Sinds enkele weken buffer problemen Rapid IPTV

Dominino1982

Forumlid
15 jan 2017
5
2
Hoi,
Ik maak sinds enkele maanden gebruik van Rapid IPTV en constateer sinds een paar weken problemen tijdens de avonduren waarbij de kanalen continu blijven bufferen. Gek genoeg ondervind ik dit niet in het weekend, maar alleen door de weeks.
De support van Rapid geeft aan dat dit waarschijnlijk te maken heeft met "traffic shaping" van mijn provider (Fiber) en dat dit op te lossen is door over te stappen naar een andere provider. Aangezien ik nog driekwart jaar vast zit aan Fiber is dit niet echt een oplossing voor me.

Heeft iemand dezelfde problemen met Rapid of ervaringen met providers die traffic shaping toepassen?

LeX

Administrator
Medewerker
29 mei 2016
6.548
4.651
Twente
Heb zelf ook Fiber glas hier ,en onlangs nog rabidiptv maar ik kan me niet in deze problemen herkennen.

Dominino1982

Forumlid
15 jan 2017
5
2
Moet wel aangeven dat ik een DSL verbinding van Fiber heb. Vreemd is dat ik sinds januari probleemloos gebruik heb kunnen maken van Rapid maar sinds een week of 3 deze problemen heb

LeX

Administrator
Medewerker
29 mei 2016
6.548
4.651
Twente
Je zou contact op kunnen nemen met de klantenservice van Fiber om te vragen of er iets is verandert in hun systemen.
Een tip .. Doe dat niet telefonisch, want dan sta je 45 minuten in de wacht weet ik uit eigen ervaring :kopstoot:

Road Rebel

Forumlid
9 aug 2016
5
0
Hier ook buffer problemen met Rapid tijdens de avonduren en enkel in de week. Het is onbruikbaar geworden in kodi (die standaard een 20mb buffer hanteert bij android) en vervelend met perfect player.

Plenkske

Expert
17 mei 2016
1.522
778
Om welke kanalen gaat het ? Of is het bij álle kanalen ?
Ik heb hier nog niets van gemerkt.
Nederlandse kanalen , raspberry pi 3 met libre elec (kodi 17)

Road Rebel

Forumlid
9 aug 2016
5
0
Eerlijk gezegd test ik dan niet alle kanalen. De grote bufferplagen komen op de Belgische zenders (maandag vier De Mol, dinsdag VTM mijn pop up, woensdag Vijf Temptation Island, Donderdag VTM Mijnpopup).

Android 7 (shield experience 5.0.2), Kodi 17 (kodi doe ik dit weekend weer clean install). Simpel IPTV addon en rapid addon. En dus ook perfect player.

Dominino1982

Forumlid
15 jan 2017
5
2
Bij mij zijn het dan vooral de Nederlandse zenders waar de Engelse zenders het wel goed lijken te doen.

Wat me vooral opvalt is dat bij een wedstrijd als PSG - Barcelona van de week op Veronica de voorbeschouwing prima loopt, maar de bufferproblemen zich beginnen voor te doen als de wedstrijd eenmaal is begonnen. Als ik dan overschakel naar dezelfde wedstrijd op Ziggo (zowel de hd als sd versie) dan is het resultaat hetzelfde.

Het probleem lijkt dan ook zich voor te doen op drukke momenten waardoor ik betwijfel of het aan traffic shaping van Fiber ligt zoals Rapid beweert

LeX

Administrator
Medewerker
29 mei 2016
6.548
4.651
Twente
Heb je inmiddels al contact gehad met Fiber? Was wel benieuwd naar hun reactie.

Plenkske

Expert
17 mei 2016
1.522
778
Ik denk toch dat het aan jou setup (of fiber) ligt, want hier heb ik nergens last van bij nederlandse zenders

Dominino1982

Forumlid
15 jan 2017
5
2
Ik heb zojuist een ticket ingeschoten bij Fiber.. Ik denk niet dat het aan mijn setup ligt omdat het tot recentelijk altijd perfect heeft gefunctioneerd. Of het aan Fiber ligt zal ik op hun reactie moeten wachten.

Laat het hier wel even weten als ik een reactie binnen heb..

• Like
Reacties: LeX