Opgelost Samba op TV werkt wel maar niet op Raspberry

paulush

Nieuwkomer
23 okt 2016
4
4
Hallo,
Ik heb windows 10 Pro draaien met gedeelde mappen, deze mappen kan ik via laptops/tablets/TV allemaal bereiken.
Ik heb een Sony android tv met de Kodi app, ook hier zie ik al mijn gedeelde mappen en kan ik series en films streamen.
Voor boven heb ik een Raspberry 2 aangeschaft, ik heb alle instellingen overgenomen van mijn TV (2 schermen naast elkaar om door de menus's heen te lopen)
Ik krijg op de Raspberry steeds de zelfde melding : Operation not permitted en hij kan dus het netwerkpad niet vinden.
Ik kan me niet voorstellen dat ik op mijn PC met samba instellingen moet knoeien omdat Kodi op mijn TV wel werkt.
Wie kan mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,
Paulus

paulush

Nieuwkomer
23 okt 2016
4
4
heb ik gedaan, vraagt dan om inlog ( heb ik uitstaan ), de tv app staat op v2 heb ook het ipadres van mijn pc ingevoerd, ook geen succes

1 mrt 2019
167
103
Is dat een r pi met Android? Zoja, is het enkel in kodi dat je niet in de smb server kan of ook niet via andere apps zoals vlc of x-plore?

paulush

Nieuwkomer
23 okt 2016
4
4
Het probleem is opgelost, ik weet niet waar maar las ergens iets over wachtwoorden en inloggen en weet ik wat nog meer.
Ik heb dus de libreelec versie gedownload, waarom? kwam als eerste in de zoekmachine naar boven.
en er was dus ergens iets in een artikel waarin stond wachtwoord en inlog is libreelec.
Omdat ik dus elke keer een inlog kreeg met Samba1, heb ik uit frustratie dit dus ingevoerd en opeens was mijn netwerk weer zichtbaar.
Al met al heel vreemd, maar alles werkt naar behoren nu!
Bedankt voor het meedenken!

Paulus