ik kodi open verschijnt er een klein cirkeltje rechts midden in het beeld met een plaatje erin van of een app of een foto uit mijn bibliotheek.
Zie bijgevoegd plaatje.

Dit blijft de hele tijd staan en gaat niet meer weg.
Pas nadat ik de stekker uit de tv haal en er weer in stop is het weg totdat ik kodi weer opstart.

Heeft iemand enig idee of dit een instelling is en ik dit uit kan zetten?

Gr,

Robert
 

Bijlagen

  • IMG_0508.JPG
    IMG_0508.JPG
    152,8 KB · Weergaven: 26
Bij instellingen vind je afbeeldingen (in een lijst met video, weer, favourieten etc) , in principe is dat alleen om het in het menu zichtbaar te maken maar goed je kunt daarmee vast experimenteren.

En het is elke keer een ander plaatje ?

En was dit altijd of sinds kort en weet je nog wat je sinds kort hebt geïnstalleerd/gedaan ?

Dit zie je nooooooit in iets anders dan Kodi ?
 
Ik heb het zelfde. Alleen continu, dat rondje is er altijd wat ik ook kijk of doe.
Het plaatje in het rondje veranderd in wat je doet. Ben je in instellingen dat is het een schroeven draaier en hamer.
Kijk je film is het een foto van de film.
Hoe krijg ik t weg?
 
En praten we hier ook over Philips Smart TV ..dan zou je kunnen overwegen hun klantenservice te bellen 0900 202 08 71 ( € 1,- per gesprek )
 
Inderdaad een philips smart tv. Dit lijkt mij eerder toeval dan de oorzaak. Het rondje lijkt wel echt iets dat door de android software oid gerealiseerd wordt.
Maar goed ik sta uiteraard open voor elke suugestie. Wat jij oppert zou t rondje dus weg moeten zijn op een ander merk tv. Dat is iets dat makkelijk te realiseren valt. En ik straks even zal proberen.
Thnx voor je reactie iig.
Zojuist andere tv geprobeerd (geen Philips). Zelfde resultaat.
Ik denk zelf dat t meer te maken heeft met een van de add ons die ik extra geinstalleerd heb. Maar welke?
Ik heb het kastje pas net een paar dagen dus weet er nog niet zoveel van.
 
Ik kan op google er niet veel over vinden.

Je zegt dus dat alleen bij de app Kodi die een rondje weergeeft met jouw laatste fotos erin? Ook bij een Kale Kodi installatie?
En heb je ergens instellingen waar je iets met galerij ziet staan? Misschien dat je daar een functie uit en aan kan zetten die dit veroorzaakt.
 
Jij hebt es file explorer geïnstalleerd.
Deze is de oorzaak van jou rondje.
Es explorer verwijderen of in menu app floater uitschakelen.
 
  • Like
Reacties: Sepp