Sateliet aanbieders gaan IPTV aanbieden

borsjea

Senior
18 mei 2016
384
155
216
58
Het lijkt er op dat de iligaliteit van IPTV de markt heeft klaar gestoomt voor een legale markt. Waar het downloaden van Series na de komst van netflix enorm is gedaald komen eindelijk tv aanbieders met een legaal product. Stichting Brein bestrijd liever dan te bemiddelen in legale producten.
Zowel Canaal Digitaal als Joyne hebben aangeven TV via internet te gaan aanbieden of zelfs al aanbieden. Canaal Digitaal bied zin´s kort het Vol en Bomvol pakket aan.
Vol 45 zenders bomvol 65 zender voor een prijs wat in de buurt ligt van een IPTV abonoment bij een ilegale aanbieder, wel geen duizende kanalen en Vod´s waar vele niet eens op zitten te wachten. Bij Canaal Digitaal kan jij kijken in heel europa, wel moet je het abonnement afsluiten op een Nederlands adres.
Ongetwijfeld zullen er de komende tijd meer aanbieders volgen.
 
En als dat eenmaal van de voeten is komt er wel goede concurrentie waardoor je nog meer zenders krijgt voor de zelfde prijs..

Nu nog een Android TV app en ik ben verkocht :cool:
 
  • Like
Reacties: Tommie65
Nog beter zou zijn dat er mogelijkheden ontstaan waarbij aanbieders van iptv rechten kunnen afdragen op basis van samen gestelde paketten niet alleen een NL maar een combinatie van verschillende landen.
Voor de consument betekend een legale vorm een betere bescherming van zijn rechten, wie al wat langer mee draait weet dat in IPTV land eerde behaalder resultaten geen garantie zijn voor de toekomst onlangs is er zelfs een grote groep mensen door een aanbieder gedupeerd waar een geschil tussen de verkoper en de aanbieder is uitgevochten over de ruggen van de kijkers.
 
ja, maar dan zal je wellicht geen zenders kunnen nemen waar je in andere landen een abonnement moet voor nemen, zoals een ziggo sport of sky sports
 
Ziggo sport gaat wel lukken en voor de rest is het een kwestie van marktwerking ! niemand kan in de toekomst kijken.
 
Jammere is dan wel dat je waarschijnlijk aan hun app of box vastzit en niet iets als DVBLink kunt gebruiken
 
  • Like
Reacties: Plenkske
ja, maar dan zal je wellicht geen zenders kunnen nemen waar je in andere landen een abonnement moet voor nemen, zoals een ziggo sport of sky sports
Feitelijk is er bij CD op dit moment alleen voor het basis HD (VOL) en familie HD (Bomvol) een internet variant, fox eredivisie maakt deel uit van het Bomvol. Entertaiment paket heeft nog geen internet versie. Of de bestaande losse zender modules van CD kunnen worden aangeschaft is onduidelijk.
Genoemde zenders zitten wel te springen om betalende klanten. Het is alleen niet te hopen dat ieder zijn eigen app gaat maken en dat je als je van de NPO naar Ziggo sport wilt van app moet switchen.
Post automatically merged:

Jammere is dan wel dat je waarschijnlijk aan hun app of box vastzit en niet iets als DVBLink kunt gebruiken
En waarschijnlijk als je voor meerdere aanbieders kiest ook meerdere app´s.
 
Laatst bewerkt:
En ook Film 1 is nu beschikbaar buiten een TV aanbieder om voor zo´n 8 euro p/m
 
Feitelijk is er bij CD op dit moment alleen voor het basis HD (VOL) en familie HD (Bomvol) een internet variant, fox eredivisie maakt deel uit van het Bomvol. Entertaiment paket heeft nog geen internet versie. Of de bestaande losse zender modules van CD kunnen worden aangeschaft is onduidelijk.
Genoemde zenders zitten wel te springen om betalende klanten. Het is alleen niet te hopen dat ieder zijn eigen app gaat maken en dat je als je van de NPO naar Ziggo sport wilt van app moet switchen.
Post automatically merged:


En waarschijnlijk als je voor meerdere aanbieders kiest ook meerdere app´s.
Nadeel van die apps is ook dat je vaak enkel live tv kunt kijken. Of in het beste geval eens een week terug kunt kijken. Bij de Ziggo app kun je ook lang niet alles spoelen
 
Voor mij totaal niet interessant aangezien de geoblocking nog steeds actief is, ik neem aan dat ik nog steeds geen Sky UK legaal via IPTV kan verkrijgen door deze ontwikkeling.
 
ik neem aan dat ik nog steeds geen Sky UK legaal via IPTV kan verkrijgen door deze ontwikkeling.
Zeg nooit nooit .... De ontwikkelingen gaan snel.
Straks heeft CanalDigitaal nog meer IPTV klanten dan hun basis de schotel.
 
