Shield TV HDR output

@Babylonia super bedankt ? Binnenkort maar onderdelen van deze topic verplaatsen naar review, zodat deze nuttige informatie bewaard blijft als naslagwerk voor ons nageslacht.
 
Dat alles maakt nog niet dat de LG tv van @Supermario een HDMI-ingang heeft die HDCP 2.2 ondersteunt wat een vereiste is volgens de handleiding van de NVDIA Shield!
 
Uiteraard heeft @Supermario dat gedaan na mijn 1e reactie!

Euh, nee, niet helemaal. Dit is wat ie zei:

Gekeken in de specs van de TV en de HDMI poorten zijn 2.0
Dus via HDMI gaat het niet werken helaas...

Bedankt voor je reactie!

Hij heeft naar de specificatie van de HDMI gekeken, maar dus niet of HDCP 2.2 wordt ondersteund, dat is wat @Babylonia met z’n hele (uitgebreide) betoog probeert uit te leggen?

Hij zal dus opnieuw moeten checken?
 
  • Like
Reacties: Supermario
Wat mankeert aan mijn antwoord dan?
"Zorg dat SHIELD TV is aangesloten op een HDMI-ingang die HDCP 2.2 ondersteunt. Raadpleeg de handleiding van uw 4K-beeldscherm om de juiste HDMI-poort te zoeken waarop u SHIELD TV moet aansluiten voor het bekijken van 4K-inhoud."
Zie dit gedeelte van de
Hoe je het ook draait of keert, indien de LG TV van @Supermario geen HDMI-ingang heeft die HDCP 2.2 ondersteunt dan houd het op!
 
  • Like
Reacties: Supermario
Het lijkt mij niet dat een 4K televisie geen ondersteuning zou hebben om 4K content af te kunnen spelen.
Dat is niet echt logisch. Daar koop je namelijk expliciet een 4K televisie voor. Ligt dus meer voor de hand dat hij zicht vergist (en jij ook).

De hoogte specificatie HDMI "poorten" gaan op dit moment niet verder dan versie 2.1
Dus een HDMI 2.2 bestaat niet eens.


 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Supermario
Wat mankeert aan mijn antwoord dan?

Hoe je het ook draait of keert, indien de LG TV van @Supermario geen HDMI-ingang heeft die HDCP 2.2 ondersteunt dan houd het op!

Er mankeert niks aan jouw antwoord @Indy!, alleen het antwoord van @Supermario doet vermoeden dat ie de HDMI versie verward heeft met de HDCP standaard.

Aangezien @Supermario ook niet het typenummer van zijn LG tv er bij heeft gezet, kunnen we nu alleen maar gissen of dit daadwerkelijk zo is, want op deze manier kunnen we het niet checken??‍♂️

Als @Supermario nog even zijn typenummer van zijn tv zou willen geven, dan kunnen we hem nog beter van dienst zijn?

Dus nogmaals, het ligt niet aan jou, maar zijn antwoord doet vermoeden dat ie deze twee door elkaar heeft gehaald???
 
  • Like
Reacties: Supermario
Ik ben toch ook nog even het grote google af gaan struinen omdat ik dingetjes zoals dit ook zeer interessant vind en kwam bijvoorbeeld dit tegen

Citaat uit topic:

Some of the earliest 4K TVs from 2013 lacked support for HDCP 2.2. Worse, they couldn't be upgraded because HDCP 2.2 requires a hardware update — it’s not fixable with a firmware update.

Maar ook dit citaat uit zelfde topic:


HDMI 2.0 is also required for TVs and components to be able to pass 4K video. But you can't assume that every device that has HDMI 2.0 will also support HDCP 2.2.

Bron


Maar goed we kunnen speculeren wat we willen we moeten gewoon even @Supermario afwachten met zn antwoord wat zn tv specs aangaande..

We wachten even af...
 
Laatst bewerkt:
Euh, nee, niet helemaal. Dit is wat ie zei:



Hij heeft naar de specificatie van de HDMI gekeken, maar dus niet of HDCP 2.2 wordt ondersteund, dat is wat @Babylonia met z’n hele (uitgebreide) betoog probeert uit te leggen?

Hij zal dus opnieuw moeten checken?
Volgens mij wordt dat niet ondersteund op mijn TV, ik kan in ieder geval nergens vinden dat hij het wel ondersteund.
Ik wist ook niet hoe dat allemaal zat, maar na de uitgebreide uitleg hier is het me wel wat duidelijker geworden...

Mijn TV: LG 65UF950V --> Misschien dat iemand dit wel weet of dit scherm een poort heeft die HDCP 2.2 ondersteund?

@Babylonia bedankt voor je zeer heldere uitleg. Ik had zelf ook al uren op Google lopen zoeken hoe het nu allemaal zat, maar dit is een perfecte samenvatting. Hier heb ik zeker wat aan!
Post automatically merged:

Het lijkt mij niet dat een 4K televisie geen ondersteuning zou hebben om 4K content af te kunnen spelen.
Dat is niet echt logisch. Daar koop je namelijk expliciet een 4K televisie voor. Ligt dus meer voor de hand dat hij zicht vergist (en jij ook).

De hoogte specificatie HDMI "poorten" gaan op dit moment niet verder dan versie 2.1
Dus een HDMI 2.2 bestaat niet eens.


