Shield en 50GB 4K Bluray iso files

Stefan2011

Expert
6 mei 2017
150
36
16
60
Momenteel heb ik hier een geleende tvbox staan, dit is een van de laatste modellen met
Allwinner H6Quad Core ARM Cortex A53, GPU: Mali-T720MP2, Android 9.0, RAM/ROM: 4 GB/64 GB

Alles speelt zeer soepel en vloeiend af in kodi 18.5, behalve een bluray 4K iso van 50GB
Dat is een drama, eerst dacht ik dat misschien mijn nas het niet kon bijhouden, maar toen ik net die iso op een externe hd gezet heb en deze direct aan de box gehangen heb, ziet het er niks beter uit, een en al gehakkel.

Vragen:
- Is dat een beperking die jullie ook hebben op een recente tvbox met vergelijkbare grote files?
- Heeft de shield daar ook last van ?
 
- Is dat een beperking die jullie ook hebben op een recente tvbox met vergelijkbare grote files?
Op de wat goedkopere, maar soms zelfs duurdere tv boxen kan dit wel eens gebeuren. Je kunt eens met instellingen zoals hardware versnelling spelen maar ik weet niet of dit jouw probleem oplost. Wat inderdaad belangrijk is (en je al geprobeerd hebt) is dat het medium waar je de ISO vandaan haalt snel genoeg is om van te lezen voor tv box.
- Heeft de shield daar ook last van ?
Ik stream zelfs 4K films van 70GB+ in Kodi zonder enig probleem op de NVIDIA Shield, het is echt een top apparaat!
 
Dan zal het wel aan dit apparaat liggen dat hij het niet kan bijhouden.
Maakt het nog wat uit of het een ouder model shield is of moet het de nieuwste zijn die je nergens kan krijgen ?
 
Effe tussendoor........ Als dit zo'n Chinees boxje is zou je es kunnen kijken of je er een koel ventilator onder kunt plaatsen zodat de CPU gekoeld wordt. Oververhitting komt de snelheid niet ten goede. Iets creatiefs van een koelvent uit een oude PC gekoppeld aan een USB kabeltje kan al een heel veel schelen.
 
Ik zelf heb deze: die is al iets ouder dan een jaartje maar kan voor mijn gevoel ook nog jaren mee. Mocht je het allernieuwste model wat ze hebben gereleased voor ongeveer de zelfde prijs kunnen krijgen dan had ik uiteraard gewacht op die.
 
Effe tussendoor........ Als dit zo'n Chinees boxje is zou je es kunnen kijken of je er een koel ventilator onder kunt plaatsen zodat de CPU gekoeld wordt. Oververhitting komt de snelheid niet ten goede. Iets creatiefs van een koelvent uit een oude PC gekoppeld aan een USB kabeltje kan al een heel veel schelen.

Dat kan ik nog wel ens proberen ja, ff kijken hoe ik dat aan een usb stekker kan knutselen.
Als definitieve oplossing is het dat niet natuurlijk, maar voor de test kan ik dat wel doen
 
Een goedkoop USB kabeltje heeft vaak maar 2 draadjes. Perfect om deze aan te sluiten op een ventilator. Kan je deze gelijk inpluggen in een vrije poort van je box.?
 
Heb al een usb kabel en ventilator gevonden hier, ff nog een schemaatje opduiken, maar ik meen dat het de rode en zwarte draden zijn.
Ondertussen zit ik naar een diashow van avatar te kijken maar kan nu niet zeggen dat dat ding warm word, beetje lauw.

Vraag me af of die fan dan wel iets gaat helpen
 
Heb al een usb kabel en ventilator gevonden hier, ff nog een schemaatje opduiken, maar ik meen dat het de rode en zwarte draden zijn.
Ondertussen zit ik naar een diashow van avatar te kijken maar kan nu niet zeggen dat dat ding warm word, beetje lauw.

Vraag me af of die fan dan wel iets gaat helpen
Test het eens door je box uit een tijd uit te zetten, hij kan dan volledig afkoelen. Als je hem dan opstart en je start meteen de zware film, speelt die dan ook af met haperingen? Dan kun je dus uitsluiten dat het door de hitte komt.

Probeer deze oplossing trouwens ook eens:
 
Test het eens door je box uit een tijd uit te zetten, hij kan dan volledig afkoelen. Als je hem dan opstart en je start meteen de zware film, speelt die dan ook af met haperingen? Dan kun je dus uitsluiten dat het door de hitte komt.

Probeer deze oplossing trouwens ook eens:

Die hardware versnelling ga ik dadelijk eens mee aan de slag, ik laat het weten wat daaruit komt.
Post automatically merged:

Die hardware versnelling ga ik dadelijk eens mee aan de slag, ik laat het weten wat daaruit komt.

De hardware versnelling stond bij mij uit, heb het aangezet en voilla, wat eerst een diashow was speelt nu super vloeiend.

Nou dan hoop ik dat de box die nu nog onderweg is naar mij daar ook geen problemen mee zal hebben.
Die heeft dezelfde specs dus eigenlijk zal dat geen probleem moeten zijn dan.
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Reacties: Spinix
Goed om te horen!

Maar dat was alleen bij die 4k mkv file, die speelde perfect.
De gewone dvd iso's hakkelen nu als een dolle.

Ben nu allerlei combinaties aan proberen of dat iets doet met die hardwareversnelling

Zou het niet aan kodi 18.5 kunnen liggen ?
Een jaar ofzoiets geleden had ik ook een android box, met kodie 17.6, kan me niet herinneren dat ik toen zo'n kloterij had.
 
Maar dat was alleen bij die 4k mkv file, die speelde perfect.
De gewone dvd iso's hakkelen nu als een dolle.

Ben nu allerlei combinaties aan proberen of dat iets doet met die hardwareversnelling

Zou het niet aan kodi 18.5 kunnen liggen ?
Een jaar ofzoiets geleden had ik ook een android box, met kodie 17.6, kan me niet herinneren dat ik toen zo'n kloterij had.
Ik las op het Engelse forum dat dit te maken kan heb met codecs die uitgeschakeld zijn:

Je kunt dit vinden bij Instellingen > Player > Video's

In v17. Mediacodec was disabled by default for DVDs. Some forum users forced us to enable it by default (in 18)
 
Heb die kodi 18.5 eraf gegooid en de oude vertrouwde 17.6 er opgezet.
Bij de met de standaard settings lopen zowel de dvd iso's en 4k mkv's nu wel prima.

Die kodi 18 is zo goed nog niet dus, ik had dat eigenlijk niet verwacht.
 
Heb hier met Kodi 18.5 geen problemen.
Getest met een bijna 64 GB ISO-bestand. Vanaf een USB-drive aan mijn router gekoppeld. Benaderbaar via het LAN netwerk.
(Gedraagt zich als een soort "mini-NAS").

NVDIA Shield TV Pro (2019)