Scishion V88 piano probleem

Patrick1945

Forumlid
28 nov 2018
12
2
6
50
Hallo,
Sinds gisteren heb ik de Scishion V88 piano in mijn bezit (hardware gezien een goed toestel ?).
Nu heb ik het probleem wanneer ik er een externe Harde schijf in plug dat de box deze niet vindt. De HDD is geformatteerd in de NTFS indeling met nu daarop een 1,5TB aan media.
Iemand een idee hoe ik de HDD zichtbaar kan maken op de box?
 
Het kan aan de software van je mediaspeler liggen. Dan zou Fat32 misschien wel werken. Het komt ook voor dat het wordt veroorzaakt door de app ES File Explorer, lees ik op het Kodi TV Forum. "The long and short of it is that ES File Explorer was causing the problems accessing external drives. Simply removing it solved the problem." ES File Explorer verwijderen via instellingen > apps > app verwijderen. Een alternatief voor ES File Explorer is X-Plore File Manager.
 
Dank voor de reactie,

Ik heb ondertussen de hard disk kunnen aansluiten op de box met DISKMOUNT van de GOOGLE play store. De box herkend de disk nu wel maar kan ze niet spelen! Misschien is het een instelling maar ik denk eerder dat de box de hard disk niet kan draaiende houden (te weinig power). Kodi kan wel de informatie scrappen voor de films die erop staan (+1500) maar dat duurt enkele uren terwijl als ik hem op de laptop aansluit dan duurt het hoop en al een uurtje.

Iemand misschien een andere oplossing?

Hardware:
Scishion V88 piano
4GB ram/16GB rom
Cpu: armV8 x86 (rockchip)(word ondersteund door KODI)

Groetjes Patrick
 
Bedoel je dat de hard disk alleen maar voeding krijgt van de mediaspeler? Misschien kan je dan proberen de stroomvoorziening ergens anders vandaan te halen. Dan belast je de mediaspeler minder. 2.5 "HDD kan meestal worden gevoed via USB-poorten, 3.5" niet, die moet zijn eigen voeding hebben.
 
Bedoel je dat de hard disk alleen maar voeding krijgt van de mediaspeler? Misschien kan je dan proberen de stroomvoorziening ergens anders vandaan te halen. Dan belast je de mediaspeler minder. 2.5 "HDD kan meestal worden gevoed via USB-poorten, 3.5" niet, die moet zijn eigen voeding hebben.
Inderdaad de HDD zit rechtstreeks op de USB poort aangesloten (2,5"). (NTFS, 4Tb)