Schakelen gaat zeeeer langzaam in Kodi Pi4

James H

Nieuwkomer
16 jan 2021
2
0
1
69
hallo allemaal ,
Ik dacht , ik koop mij een RPi 4 met 4 Gb geheugen dan ben ik van dat vervelende "bufferen " af , niets is minder waar, de Pi 4 is weliswaar sneller, maar toch schakelt hij zeer langzaam over van b.v. de Muziek map naar de fotomap, en bij het afspelen van een MP4 film "bufferd " hij ook vrij veel , nou ben ik niet zo,n expert dus leg ik mijn vraag bij jullie neer, waar kan ik misschien nog iets instellen om dat "probleem op te lossen?
Raspberry Pi 4 Gb
GEEN draadloze verbinding!!
Bekabeld
Wie o Wie weet een nuttige oplossing??

Renko1963

Forumlid
20 nov 2017
10
8
6
57
hallo allemaal ,
Ik dacht , ik koop mij een RPi 4 met 4 Gb geheugen dan ben ik van dat vervelende "bufferen " af , niets is minder waar, de Pi 4 is weliswaar sneller, maar toch schakelt hij zeer langzaam over van b.v. de Muziek map naar de fotomap, en bij het afspelen van een MP4 film "bufferd " hij ook vrij veel , nou ben ik niet zo,n expert dus leg ik mijn vraag bij jullie neer, waar kan ik misschien nog iets instellen om dat "probleem op te lossen?
Raspberry Pi 4 Gb
GEEN draadloze verbinding!!
Bekabeld
Wie o Wie weet een nuttige oplossing??
Hoi James H
Ik gebruik ook RPi 4 met 4 Gb geheugen.
Had ook zelfde probleem, het veranderen van map werd bij mij vertraagd door mijn externe HDD, die na een paar minuten in slaapstand gaat.
Heb ik opgelost door een SSD te installeren en bewaar daar mijn foto’s en muziek. Boot gebeurd ook via deze SSD, gaat ook weer wat sneller.
Bufferen bij MP4 films kwam bij mij door temperatuur te hoog + 70°.
Bij +70° schakelt de RPi 4 wat trager wat bij mj bufferen veroorzaakten.
Oplossing koeling, heb zelf gekozen voor een stille koeling, Akasa Gem Pro Aluminium Case.
Sindsdien max. Temp 39°, geen buffering meer.
Succes

James H

Nieuwkomer
16 jan 2021
2
0
1
69
Hoi James H
Ik gebruik ook RPi 4 met 4 Gb geheugen.
Had ook zelfde probleem, het veranderen van map werd bij mij vertraagd door mijn externe HDD, die na een paar minuten in slaapstand gaat.
Heb ik opgelost door een SSD te installeren en bewaar daar mijn foto’s en muziek. Boot gebeurd ook via deze SSD, gaat ook weer wat sneller.
Bufferen bij MP4 films kwam bij mij door temperatuur te hoog + 70°.
Bij +70° schakelt de RPi 4 wat trager wat bij mj bufferen veroorzaakten.
Oplossing koeling, heb zelf gekozen voor een stille koeling, Akasa Gem Pro Aluminium Case.
Sindsdien max. Temp 39°, geen buffering meer.
Succes
Hoi Renko,
Dank voor je reactie , ik ga me ook met een SSD werken, ( reeds besteld) maar heb toch een uitstekende oplossing gevonden die direct resultaat gaf, geen last meer van "bufferen", maar goed dat was met een Pi4 4Gig, in een Argon One M2 gebouwd, toen dat eenmaal goed werkte ben ik dat op een Raspberry Pi B3 gaan gaan proberen , die dus aanmerkelijk minder geheugen heeft , en ......... werkt ook perfect!!! , geen probleem meer met HD, BlueRay , noem maar op. Ik ben nu een blij mens.
O ja, voor ik het vergeet , hoe heet dat stukje "toversoftware" EZ Maintenance