Ik wil hier nog wel op zeggen: Als ik vanaf een externe USB HDD, of van een app die rechtstreeks op de TV staat geinstalleerd zoals Netflix content afspeel: dan speelt hij wel 4k HDR af (ik krijg dan ook een melding op de TV dat HDR is ingeschakeld). Dus hij speelt echt wel 4K HDR af. Alleen krijg ik het niet voorelkaar via de HDMI waar mijn shield aanhangt. MAAR: ik ga nog wel even spelen met al die instellingen die jij in je voorbeelden hebt gezet. Deze week lukt dat niet (zit voor mijn werk in buitenland) maar ik kom er zeker op terug!
 
Laatst bewerkt:
Op deze site staat dat je tv dit wel ondersteund..


We horen wel of het je gelukt is als je er aan toe bent gekomen
 

Bijlagen

  • 20200127_095847.jpg
    20200127_095847.jpg
    227,8 KB · Weergaven: 12
  • Like
Reacties: Supermario
Op deze site staat dat je tv dit wel ondersteund..


We horen wel of het je gelukt is als je er aan toe bent gekomen
TOP! Ja het staat er echt! Ik had dat nog niet kunnen vinden ergens, bedankt!
Zodra ik thuis ben ga ik met de instellingen van de Shield aan de gang zoals @Babylonia heeft uitgelegd. Ik laat iets weten!
 
Mocht je nog naar een specifieke handleiding zoeken, en verdere support van LG:

Online NL-handleiding in web-formaat:
 
  • Like
Reacties: Supermario
Het lijkt mij niet dat een 4K televisie geen ondersteuning zou hebben om 4K content af te kunnen spelen.
Dat is niet echt logisch. Daar koop je namelijk expliciet een 4K televisie voor. Ligt dus meer voor de hand dat hij zicht vergist (en jij ook).

De hoogte specificatie HDMI "poorten" gaan op dit moment niet verder dan versie 2.1
Dus een HDMI 2.2 bestaat niet eens.




?hmmm dit hele verhaal intrigreert me, omdat ik in de wetenschap ben dat er een shield pro aan zit te komen bij mij.

Dus ben ik er maar eens ingedoken voor wat betreft mijn tv.

Maar ik kan er dus totaal niks over vinden of mijn 4K tv HDCP 2.2 ondersteund???‍♂️

Wellicht dat één van jullie dit misschien wel kan vinden?

Mijn tv is de sony kd-55x9005a

Wordt er zo onderhand gek van dat ik er niks over kan vinden??‍♂️

Alvast bedankt voor de hulp??
 
Vond met een paar zoekacties de volgende info (kennelijk beperkt tot een paar poorten):


.....but it shouldn’t be a big deal given that HDMI ports 1 and 2 are the ones with HDCP 2.2 support.


Welke poort, is kennelijk niet altijd even duidelijk.


.....Odge - HDMI-4 is (should be) the HDCP 2.2 one for your UHD BD Player......
 
Dit heb ik even van Duitse site afgeplukt en door Google translate gehaald

Citaat :
zoals al kort beschreven in de titel, dit gaat over de Sony X9005A, modeljaar 2013.
Vanaf het begin hebben deze apparaten alleen HDMI 1.4 zonder HDCP 2.2.
Dit betekent dat ze geschikt zijn voor 4K, maar slechts in beperkte mate.
Van de nieuwere X9005A-modellen, die begin 2014 zijn geproduceerd, wordt gezegd dat ze een echte HDMI 2.0-poort met HDCP 2.2 hebben - maar alleen HDMI-poort 4
 
Vond met een paar zoekacties de volgende info (kennelijk beperkt tot een paar poorten):


.....but it shouldn’t be a big deal given that HDMI ports 1 and 2 are the ones with HDCP 2.2 support.


Welke poort, is kennelijk niet altijd even duidelijk.


.....Odge - HDMI-4 is (should be) the HDCP 2.2 one for your UHD BD Player......

Ja die links had ik zelf ook gelezen, maar bevat dus ook tegenstrijdigheden??‍♂️ De ene support medewerker van Sony zegt dat het geen HDCP 2.2 ondersteund, om vervolgens in een ander bericht weer te lezen dat een andere Sony support medewerker roept dat HDCP 2.2 wel ondersteund wordt??‍♂️

Dan zijn er weer anderen die roepen dat het alleen werkt op HDMI 4.

Kan nou niet echt zeggen dat het allemaal eenduidig is?

Daarbij kan er ook nog verschil zitten in Amerikaanse en Europese modellen.

En op de site van Sony Nederland staat, dat je 2013 model 4K tv mogelijk “verbeterd” moet worden door een moederbord upgrade.

En dan nog de praktijk: ik heb mijn Shield aangesloten zitten op HDMI 1, ik kan gewoon 4K content afspelen, tv geeft dit ook gewoon weer als 4K.

Kortom schiet mij maar in de kerstboom, maar ik weet het nou ff niet meer?
Post automatically merged:

Dit heb ik even van Duitse site afgeplukt en door Google translate gehaald

Citaat :
zoals al kort beschreven in de titel, dit gaat over de Sony X9005A, modeljaar 2013.
Vanaf het begin hebben deze apparaten alleen HDMI 1.4 zonder HDCP 2.2.
Dit betekent dat ze geschikt zijn voor 4K, maar slechts in beperkte mate.
Van de nieuwere X9005A-modellen, die begin 2014 zijn geproduceerd, wordt gezegd dat ze een echte HDMI 2.0-poort met HDCP 2.2 hebben - maar alleen HDMI-poort 4

Tja, de mijne is volgens mij van Februari 2014, maar wie zegt mij dat dit niet nog “net” even een model is geweest van halverwege 2013???‍♂️

Ik kan het nergens checken?

Soms kan het tegen je werken om een early adopter van een nieuwe standaard te zijn?