Voor mij totaal niet interessant aangezien de geoblocking nog steeds actief is, ik neem aan dat ik nog steeds geen Sky UK legaal via IPTV kan verkrijgen door deze ontwikkeling.
Geoblock binnen europa is zin´s een aantal maanden opgeheven, CD geeft ook aan binnen heel europa wel dient de aanvraag op een Nederlands adres plaats te vinden. Daar wordt na de gratis maand een gratis kaart voor een eventuele satelietontvanger naar toegestuurt.
Post automatically merged:

Zeg nooit nooit .... De ontwikkelingen gaan snel.
Straks heeft CanalDigitaal nog meer IPTV klanten dan hun basis de schotel.
Het zou mij niets verbazen dat de IPTV klanten de sateliet klanten voorbij zullen streven. Een fatsoenlijke internet aansluiting is vrijwel overal te krijgen, bij satelliet ontvangst moet je in eerste instantie al vrij zicht hebben op de satalliet, waar IPTV zeker met apps plug en play is, ongetwijfeld zullen er naast de android apps ook apps voor de diverse merken komen, In schotel plaatsen kost toch meer tijd en is niet voor iedereen weggelegd.
Een androidbox heb je voor 35 a 50 euro al een satelliet installatie kost al snel minimaal het 10 voudigen. Benieuwd hoe het voor CD met de sitributie kosten zit een transponder kost een aardig vermogen per jaar.
Benieuwd of iedere schotel bezitter straks nog een beroep op artikel 10 ERVM kan doen bij een schotel plaatsing.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Een androidbox heb je voor 35 a 50 euro al een satelliet installatie kost al snel minimaal het 10 voudigen
Ben het eens met je betoog maar toch een kanttekening.
Voor eenmalig een gering bedrag heb je tegenwoordig ook al een FTA sat-installatie als aanvulling op dat IPTV abo.

1.Schotel ,kabel,2 F-connectors,lnb-ontvangtkop (natuurlijk wel zelf installeren) 40 euro
2.Freesat ontvanger 25 euro

En het kijken kan beginnen naar honderden gratis zenders :)
 
Op 25 juli heeft CanalDigitaal de zenders NPO 1 Extra, AT5 en RTL Crime van de sateliet afgehaald en zijn deze zenders alleen via internet te zien via de app of met de ontvangers M7 MZ-101 en MP-201 aangesloten op internet.
 
Maar daartegen voegen ze ook weer zenders toe NPO 2 en 3 extra met ondermeer Lowlands .

 
Ik vind het best een vooruitgang. Heb het een maand op proef. Zou best een internet only abonnement nemen met dit erbij mits het geluid iets beter was.
 
Ik neem internet only als ik IPTV legaal op mijn eigen (virtuele) tuners kan aansluiten.
Ik vind dat mensen sowieso veel meer mogelijkheden moeten hebben om hun "eigen" systemen te gebruiken. Zo vind ik ook, dat auto makers af moeten stappen van entertainment en navigatie systemen. Gewoon een versterker erin en een interface met de auto systemen (ventilatie, spiegel instelling enz) en dan gewoon je eigen telefoon of tablet gebruiken. Klaar...
(En dan wel graag ook Windows ondersteunen ;) )
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Als leek onlangs begonnen met iptv via alie,leuk abbootje voor 15 euro,via mijn formuler z7 werkt prima.
Na wat zoeken op alie zag ik ccam c line staan,wist niet wat t was,dus maar ff gaan googlen,heb een zgemma sateliet enigma ontvanger c-s met openpli erop met fta zenders.
Via alie een jaar ccam c line besteld voor 3,31,deze via dcc ftp in mijn box gezet,werkt super hoor met veel zenders binnen en buitenland.