Satelliet tv in de camper

tvchecker

Forumlid
16 feb 2022
9
0
1
32
Hi all,

Ald ik goedkope satelliet tv in de camper wil hebben tijdens m’n reizen in de EU. Hoe zou ik dat voor elkaar kunnen krijgen? Ik heb al een schotel op de camper zitten. Alleen NL en F1 zenders zou al prima zijn.
 
Wij hebben zelf gekampeerd en gebruik gemaakt van schotel tv.
Wil je de NL zenders kijken zul je toch een abonnement moeten nemen op Canal digitaal.
Voor de F1 zijn er free tot air zenders die het gratis uitzenden maar wel met reclame en niet in het Nederlands.
Heb geen idee of Canal digitaal de Nederlandse F1 in hun programma opnemen en denk wel dat het extra kost.
Of je neemt een abonnement op een provider waarbij je onbeperkt maar internetten en een abonnement op IPTV.
Maar met een schotel wil nog niet zeggen dat je ontvangst altijd goed is, afhankelijk waar je staat,zijn er hoge bomen of een flat oid.
Internet ontvangst afhankelijk van buitenlandse provider.
 
Dat wilde ik ook adviseren canaal digitaal maar wil je daar alle sport zoals espn of f1 via hun kijken kom je voor bepaalde zenders op de app uit en daar is weer internet voor nodig.

 
Nee maar we hebben geen internet. Wat zijn dan de opties? Zijn er gratis/goedkope opties?
Post automatically merged:

Wellicht een bepaalde receiver die alles uit de lucht gewoon afspeelt
 
Er zijn geen bepaalde receivers die zomaar iets uit de lucht pikken daarvoor heb je software nodig en dus internet.

Het enigste is dus Free to air en voor nederland BVN misschien een optie.
 
En Digitenne waar de zenders van de Publieke Omroep vrij in de ether (gratis) worden uitgezonden.
De camper zal dan wel in ons mooie kikkerlandje moeten blijven.
 
  • Like
Reacties: floppie
Wat ik jou zou adviseren ga eens bij een schotel speciaal zaak langs die jou precies kan adviseren wat jij wilt en nodig hebt.
Wat als ik alles terug leest dan zijn een heleboel dingen jou onduidelijk.
IPTV kan dan alleen als je een zeer snelle en stabiele internet verbinding heb,wil je dit via je smartphone dan ben je maandelijks aardig wat kwijt aan abonnement kosten.
Met een satelliet komt de aanschaf van een schotel met een LNB duo of duo quad .
Dan nog een standaard met 3-poot waarop je de schotel moet bevestigen als je het op de grond wil plaatsen,op camping gemakkelijk ivm uitrichten.
Dan moet je een hulpmiddel hebben die het uitrichten gemakkelijk maakt en de nodige meter speciale coax satelliet kabel.
En dan een satelijk ontvanger met mogelijkheid tot opname of je koopt meteen een nieuwe tv die ook een ingang heeft voor sateliet ontvangst.
En dan evt een abonnement bij Canal digitaal met de mogelijkheid dat je dan thuis via een app ook tv kunt kijken via Canal digitaal of anders free tot air.
Dus genoeg stof om even te gaan informeren.
Succes met je keuze.
 
  • Like
Reacties: Sepp2